Annons:
Etikettkattens-status
Läst 706 ggr
BaraLisa
2012-12-15 19:16

Fler övergivna katter Tobo

Förra inlägget: kattflicka

Det är ju likadant för alla katter i kvarteret! Nu snöar det, jag har knackat på men ingen är hemma (de visar var de bor). Springer in i trapphuset när jag öppnar.

Kan inte någon med "pondus" eller någon organisation skriva ett brev till AB Tierpsbyggen, så att de blir tvungna att uppmana hyresgästerna om hur katter fungerar! Det är nog mycket okunskap och ignorans. De informerar ju om hur grillar fungerar etc.

Det är faktiskt ett ganska strängt fastighetsbolag, de har höga krav. (Fast det är nog för att de vill ha in annat klientel?).

Hjälp!

Med vänliga hälsningar Lisa

 

Annons:
[eskils]
2012-12-15 19:32
#1

Gör en anonym anmälan till Länsstyrelsen om du inte vill att de ska veta vem du är. Så får djurskyddsinspektören tala dem tillrätta.

Sätt ut en frigolitkoja i området, så katterna slipper få förfrysningsskador åtminstone. Det finns trådar med tips om kojor på sajten om du letar, säkert på andra ställen också.

Mison
2012-12-15 21:24
#2

Ni har ju minst en som ynglar ungar ikring sig för att det är sött. Jag har personligen anmält och lst vart på besök men bevis för något finns såklart inte

Alla djur behöver någon som bryr sig!

BaraLisa
2012-12-15 22:01
#3

Har gjort en anmälan nu

Med vänliga hälsningar Lisa

 

Upp till toppen
Annons: