Annons:
Etikettövrigt-kattrelaterat
Läst 1764 ggr
lillmymlan
2013-01-06 12:35

AKUT Tarzan från Arkösund

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vår Tarzan från A-kolonin behöver få ett nytt hem då han jagar bort de katter som går kvar där.

Vi har ropat genom facebook och via bloggen och nu ropar vi här!

Finns det någon som kan ta emot honom och ge honom ett hem?

Han behöver vara ensamkatt och ha ett stort revir, då han visar att han inte trivs ihop med andra katter.

Flera har erbjudit stallplats åt honom, men kan inte ha honom instängd till en början och då tror vi att han kommer rymma direkt!

Stannar en katt stannar på ett främmande område med nya mäniskor och med nya djur? Kanske hästar och kor?

Jag vet inte själv hur det fungerar att släppa en katt på ett främmande område, någon som har erfarenhet?

Goda råd tack!

Tarzan finns i Arkösund där han har möjlighet att gå in och äta ibland, det finns flera ställen där det serveras foder ute på bestämda platser, han har också ställen att värma sig på.

Han är tam med mataren och vill gärna bli klappad på och ligger gärna inomhus och värmer sig på soffan, men sedan går han ut på sitt område där han är född.

Hjälp oss att hjälpa Tarzan!

Malin i Östgötakatterna

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Annons:
pia-app
2013-01-06 12:58
#1

Det är bråttom !!!

Lena
2013-01-06 13:23
#2

Ja stackars fina Tarzan måste få sig ett nytt hem som kan ha honom på hans egna villkor. Han är ju så himla snygg. Håller tummarna jättehårt för att det perfekta hemmet ska infinna sig!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

martdat
2013-01-06 14:00
#3

skulle INTE låta han gå ut direkt . han måste bo in sig o veta vart han bor o känna att han är välkommen först.

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

lillmymlan
2013-01-06 18:24
#4

Nä, jag vill också att han ska vara inne… men flera som har anmält intresse kan inte ha honom instängd, utan han ska vara mer som en råttfångare och det känns inte okej.

Han är van att ha någon som han kan gå in hos och få klappar och kel på sina villkor… drömmen är att hitta någon som kan ha honom inne tills han vet att han bor där och att han sedan ska få gå ut.

Han är värd ett hem med omtanke och omsorg men att ändå kunna vara på fri tass så småningom.

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Katthemsmatten
2013-01-07 14:16
#5

Puttar för Tarzan. Har dessvärre ingen erfarenhet av hur det fungerar om man släpper ut en katt som Tarzan på en gång. Hoppas det finns någon stallägare i närheten som kan förbarma sig över honom. Och som dessutom kan hålla honom instängd en period.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Rafflan
2013-01-07 17:49
#6

#4 i stall eller lada borde det vara lätt att ha honom instängd i typ 1-2 veckor, i tex sadel kammaren eller fika rummet? :O

Annons:
emjon
2013-01-07 18:25
#7

Synd att det inte fungerar mellan katterna men jag hoppas att Tarzan snart har hittat ett nytt hem.

Det finns ju många som endast vill ha en katt och då är det boendet som måste passa så han så småningom kan få gå ut.

Om bara rätt ägare dyker upp kan nog kissen bli riktigt hemtam som egen herre på täppan. Vem vet vad som kan hända under den pälsen kanske det ryms en stor gossekisse.

Håller tummar och tassar för att Tarzan snart får ett eget hem och får bli älskad som alla kissar borde bli. Han förtjänar mer än bara bli stallkatt som skall jobba.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Lena
2013-01-07 18:40
#8

#7 Ja det tror jag med att det här en riktig gosekisse bara han får chansen att blomma ut under de för honom rätta förutsättningarna.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

pia-app
2013-01-07 20:38
#9

Håll tummarna nu för i morgon ska vi hälsa på i ett stödhem som kanske kan ta honom. Ett där han får bo i huset och kan gå ut.

lillmymlan
2013-01-07 21:53
#10

Tack snälla Pia för att du kan trolla Kyss som sagt vad, håll alla tummar och tassar nu alla!

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Lena
2013-01-07 23:11
#11

Håller också tummarna!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

emjon
2013-01-08 10:09
#12

Helt klart tass och tummhållning!

Vore underbart om det går vägen med alltKyss.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

pia-app
2013-01-09 06:52
#13

På söndag åker Tarzan till ett stödhem på landet  och så hoppas vi att det kommer att fungera.

Annons:
Bodil Dahlström
2013-01-09 10:27
#14

Fantastiskt sammarbete …..ni är så bra…..

Stora kramar

Bodil

MSH
2013-01-09 11:26
#15

Underbart!

Lena
2013-01-09 17:25
#16

#13 Det var riktigt goda nyheter Pia! Nu får vi fortsätta med tumhållningen för att allt ska avlöpa bra!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Andina
2013-01-09 17:55
#17

Härlig läsning! Jag håller också tummarna för att det ska gå bra 'hela vägen ut'!

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Upp till toppen
Annons: