Annons:
Etikettsajten
Läst 1473 ggr
alskadeida
2013-01-22 12:29

Kan hjälpa med Akuta fall kring Gävleomr

Hej.

Om någon vet kattfamilj eller kattunge som är i Akut behov av hjälp på olika vis så finns vi att hjälpa.

Barnfamilj erbjuder kärleksfullt hem i lugn och ro.

God kontakt med veterinärer.

Ex dräktig hona eller hona med bebisar.

Kattungar i nöd utan mamma med mera.

Stor erfarenhet av katter.

Vi är Godkända av Länsstyrelsen Gävleborg.

Hemmet är mycket bra för katter. Rasgård finns också.

Mycket yta och flera våningar att springa på.

Kattbädd mm finns.

Sällskap av Liten hund.

Utan hona med små bebisar.

Hör av er.

Kan självklart åka en bit för att hjälpa.

MVH Johanna

Annons:
Katthemsmatten
2013-01-22 13:05
#1

Puttar upp! TS, har du kontaktat katthemmen i närheten? Borde finnas flera som kan behöva hjälp med jourhem. Kattsamariten i Hudiksvall, t ex.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Sidentass
2013-01-22 21:05
#2

Toppen att du finns!

Finns säkert många därute som är mer än tacksamma för din hjälp!:-)

Katthemsmatten
2013-01-23 09:27
#3

Alla ni i Gävleborg - här har ni chansen att få akut hjälp!

Medarbetare Hittekatter iFokus

carlas
2013-01-23 23:32
#4

Puttar upp för potentiella lyckostar i gävleborgstrakten!

(Synd att det är så långt fr göteborgstrakten ; )

Gatukorsning
2013-01-23 23:40
#5

http://hittekatter.ifokus.se/articles/4d7148b1b9cb46222705cd99-alla-katthem-i-sverige?discussions-1

Här finns en lista till alla katthem. Kanske kan du få tips här?

Lite extra tid, lite extra omtanke, lite extra tålamod och så lite extra kärlek är allt som behövs för att låta en skyggis tassa sig in i ditt hjärta!

alskadeida
2013-01-24 09:45
#6

Hej. Tack för alla fina ord.

Jag har skickat mail till olika föreningar mm och berättat att jag finns.

Har fått lite svar men på äldre katter osv men kan ju inte ta alla.

Vi kommer ev att skaffa en egen kattunge idag men kommer kunna försöka hjälpa som jourhem osv.

Annons:
Josefa
2013-01-24 11:09
#7

Du sätter väl in detta erbjudandet var vår? Vad händer med katterna sedan? Det blir ju aldrig någon uppföljning.

Jourhemmet
2013-01-24 12:31
#8

#6 Vad hände med de andra katterna du köpte förra året?

pia-app
2013-01-24 14:58
#9

Varför inga vuxna katter ?

Monsva
2013-01-25 16:12
#10

Och varför inga hankatter?

alskadeida
2013-02-12 19:00
#11

Inte längre aktuellt. Tog hem min egen från mamma och pappa då de ska flytta och han trivs. Men hjälper i det jag kollar och ringer.runt.till folk som kan ta hand.om hemlösa. Tråden är stängd

[eskils]
2013-02-12 20:24
#12

Tråkigt att du inte svarar på frågorna i #7-10.

alskadeida
2013-02-12 22:15
#13

Katterna omplacerades i nya alltid hem. Från gatan till ett kärleksfullt hem. De har det bra där dom bor och flera bor i hus. Även hanar. Har tagit hand om hanar också.Erbjuder ibland.och har blivit våren. Hjälpt privatpersoner med annonser, kontaktat andra osv. Alla kommer inte till oss. Skulle ha huset fullt. Följer inte upp här. Gör det hemma. De jag har hjälpt har ett toppen liv vad jag vet idag. Som sagt hjälper och förmedlar.via mail och tele. Kan även köra katt till boende i närheten. Försöker.hjälpa till.

Annons:
alskadeida
2013-02-12 22:15
#14

Tråd avslutad nu. Tack för alla svar.

carlas
2013-02-13 00:03
#15

Men så märkligt!

Undrar nu också över svaren på frågorna #7-10. Och vad frågarna #7-10 vet? Så att vi alla vet till en annan gång? 

alskadeida
2013-02-13 07:02
#16

Har svarat. Katterna vi hade då. En katt fick omplaceras pga hennes enorma rädsla för barn som växte fram. Uppf och jag beslutade att en kvinna skulle ta över katten och det gick strålande. Den andra köpte uppfödaren tillbaka hennes avel. Pga saker tragiska omständigheter. Jag går inte in på detaljer utan detta är mellan mig.och uppf. Jag har hjälpt hankatter med. Hjälper ju vuxna katter som jag sagt tidigare. Men de hämtar jag och levererar till nya alltid hem. Hona med ungar stannade här tills alla var redo för flytt. Kastreras mm. Är noga med det också när kattungarna flyttade, krav på köparen. Men till mig kom dräktiga, hona med ungar osv ö Då jag kunde ha flera katter i hemmet och inte bara en åt . Nu har jag förklarat nog. Valde en gång per år att ta in katt till oss och annars vara akut jourhem. Så blev bara våren som det fick bli. Hjälpt katter som fryser ute och gett dom veterinärvård från egna pengar. Har ingen som stöttar mig ekonomiskt utan lägger ut allt ur egen ficka. Så nu vet. mer, går som jag sa inte in på detaljer kring de andra katterna för de är inte något.ni ska veta pga omständigheterna. Slut diskuterat. Tråden kommer nu stängas.

Upp till toppen
Annons: