Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (5) Senaste inläggen

Ny kategori 000. Vanliga frågor - FAQ - ej för diskussion! 001. Kattambassadörer TNR/Skygga Katter 02. Hittekatter i Fokus 03. Hittekatter i media 04. Katthem, jour- & stödhem, föreningar 05. Kattens status 06. Kastrering, ID-märking, Vaccination 07. Djurskyddsfrågor 08. Bilder & Filmklipp 09. Goda ideér, råd och tips! 10. Huskatten 11. Kattsjukdomar & problem 12. Kattmats relaterat 13. Kattprat i allmänhet 14. Katter söker hem! / Katter sökes! 15. Bortsprungna/upphittade katter 16. Transporthjälp önskas/erbjudes 17. Solskens- och molnhistorier 18. Evenemang på Katthemmen/ Kampanjer 19. Insamlingar, Auktioner 20. Dagens Ros & Ris! 21. Till minnet av 22. OT Utanför ämnet 23. Utsatta djur av annat slag 24. Annonsdiskussioner 25. Information om Forumet & oss Medlemmar Ny kategori
TNR/Skygga Katter

Bygg kattkoja: Beskrivning

2013-01-26 11:10 #0 av: Lena

Via denna länk kommer du till en beskrivning som visar hur du kan bygga en kattkoja. Beskrivningen är gjord av Göteborgs Katthjälp.

//Lena - sajtvärd Katter iFokus & medarbetare Hittekatter iFokus 

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Anmäl
2013-02-04 11:39 #1 av: Lena

Puttar upp en utförlig beskrivning.

//Lena - sajtvärd Katter iFokus & medarbetare Hittekatter iFokus 

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Anmäl
2013-02-04 13:33 #2 av: KattkoloninBotkyrka

Här är en bild på 2 frigolitkojor som jag har tillverkat. Dom är fyllda med halm och täckta med flera lager plast och fästa i marken med band och tältpinnar så att dom inte flyger iväg när det blåser hårt.

Den bakre stugan är en träkoja (nr 1) som jag har inrett med halm och tätat till med frigolit. Glad

Bilderna är från januari 2012.

Anmäl
2013-02-04 13:40 #3 av: Katthemsmatten

Vilka superfina hus du byggt, #2!

Anmäl
2013-02-04 13:43 #4 av: KattkoloninBotkyrka

Här är samma träkoja (nr 1) Efter förra vinterna insåg jag att det är bättre om man täcker den också med flera lager plast. Har även tillverkat ett litet tak vid ingången.

Bilden är tagen i slutet av december 2012.

Anmäl
2013-02-04 13:49 #5 av: KattkoloninBotkyrka

Här är den andra träkojan (nr 2). Även den är täckt med plast och har ett litet tak över ingången. Den är inredd med tät frigolit och fylld med halam.

Bilden är tagen i slutet av december 2012

Anmäl
2013-02-04 13:54 #6 av: KattkoloninBotkyrka

#3 Tack vad snällt sagt.

Jag har kämpat hårt med kojorna för att katterna härute ska ha det så bra som det går att ha trots omständigheterna.

Jag får fylla på med halm med ganska jämna mellanrum då någon "lånar" den ifrån båda kojorna Skrikandes

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.