Annons:
Etikettertnrskygga-katter
Läst 2799 ggr
Hennum
1/11/13, 9:34 PM

Hjälp! 10 hemlösa i Lund

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Detta gäller ca 10 hemlösa kissar som behöver kastreras, vaccineras, id-märkas och förhoppningsvis hitta hem. De bor på området Norra Fäladen i Lund.

Det finns en hund i området som senast den 10e attackerade katterna på sin matplats. Tidigare har en ihjälbiten katt hittats i närheten. Händelserna är polisanmälda men det är inte säkert för katterna att bo där så länge den hunden släpps lös.

De har länge matats av vänliga människor med uteplats, men de har tyvärr inte kastrerat dem. Matarna är beredda att göra så mycket de kan för att hjälpa katterna. Exempelvis vakta fällor, låta dem läka i ett rum efter kastrering osv. De har dock ingen erfarenhet av infångning av katter, har inga stora pengar eller möjlighet att ta in dem till sig.

Hjälp av alla de slag efterlyses!

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.586996114651289.151233.418123701538532&type=1

/Johanna

medlem i FFK samt Kattverket

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Annons:
Hennum
1/11/13, 9:35 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

En till katt

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Hennum
1/11/13, 9:35 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Ytterligare en

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Hennum
1/11/13, 9:36 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Och den sista av dem jag såg där idag.

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Hennum
1/11/13, 9:37 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Jag är orolig för att ungar är på väg…

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Lena
1/13/13, 12:32 PM
#5

Stackars katter! Bra ändå att matarna kan tänka sig att samarbeta för att lösa det för katterna. Det där med hunden var ju oroväckande. Viktigt att honkatterna blir infångade först med tanke på faran.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Hennum
1/15/13, 11:59 AM
#6

Kvinnan som matar har tagit ett rejält snack med ägaren till hundarna och förklarat för honom att om hon ser hundarna lösa i närheten av katterna igen så polisanmäler hon honom. Förhoppningsvis får det honom att skärpa sig.

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Annons:
Katthemsmatten
1/15/13, 12:39 PM
#7

#6 Hoppas verkligen att det är tillräckligt för att få ägaren att koppla sina hundar. Men en del har ju inte intelligens (empati) nog för att göra ens en så enkel sak.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Hennum
1/15/13, 6:13 PM
#8

Nä, du har ju tyvärr rätt. :( Min bundsförvant hoppas dock att polisen kommer ta hundarna ifrån honom om han inte sköter sig. Fast har man otur måste man vänta tills någon människounge blir biten innan de tar saken på allvar… :/

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Andina
1/15/13, 8:07 PM
#9

Jag hoppas verkligen att det hjälper att de pratat med grannen!

Tyvärr, vågar jag inte tro att det gör det dock… Jag har en granne vars 2 ettriga (Jack Russel) jakthundar terroriserade och jagade in min förra (hitte-)katt in i ett hörn och den skygga och rädda katten var tuff, men självklart spädde det på rädslan också. Dessutom är de ute efter "allt som rör sig" - precis som deras instinkter säger att de ska göra (hundarn alltså… ;) )
Ägarna hade och har ingen som helst kontroll över hundarna. (När hundarna väl kom hem när de ropat o visslat i 'timmar' så fick de beröm och godis… … … …!)

Jag hotade med polis om de inte fick kontroll över sina hundar, på vilket sätt som helst. Men icke då! Jag tror att de byggt en hundgård eller nå't men emellanåt släpps de fria i alla fall. Har sett att de bara öppnar dörren på morgnarna för att hundarna ska få göra sitt. Och jag är inte sen att skrämma slag på hundarna om de jävlas med rådjur, katter eller andra djur - men det hjälper tyvärr inte. Jag har inte fått läge att polisanmäla dem också - men de vet att jag kan göra det. Ser de att jag ser att deras hundar är ute o jagar då får de bråttom att försöka få hem sina hundar…

/Sagt av (troligtvis mäkta ogillade) Bitchen på kullen

Håller alla tummar för att katterna får go'a kärleksfulla hem - snart!

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

[Bullen300]
1/15/13, 8:40 PM
#10

jag bor där….på norra fäladen då…. finns det någonting som vi här hemma(jag och pappa) kan göra för att hjälpa dessa?

Katthemsmatten
1/16/13, 10:34 AM
#11

Puttar upp så TS kan se frågan från #10

Medarbetare Hittekatter iFokus

Hennum
2/11/13, 3:03 AM
#12

#10: är det du som skrivit till mig på facebook? Eller till sidan Lundakatter och därmed indirekt till mig… :)

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

[helenal]
2/11/13, 11:01 AM
#13

putt!!

Annons:
[Bullen300]
2/11/13, 11:25 AM
#14

#12 ja det är jag :)

Upp till toppen
Annons: