Annons:
Etikettsajten
Läst 781 ggr
Alexej
12/23/12, 6:11 PM

Får dina djur något extra till jul?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Visst får våra djur något extra på julafton eller?

Mina får lite fin burkmat som de bara får till jul och hunden ett bamseben.

Fåglarna ute och rådjuren får också extra mycket. De har det inte lätt nu.

Men vad får dina?

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Annons:
Lena
12/24/12, 11:57 PM
#1

Våra får alltid lite nya leksaker och lite extra gott att äta. I år var det dock bara Cornelius som uppskattade leksakerna. De andra latade sig runt kaminen istället.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

kattassen
12/25/12, 8:47 AM
#2

I år blev det faktiskt inget extra. Men det är faktiskt första året som jag inte hade gjort något paket till djuren. Vanligtvis öser vi på katterna en massa olika leksaker och godis och sånt - till måttlig förtjusning.

Iofs skall jag säga att det ändå blev några extra räkor och en bit lax i matskålen. De är så kräsna och rynkar mest på nosen när man försöker locka med paté och julskinka mm… torrisarna är bäst…Flört

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

Uppkatten
12/25/12, 9:41 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Mina missar tycker också att torrisar är bäst. Ingen idé att erbjuda någon extra god julmat där inte…! Vanligtvis brukar de få någon liten leksak men i år hade matte blivit kär i en kattsäng så så fick det bli!

"Den är min!", sa ena katten och slog med framtassen mot kompisen så snart kompisen kom för nära. Så nu får matte fundera på om det behövs fler julklappar här hemma… Obestämd

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

martdat
12/25/12, 10:27 AM
#4

extra god mat. olika sorter så alla ska vara nöjda. julklappar annars e ovanligt för de har mer än vad de behöver redan .

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Lena
12/25/12, 11:33 AM
#5

Vilken mysig kattsäng! Den hade de nog gillat här hemma med.

Glömde skriva att våra katter fick några kattmattor från Rusta (dörrmattor egentligen men de gillar att ligga på dem)  med katter på samt en matta som såg ut som en fäll fast är gjord av polyester. Den gillade Piteå-bröderna. Det är mera poppis med nya saker som de kan ligga på än leksaker. Fast en ny metspö liknande sak med en rosa fluffig svans gillade de. (Det gäller att kolla leksakerna noga så de inte är gjorda av äkta skinn - men det var den inte).

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

viktoria91
12/25/12, 12:47 PM
#6

Lite extra god mat. Katterna har allt och lite till så vi ska skänka kattsand och mat till katthemmet här istället för att ge våra katterna ännu fler skaer att drunkna i. ;)

Annons:
emjon
12/25/12, 1:34 PM
#7

Kissarna får sin vanliga mat och vi satsar mera på aktiveringsleksaker som alla uppskattar mycket så de får lite extra där och plocka med.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Liz-arden
12/26/12, 12:26 AM
#8

Min kisse fick dyrast julklapp av alla i år. (Fast det berättade jag inte för släkten. Man vill ju inte förstöra julefriden.)

Han fick ett jättestort klösträd, ett lekspö och kattgodis.

Katthemsmatten
12/26/12, 11:33 AM
#9

Här har det blivit tonfisk i olja - favoriten för alla 3. Ikväll har vi 'flyttelsedagskalas' (den dag en katt flyttat hit, jag vet ju inte när de är födda) för Knorre och eftersom räkor är hans favorit så är det vad som vankas för hela gänget.

#3 Mini-Mina, även om det var en fantastiskt fin säng matte köpt så var den nog menad åt er båda och inte bara till dig. Glad

#8 Det var nog tur att släkten inte vet hur my cket klösträd kostar - du hade legat pyrt till då kan jag tro.Skrattande

Medarbetare Hittekatter iFokus

Uppkatten
12/26/12, 12:11 PM
#10

#9 Mini-Mina vidhåller att den är hennes!  Glad

(Men matte tror att de snart kommer att knöla ner sig där båda två - samtidigt). Som tur är så avvaktar Imina bara lugnt. Hon har ju f ö sin "sovkartong" som hon älskar!

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

majvi
12/26/12, 12:56 PM
#11

Det har inte blivit något extra, fast papperskassarna och julgranskulorna var kul ett tag.

Men det är klart visst är det kul med paket

Fåglarna har väl hittills ätit 30 kg solrosfrön. men det spills en del och det tar rådjuren hand om

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

Upp till toppen
Annons: