Annons:
Etikettmedia
Läst 944 ggr
Vinterdag
1/4/13, 11:45 PM

Katt jagas av polisen

sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=125&artikel=5398553

Kan bli dödstraff för den, säger polisen.

Annons:
Fridaaaa
1/4/13, 11:47 PM
#1

Löjligt av dem tycker jag. Bättre att de jagar riktiga bovar och lägger tid och energi på saker som verkligen är viktiga.

Jag tror personligen inte att katten är så aggresiv som de säger.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Katthemsmatten
1/6/13, 1:36 AM
#2

Läste historien i DN imorse. Undrar om detta är sant eller bara ett påhitt för att bli av med 'grannens katt' eller en stackars skyggis som kanske skrämt den egna katten i sina försök att hitta föda……..

Medarbetare Hittekatter iFokus

Uppkatten
1/6/13, 8:24 AM
#3

En av mina jobbarkompisar blev en gång attackerad av en katt som verkligen "slängde sig över henne" när hon kom till bostaden för att mata (husse var bortrest). Det visade sig att misse hade drabbats av ngn infektion som påverkade hjärnan. Möjligtvis om det kan vara ngt sådant…?

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Lena
1/6/13, 11:07 AM
#4

#3 Ja det stämmer att olika sjukdomar i hjärnan kan göra katter agressiva. Handlar oftast om hjärntumörer. Annars är det väldigt ovanligt att katter går till attack utan att vara provocerade.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

martdat
1/6/13, 6:22 PM
#5

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

lillmymlan
1/6/13, 6:27 PM
#6

Hurra, att missen är hemma igen… men man undrar över människan som blev attackerad och skadad och lika med hennes katt, så svårt att katten fick avlivas…

Jag tycker att det luktar KATTSKIT om det här faktiskt!

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Annons:
Lena
1/7/13, 5:26 PM
#7

#6 Ja visst är det underligt! Inte precis något som brukar hända när det gäller katter.

Tur i alla fall att kissen är hemma igen hos sin ägare.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

emjon
1/7/13, 5:33 PM
#8

Visst låter det underligt men om det hände under nyårsnatten så kan man fundera på vad katten råkat ut för.

Så vidrigt med alla raketer och smällare och det är ju väldigt traumatiskt för många djur.

Läste om en hund som blev skrämd och hoppade i vild panik utifrån en hög bro och hunden dog.Gråter

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Rafflan
1/7/13, 5:41 PM
#9

Att den andra katten blev allvarligt skadad känns inte konstigt. Okända katter kan ju slåss och hamnar dem på trång yta kan fajterna bli allvarliga det vet man ju. Därför man ska ha koll på ihopsläppningar av katter i början.

Dock hoppas jag hon tar katten till veterinären, att en frisk katt attackerar en människa känns konstigt, frågan är om det bara var rädsla, den kanske har jätte ont någonstans :(

Lena
1/7/13, 6:14 PM
#10

Katter kan reagera våldsamt om de hamnar i panik och är trängda på liten yta. Om man försöker håller fast en sådan katt kan man bli skadad. Däremot är det inte alls vanligt att en katt går till angrepp utan att vara provocerad.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Upp till toppen
Annons: