Annons:
Etikettutsatta-djur
Läst 1045 ggr
Svali2011
1/13/13, 4:19 PM

Vargjakt

Jag vet inte om det är tillåtet att skriva här om detta men jag tänker som så att här är vi djurvänner och vi avskyr grymheter och djurplågeri. Det gäller hetsjakten på Junsele vargtiken. Jag känner avsky och vanmakt mot detta! Jag fick veta att man kan protestera genom att skicka mail till Maria Ågren på Naturvårdsverket, här är länken:

http://www.svenskavargar.nu/viewNavMenu.do?menuID=40

Ju flera vi är att protestera desto bättre. Och om det inte är tillåtet att posta det här, ta bort det och jag ber så mycket om ursäkt.

Mvh

Annons:
Lena
1/13/13, 4:36 PM
#1

Vi har en kategori "utsatta djur av annat slag" där denna typ av inlägg är välkomna. Flyttade den dit!

Absolut viktigt att vi även engagerar sig när andra djurslag far illa!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Lena
1/13/13, 4:38 PM
#2

Vi har nu protesterat både maken och jag.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Svali2011
1/13/13, 5:08 PM
#3

Tack så mycket!! Jag hade letat efter en sådan sida men hittade den inte. Tack än en gång och låt oss hoppas att vargtiken klarar sig.

Rafflan
1/13/13, 5:11 PM
#4

Du kanske borde skriva varför dem beslutat sig för att skjuta den så man vet om man borde protestera eller inte? ;)

Katthemsmatten
1/13/13, 5:24 PM
#5

"4 Vargparet, som är ett genetiskt viktigt par, har givit sig på renar i Junsele sameby. Det här är ett sånt där fall där det finns två (eller egentligen fler) förlorare: den svenska vargstammen som förlorar viktiga gener eftersom det här paret är invandrat och inte bidrar till inaveln, de renar som får sätta livet till (vargen agerar som den ju är programmerad till), renägarna som förlorar stora värden. Och den stackars varghanen som fått sätta livet till för att han gör det en varg gör. Nu riskerar även tiken att skjutas. Det har varit rätt många inslag i nyheterna och om jag förstått saken rätt var det inte ett självklart beslut att ge tillstånd till s.k. skyddsjakt.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Svali2011
1/13/13, 5:58 PM
#6

#4 På sidan jag länkat till står det allt. Men nu har #5 förklarat så bra. Tack!

Annons:
Katthemsmatten
1/13/13, 7:08 PM
#7

Det finns verkligen bara förlorare här. Så fruktansvärt sorgligt.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Upp till toppen
Annons: