Annons:
Etiketttill-minnet-av
Läst 2826 ggr
Lena
2013-01-02 16:36

Tessie finns inte mera!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det blev en sorgen dag idag. Besöket hos veterinären fick inte någon lycklig utgång. Det visade sig att våran kära Tessie hade en stor cancertumör under tungan. Att det var det som orsakat det tilltagande dräglandet och besvären runt munnen som vi och veterinären trodde var foderallergi.

Det fanns inget annat att göra än att låta henne somna in.

Tessie som föddes hemma i vårt kök den 21/5 1999. Detta sedan hittekatten Saga vi tagit om hand om visat sig vara dräktig.

Tessie var den enda av våra katter som inte haft en trasslig bakgrund. Hon har levt ett gott kattliv och känt sig älskad från första till sista stund.

Hon var en mycket bestämd dam med häftigt temperament. Hade sina fasta rutiner och höll lite distans till de andra katterna. Hon var en härlig katt med mycket integritet och bra självförtroende.

Nu är det bara mamma Saga kvar av den gamla trion som bodde med oss i Amsterdam. Linus dog i slutet av maj förr året.

Usch det är så tungt och fruktansvärt ledsamt när de goda vännerna inte finns mer.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Annons:
Lena
2013-01-02 16:38
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Tessie som liten:

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Krullsvans
2013-01-02 16:47
#2

Usch! :-( Kram på dig!

KattkoloninBotkyrka
2013-01-02 16:59
#3

Beklagar den djupa sorgen Gråter
Kramar!!

~~Hemlösa Katter i Nöd~~
www.facebook.com/Kattkolonin.Botkyrka

Issa
2013-01-02 17:09
#4

Vad ledsamt! Tröstekramar!

Lena
2013-01-02 17:09
#5

Tack för tröstande ord och kramar!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Jourhemmet
2013-01-02 17:20
#6

Gråter

Annons:
[eskils]
2013-01-02 17:33
#7

Beklagar förlusten. Kram. Gråter

lillmymlan
2013-01-02 17:43
#8

Gråter Så himla ledsamt och så sorgligt. R.I.P lilla älskade Tessie ♥ och stor tröstekram till matte och husse  ♥

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Sidentass
2013-01-02 17:57
#9

;Men så sorglig början på det nya året….det är så svårt att behöva ta farväl av en liten vän som står en så nära…tror även att era katter kommer att känna av tomheten en tid..Tessie var så fin kisse…nu finns inga sjukdomar längre som plågar henne..hon har det så fint bortom Regnbågsbron….översänder dom allra varmaste tröstkramar till er i Mellerud…:_(

Lena
2013-01-02 17:59
#10

Det bästa var att inte låta henne vakna upp ur narkosen när det nu var så illa som det var. Hon fick istället fortsätta att sova och behövde inte vakna upp mera.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Sidentass
2013-01-02 18:02
#11

#10 Ja…det var ju det allra bästa  för henne, lilla gumman…

emjon
2013-01-02 18:10
#12

Men så ledsamt att det var så allvarligt med lilla Tessie och jag beklagar sorgen efter er älskade vänGråter.

Tröstekramar till dig och familjen och även om du inte var beredd på detta så är det ett skönt sätt för kissarna att vandra vidare till regnbågslandet.

Sov i ro lilla TessieGråter

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Lena
2013-01-02 18:18
#13

#12 För Tessie var det det bästa. Och vi hade inte heller stått ut med att se henne lida mera när vi visste att det inte fanns någon bot. Det hade inte varit rätt mot henne.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Annons:
annebeate
2013-01-02 18:22
#14

Lilla Tessie, nu kommen till det vackra Regnbågslandet där ingen smärta finns.

Det är inte lätt att mista en älskad liten vän, sänder dig  många tröstkramar.

Gatukorsning
2013-01-02 18:57
#15

Usch vad ledsamt…Gråter

Jag förstår inte hur man gör när något sådant här händer, hur man orkar det utam att känna sig helt tom och trasig innombords.

Men tänk vilken tur ändå, att hon hade lyckan att födas hemma hos dig och att hon har fått leva ett fint och gott kattliv i trygghet medn kärlek.

Skickar virtuella tröstekramar från mig och min fyrbenta små här hemma.

Lite extra tid, lite extra omtanke, lite extra tålamod och så lite extra kärlek är allt som behövs för att låta en skyggis tassa sig in i ditt hjärta!

Lena
2013-01-02 19:09
#16

Det ledsammaste just nu är att mamma Saga letar efter sin dotter. Hon var den första som kom fram till mig när jag kom hem och fann att buren var tom. Hon la sig sedan i buren en stund

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

emjon
2013-01-02 19:16
#17

Tänker precis som du Lena hur svårt det än är så gäller det att tänka på kissen först och främst.

Förstår att det inte är lätt för Saga som inte förstår vad Tessie tagit vägen och det har ju levt länge tillsammans.

Hoppas lilla gumman finner tröst hos någon av de andra kissarna.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Lena
2013-01-02 19:43
#18

#17 Som tur är är Saga väldigt tight med de tre bröderna från Piteå. Hoppas det ska mildra sorgen.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

anebit
2013-01-02 20:02
#19

Å, så ledsen jag blir av att läsa att Tessie vandrat vidare.. Gråter Men man måste tänka på kissens bästa och låta dom somna in när det är så illa hur svårt det än är.

Stackars mamma Saga som letar efter sin dotter. Ser framför mig hur hon la sig i buren,  men djur är kloka så hon visste nog.

Tröstekramar till er i er sorg efter en älskad katt.

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Gullimat
2013-01-02 20:26
#20

Så ledsamt. Tröstekramar till er alla i familjen

Annons:
Katthemsmatten
2013-01-02 20:31
#21

Lilla fina Tessie, du hade ett fint liv hos Lena och familjen tillsammans med mamma Saga. Tycker så synd om Saga just nu. Lena, ni gjorde precis det man borde även om det är så svårt att släppa taget. Tessie slipper lida, men er sorg är lika tung trots att du vet att ni gjort rätt.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Sidentass
2013-01-02 22:43
#22

Men så rörande…har hört att det kan ta väldigt lång tid för katter att sörja..men hos dej finns det ju flera katter, därför hoppas jag att Sara via dom får hjälp att komma över förlusten lite fortare…..

Lena
2013-01-02 22:52
#23

Ja det hade varit värre om det bara hade varit Saga och Tessie.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

pia-app
2013-01-02 23:23
#24

Många kramar till tröst !!!

[Skyggis]
2013-01-02 23:36
#25

Vilken fin Tessie.. Väldigt ledsamt att det inte var något som gick att bota. Och de man älskar mycket lämnar alltid enorm saknad efter sig.. så kram på er i familjen, stora som små. Och tack för att ni tog hand om Tessie en gång i tiden och gav henne ett så givande liv.

carlas
2013-01-03 00:59
#26

Så oerhört ledsamt med Tessie. Beklagar innerligt er sorg. Och så fint att Tessie fick ett riktigt gott liv - om än för kort - i en kärleksfull familj som tänkte på hennes bästa, in i det sista. Alldeles som det ska vara! Tröstekramar till Er och Saga!!

Svali2011
2013-01-03 15:30
#27

Vilken vacker katt! Ni fick många år tillsammans men ändå är det alltid för tidigt när de lämnar oss. Tröstekramar till dig. R.I.P vackra Tessie!

Annons:
Sagolika
2013-01-03 17:28
#28

Beklagar verkligen. Nu har hon det bra på andra sidan.

MSH
2013-01-03 19:12
#29

Men så sorgligt! Tröstekramar till hela familjen!

destiny
2013-01-04 11:43
#30

Beklagar verkligen sorgen. Gråter

R.I.P. vackra Tessie.

Andina
2013-01-04 14:12
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#31

Jag beklagar er sorg! Jag hoppas och tror att en tröst i sorgen är att Tessie är Fri nu! ♥

Bild: photobucket.com

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

majvi
2013-01-04 17:17
#32

Jag skickar tröstekramar och tröstevisa

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

Delfinen
2013-01-05 03:43
#33

R.I.P lilla Tessie

Lena
2013-01-05 23:57
#34

Även om vi har flera katter lämnade Tessan ett stort tomrum efter sig som alltid kommer att finnas där. Hon brukade göra mig sällskap här bredvid datorn om kvällarna och sedan komma och titta på TV med oss en stund. Hon satt då ofta på armstödet till fotöljen. När vi gick och la oss kom hon alltid och sa god natt. Hon var en sådan pälsfager katt med en stor krage och höga öron. Påminde lite om en lokatt.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Annons:
emjon
2013-01-06 10:00
#35

Förstår att saknaden är stor efter Tessie och det kan gå lång tid innan sorgen lägger sig.

Glömmer dem gör man aldrig och alla katter har sina speciella egenheter som vävs in i familjelivet och gör dem just speciella på sitt sätt.

När man förlorar en kär vän och har flera kissar så kan man finna lite tröst att pyssla med dem när man bearbetar sorgen så har det varit för mig.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Lena
2013-01-06 11:04
#36

#35 Ja det är sant - man får tröst av de andra katterna. Just nu är det viktigt att mamma Saga får lite mera uppmärksamhet. Är orolig att hon ska bli deppad. Som tur är har hon en mycket tight relation till de tre Piteåbröderna samt att hon är flocken överhuvud.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Upp till toppen
Annons: