Annons:
Etikettsajten
Läst 891 ggr
MSH
1/10/13, 8:32 PM

Åtel kamera

Hej kära kattvänner! Jag har ju köpt en kamera. Har några funderingar kring den; Brukar ni filma eller är det "onödigt"?! Pratade med de i butiken och jag vill ju "bevaka" under lång tid och vi kom fram till att foto är kanske bäst då så att man inte riskerar att batteriet lägger av. Brukar ni ställa ut typ tonfisk för att "locka extra mycket" eller finns risken för att bara en massa andra katter kommer och därmed kanske skrämmer bort ev. vår lilla flicka? Något annat bra ÅTEL-tips? Tack! Marie

Annons:
Katthemsmatten
1/11/13, 9:47 AM
#1

Önskar jag kunde ge dig några råd. Lägg upp samma fråga på Kattpolisen och Katter. Det måste finnas någon som har erfarenhet.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Lena
1/11/13, 3:48 PM
#2

Bra att du köpt en kamera nu!

Vi har medlemmar här som är vana att arbeta med Åtelkamera. Skyggis och Backa-Röd t.ex. Det är nog främst folk som arbetar med hemlösa katter - särskilt de riktigt skygga som är duktigast på denna typen av kameror.

När man vill bevaka över lång tid är fotografering det bästa. Om man ska lägga ut mat eller inte beror lite på situationen. Vill man veta vem som äter av maten man lägger ut är matandet lite av huvudsaken. Har du lagt ut mat på tomten där du sett kattspår eller har de uppkommit utan mat? Det avgör om du bör lägga ut mat eller inte.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Upp till toppen
Annons: