Annons:
Etikettertnrskygga-katter
Läst 1408 ggr
Liz-arden
2013-01-27 08:48

Hemlös flyttar in (igen)

I morse när jag tittade ut på altanen låg en sliten misse och sov i en fåtölj. När han fick se mig flydde han. Han har nu blivit en stammis på altanen. En fåtölj med fårskinn på en vindskyddad altan erbjuder väl lite vila från vinterkylan. Jag vet inte riktigt vad jag ska göra för att hjälpa både honom och mina egna katter som blir stressade av att han är där och som får stryk när denne okastrerade katt slåss för sitt revir. Finns det någonstans man kan söka bidrag till kastrering? Jag känner att det är en tung utgift när man varit mamma-ledig länge och detta är katt nummer 2 som bara flyttar in på altanen.

Annons:
martdat
2013-01-27 09:10
#1

börja med att anmäla honom upphittad hoss polisen och sätt ut anons på tex blocket. kanske det finns en ägare.

chicas minnsesfond finns att söka . men man får pengarna i efterhand i såfall.

du kan ju även kontakta katthem, har de inte plats så kanske du kan bli stödhem och då står ju de för kastreringen.

lägg järna ut han med bild inne på kattpolisen som upphittad.

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Lena
2013-01-27 10:51
#2

Här har du en artikel med råd om vad du bör göra om du hittat en katt som du tror kan vara bortsprungen/hemlössamt några matnyttiga diskussioner i det här ämnet.

Har du hittat en katt? (Artikel)

Upphittad katt - tips! (Diskussion)

ID-märkning - söka efter ägare. (Diskussion)

Lista över sajter med efterlysningar/upphittade katter (Diskussion)

Här har du information om olika fonder och bidrag du kan söka.

Så här års brukar flera veterinärkliniker ha kastreringskampanjer med bra priser kastrering. Ring runt till klinikerna och här efter. Göteborgs Djurskyddsförening brukar även kunna bistå bidrag till kastering.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Liz-arden
2013-01-27 13:42
#3

Tack för tips.

Ikväll ska jag sätta ut en frigolitkoja till honom med lite mat så får vi se om han vill hålla till där kanske.

Jag har sett denna kissen i mitt bostadsområde i flera år. Han patrullerar alltid ett stort område när det blivit mörkt. Om jag kunde komma nära honom kunde man ju fotografera honom eller sätta ett halsband på honom men han är väldigt rädd.

Upp till toppen
Annons: