Annons:
Etikettertnrskygga-katter
Läst 10159 ggr
Lena
1/26/13, 11:10 AM

Bygg kattkoja: Beskrivning

Via denna länk kommer du till en beskrivning som visar hur du kan bygga en kattkoja. Beskrivningen är gjord av Göteborgs Katthjälp.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Annons:
Lena
2/4/13, 11:39 AM
#1

Puttar upp en utförlig beskrivning.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

KattkoloninBotkyrka
2/4/13, 1:33 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Här är en bild på 2 frigolitkojor som jag har tillverkat. Dom är fyllda med halm och täckta med flera lager plast och fästa i marken med band och tältpinnar så att dom inte flyger iväg när det blåser hårt.

Den bakre stugan är en träkoja (nr 1) som jag har inrett med halm och tätat till med frigolit. Glad

Bilderna är från januari 2012.

~~Hemlösa Katter i Nöd~~
www.facebook.com/Kattkolonin.Botkyrka

Katthemsmatten
2/4/13, 1:40 PM
#3

Vilka superfina hus du byggt, #2!

Medarbetare Hittekatter iFokus

KattkoloninBotkyrka
2/4/13, 1:43 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Här är samma träkoja (nr 1) Efter förra vinterna insåg jag att det är bättre om man täcker den också med flera lager plast. Har även tillverkat ett litet tak vid ingången.

Bilden är tagen i slutet av december 2012.

~~Hemlösa Katter i Nöd~~
www.facebook.com/Kattkolonin.Botkyrka

KattkoloninBotkyrka
2/4/13, 1:49 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Här är den andra träkojan (nr 2). Även den är täckt med plast och har ett litet tak över ingången. Den är inredd med tät frigolit och fylld med halam.

Bilden är tagen i slutet av december 2012

~~Hemlösa Katter i Nöd~~
www.facebook.com/Kattkolonin.Botkyrka

KattkoloninBotkyrka
2/4/13, 1:54 PM
#6

#3 Tack vad snällt sagt.

Jag har kämpat hårt med kojorna för att katterna härute ska ha det så bra som det går att ha trots omständigheterna.

Jag får fylla på med halm med ganska jämna mellanrum då någon "lånar" den ifrån båda kojorna Skrikandes

~~Hemlösa Katter i Nöd~~
www.facebook.com/Kattkolonin.Botkyrka

Annons:
kattassen
2/4/13, 1:59 PM
#7

Byggbeskrivningen i länken är inte helt tillförlitlig. Det blev en hel del som fick "snidas till" på fri hand. Men det blev ett hus och tungt som skam! Skrattande (Det är ju dubbla väggar med frigolit som mellanisolering)

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

Upp till toppen
Annons: