Annons:
Etikettsajten
Läst 2353 ggr
fryckis
2012-12-29 18:18

Musjägare till gård på landet

Laggt ut annons med nedanstående text på lite olika ställen och kollat/ mailat diverse katthem om det finns någon kisse som skulle kunna trivas med oss. Kammat noll, så nu testar jag även här om någon har en eller två katter som kan passa oss.

Vi söker nu en efterträder till en av våra bästa Medarbetare som tyvärr gått vidare.

Du erbjuds ett varierande och stimulerande arbete som du själv planerar och genomför efter ditt eget huvud. Vi tror att detta kan passa dig som tycker om att vistas både ute och inne. Vill utveckla dina instinkter och vill känna dig fri. Idag består arbetsstyrkan av tre lärlingar som bäst håller på att lära sig yrket och en mycket skicklig Medarbetare med 4 års erfarenhet i yrket. Han saknar dock sin tidigare kollega som nu rekryterats vidare till de sälla jaktmarkerna. Till arbetslaget hur även en serviceman som man kan söka sig till för stöd och värme. Går under namnet hund. Hela arbetslaget utgörs av män i dagsläget.

Förutom detta tillkommer styrelsen som består av fyra små tvåbeningar och två stora tvåbeningar.

Arbetsuppgifter: Fånga möss och råttor i ladugård och diverse andra uthus.

Arbetstider: Du väljer själv dina arbetstider och också hur mycket du vill arbeta.

Anställningsvillkor: Vi erbjuder enbart livstidsanställningar.

Lön: 2 matskålar per dag med torr eller våtfoder, lite godsaker då och då, samt fri tillgång till vatten.

Förmåner: Du erbjudes logi och fri tillgång till styrelsens hus genom kattlucka. Fri tillgång till företagshälsovård om något skulle hända, avmaskningskurer vid behov och fria vaccinationer. Du kommer även att ha fri möjlighet att umgås med styrelsen för trygghet, gos och stimulans.

Kompetenskrav: Kastrerad, bott med annan katt och hund, ej långhårig pga lättare allergi hos en styrelsemedlem.

Om du uppfyller samtliga våra kompetenskrav, vilket är ett absolut krav, Är du välkommen med din ansökan. Bifoga gärna ett foto om du har.

Så har du en eller vet om någon katt som uppfyller alla våra "kompetenskrav". (De måste verkligen vara uppfyllda för att de skall funka för alla djur och oss männsikor) Så får du gärna höra av dig direkt på epost: fryck@homtmail.se

Annons:
Alexej
2012-12-29 18:41
#1

Annonsen diskuterades här för ett tag sedan. ;)

Var bor ni?

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

fryckis
2012-12-29 20:06
#2

Oj, glömde det. Vi bor i Uppland på gärnsen till Stockholms län.

Fick ju lov att kolla vad som kommenterats om annonsen här på forumet. Måste få svara på ett par grejer.

De tre lärningarna är våra barns kattungar som de fick i somras, som vi köpte av en tjej, de är syskon. Ungarna ville som alla barn ha egna djur och vi tyckte att de var en bra lösning. De fick varsin unge att ta hand om med stöd av oss föräldrar så klart.

Katten som helt tvärt för oss i höstas var brorsa till den fyra åriga hankatt vi har.

Hurvida vi är bra eller dåliga kattägare för att vi bor på gård och hur stor den är. Tja vad skall jag säga, vad har det med saken att göra? Som jag ser det finns det djurägare på landet/ gårdar som inte borde har djur likosom det gör i stan. Likaväl finns det på båda ställena utmärkta djurägare.

För min del handlar det om att respektera djur och se den som just djur. Ta hand om dem på bästa sätt utifrån deras behov. T ex alla katter har jakt instinkt och då kan jag inte bli arg på den om den tar en liten fågel. Eller som en kvinna vi pratade med om en katt som lät sin dotter klä på katten kläder och behandla den som en docka. Det är inte att respektera katten för min del.

Sen skall man så kalrt veta att vara katt på landet och i stan är två helt skillda saker. I stan finns bilar och annat elände, man ser många annonser om katter som söker nya hem då de vanrivs med att vara innekatt. Här på landet kan de gå ut som de vill, men det finns rovdjur som kan ta dem. Folk som lägger ut massvis med råttgift för att bli av med problemet. Vi kör med katter i stället då det känns mer naturligt och vi gillar katter.

Var och en får väl avgöra om annonsen är vettig och om vi kan tänkas var ok kattägare. Tror man det så får man som sagt var jätte gärna höra av sig.

Alexej
2012-12-29 20:47
#3

Synd att ni bor så långt bort. Vi har flera katter som söker ett hem som stallkatt. Men tyvärr Skaraborg…Tycker annonsen låter väldigt sympatisk.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Katthemsmatten
2012-12-29 21:43
#4

Gillar verkligen din förklaring, TS. Har du verkligen kontaktat alla katthem i södra länsdelarna? Något borde ju ha katter som inte mår så bra som innekatter, men som ändå kan få tillgång till människor som tar ansvar för dem.

Medarbetare Hittekatter iFokus

carlas
2012-12-30 00:15
#5

Bra arbetsvillkor! Glad Hoppas som ovan att ni finner napp på katthemmen!

Krullsvans
2012-12-30 00:27
#6

Tycker det låter super för rätt katt.

Annons:
fryckis
2012-12-30 06:34
#7

Jepp, vi har kollat runt med de katthem som finns inom vettigt avstånd. De faller på att vi har rätt specifika krav verkar det som och ett antal hem anser att katter inte skall vistas ute. Några har inte ids svara på mail etc.

Det är framför allt hunden, men också barnen som gör det knepigt. Vi vill inte ta någon katt där man säger jo den har träffat någon hund i bland och det har gått bra eller jag tror säkert att han lär sig.

Vår erfarenhet är att en katt som inte bott med hundar blir rädd och då fungerar det inte alls. Då blir vi sittande med en katt som vantrivs och så skall vi försöka hitta ett nytt hem till den. Inge kul att vara med i en cirkus där en kattstakare skickas hit och dit.

majvi
2012-12-30 10:33
#8

Kontakta de katthem igen sominte har svarat, någon kan ha råkat radera mailet av misstag.

Du kan också¨höra med KKS, www.kks.nu De finns i SKåne men förut åkte Birgitta C upp till Stockholm då och då och tog med sig katter.Det kan vara värt att höra efter.

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

Alexej
2012-12-30 10:44
#9

Jag har jourkatter och en hund. Klart att en del katter är rädda för hunden i början men det går förvånansvärt snabbt över och just de skygga katter bli snabbt kompis med hunden.

Försök att hitta katter som kommer från en jourfamilj. Många har hundar och barn. KKS förmedlar stallkatter, hade själv en hona som Birgitta kom med när hon var på väg till Göteborg.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Lena
2012-12-30 10:45
#10

Jag tycker annonsen är mycket bra formulerad! Det är inget fel på livet som stallkatt. Tvärtom ett mycket bra liv. Att vara utekatt är inte heller fel om betingelserna är de rätta vilket de ju är på landet. Sedan är det naturligtvis viktigt med katter som är hundvana och vana vid barn.

Vart bor ni? Det kanske går att ordna med transport på något sätt. Det ska (tror jag) finnas lite pengar i Daisys reskassa som kunde komma väl till pass. Tänkter på Alexejs katter. De är ju vana både vid hund och barn.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Alexej
2012-12-30 10:58
#11

Gärna för mig;) Vi har minst 10 katter som skulle trivas bäst som stallkatter. Fast nästan alla är svarta eller svart-vita.

Finns en bra artikel om stallkatter: http://hittekatter.ifokus.se/articles/4d716907b9cb46223907a18d-stallkatter

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Lena
2012-12-30 11:03
#12

#11 Såg att det finns drygt 700Kr i Daisys reskassa. Vi kan säkert skramla in mera om det behövs.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

fryckis
2012-12-30 22:25
#13

Nja, nu vet jag ju inte om det är direkt stallkatter vi är ute efter. Fast det kanske det egentligen är. Våra katter går ju runt här som de vill fast de bor ju inte i något stall/ladugård. Utan de har fri till gång till ett rum i källaren på huset som fungerar som ett kombinerat arbetsrum/ kattrum. Vill de kan de bli insläppta i övriga huset, men oftast väljer de att stanna i detta rummet då de kan gå som de vill och de för det mesta kan träffa någon av oss där om de vill gosa.

Sen måste jag säga att för rätt kisse som kan trivas här är vi beredda att åka en bit, men kanske inte ända till skara

Annons:
Mari
2012-12-31 12:33
#14

Låter som ett bra hem åt katter Skrattande

Är ni beredd att åka en bit så kanske Djurskyddet Bill & Bull i Söderhamn har någon passande katt? Tex. systrarna Sol & Vega är uppvuxna med hundar och vill mer än gärna få möjlighet att få komma ut och jaga råttor igen

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

fryckis
2012-12-31 14:09
#15

Har kollat deras sida, just dess syssror tror jag inte riktigt på. En vill inte på med andra katter enligt vad de anger och den andra syrran önskar ett lungt hem. Katter som vill ha sådana kommer att vantrivas hos oss.

Det är väl det som är kruxet när man kollar runt på katthemssidorna. Antingen har missarna ingen hundvana, vill på själva, eller få ett lungt hem.

Inget av de uppfyller vi ju med hund fyra katter och fyra ungar. Visst det finns någon här och där dess har vi mailat om bet om lite mer info.

Kanske har vi tuffa krav, men vill kattens väl så att det inte blir så att den kommer hit och sedan fungerar det inte utan att förutsättningar skall vara så bra som möjligt så att det blir bra för den.

Lena
2012-12-31 14:26
#16

#15 Jag tycker det är bra att ni är noga med vilka karaktärer katterna bör ha för att passa in. Det vittnar om ansvarstagande. Bättre att leta lite längre och att det blir bra än att rusa för snabbt fram. Det brukar alltid bli det bästa. Förr eller senare dyker den/de rätta katterna upp.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Gatukorsning
2012-12-31 15:03
#17

# 15! Jag tycker att annonsen är jättebra. Och precis som # 16 säger så är det bättre att leta lite längre så kommer den bästa katten för er att dyka upp. Jag blir riktigt glad över att se detta ansvarstagande som ni visar, tyvärr är det ju inte så hos alla som skaffar katt. Lycka till Fryckis!

Lite extra tid, lite extra omtanke, lite extra tålamod och så lite extra kärlek är allt som behövs för att låta en skyggis tassa sig in i ditt hjärta!

Gatukorsning
2012-12-31 15:07
#18

Fryckis, har du sett denna länk? En lång lista med katthem i olika delar av Sverige.

Lästa att du bor i Uppland så jag tänkte på Musses vänner eller Samvetet. Men de kanske du redan har kollat.

http://hittekatter.ifokus.se/articles/4d7148b1b9cb46222705cd99-alla-katthem-i-sverige?discussions-1

Lite extra tid, lite extra omtanke, lite extra tålamod och så lite extra kärlek är allt som behövs för att låta en skyggis tassa sig in i ditt hjärta!

fryckis
2013-01-02 07:24
#19

Tack för tippset.

Jo, då sett denna länk och kollat igenom länken med katthem och mailat några som eventuellt kan ha katter som skulle kunna trivas med oss och som ligger inom avstånd som känns ok.

Upp till toppen
Annons: