Annons:
Etikettsajten
Läst 880 ggr
[Skyggis]
2012-12-11 20:27

Tråden med Sävedalens katter?

Skulle precis putta upp samt fråga nicket "Sötis" (tror det var så hon hette men blev osäker nu..men hon skulle iaf bara vara 13 år gammal) om hon fått någon hjälp från någon förening eller liknande för de stackars katter som hon sett som hemlösa vid Sävedalen (industriområde?). De sökte sig under bland annat containrar minns jag att det stod skrivet. Kan någon hjälpa till att hitta var detta stod? Tror det var inflikat i en tråd som handlade om arbetet vid Kviberg.

Tacksam för hjälp!

Lägger har in Sötis inlägg så kan vi fortsätta i denna tråden istället:

Kattassen/ medarbetare

2012-12-10 13:40 #35 skrivet av Sötis

Hejsan bara så att alla här vet så finns det ENORMT mkt katter nedanför Göteborgsvägen i Sävedalen,Göteborg.

Då jag bor precis där har jag varit nere på "fältet" med min hund och gått promenader där med mamma.

Vi ser nästan alltid en katt på vägen och jag får så dåligt samvete när jag vet att jag inte kan göra något själv utan behöver hjälp dessutom är jag bara 13 år. Om det finns någon vänlig själ så snälla häng med mig och min familj ner till fältet. Katterna finns i industriområdet och många gömmer sig under olika containrar eller liknande

Tack så mkt!

Gråter

Annons:
[Skyggis]
2012-12-12 05:40
#1

Letat runt och tror mig hittat tråden. Det saknas flera inlägg i tråden "f.d Akut läge kvibergskatterna". Svårt få någon uppmärksam på sävedalskatterna nu, så varför ta bort harmlösa men ack så viktiga inlägg som inte strider mot några regler? Tills ny tråd startats om dessa katter, OM det blir så från den 13-åriga flickan, så kunde de väl fått ligga kvar? Förklara gärna kring regler om borttagande av dessa inlägg.

Katthemsmatten
2012-12-12 10:24
#2

Skyggis, inläggen är inte borttagna pga olämpligt innehåll. De flyttades helt enkelt till den tråd som var relevant i ämnet. Vi var några som kommenterat i helt fel tråd. En av kommentarerna var min, så jag vet att det var så det var.

Medarbetare Hittekatter iFokus

[Skyggis]
2012-12-12 12:18
#3

Förstod givetvis att de inte flyttats pga olämpligt innehåll.. innehållet i inlägget från flickan var inget annat än ett inflikande om hjälp.

Fnns det alltså en tråd som specifikt handlar om enbart Sävedalens katter - eller till vilken lämpligare tråd är inläggen flyttade?

Bör nog stå i ursprungstråden att just dessa i sådana fall flyttats och var.. Antar att flickan fått pm om detta så hon vet.

Katthemsmatten
2012-12-12 12:26
#4

#3 Mitt minne var inte helt 100%. De borttagna inläggen handlar om kattungen Mösse, inte Sävedalen. 3 inlägg i rad som är borttagna. Tror att det är dem du menar i alla fall.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Katthemsmatten
2012-12-12 12:28
#5

Lyckas inte hitta tråden du letar efter. Den verkar inte ha Sävedalen i rubriken för jag får inte upp någon tråd som stämmer. Nicket är i alla fall Sötis om det är den unga flickan du söker. PMa och fråga henne vad tråden heter så kan du kommentera på rätt ställe.

Medarbetare Hittekatter iFokus

[Skyggis]
2012-12-12 12:32
#6

#28 #29 #30 måste ha handlat om Mösse.

#35 #36 #37 #38 (i samma tråd) är de inlägg jag menade rörande Sävedalens katter. Första var väl flickans då.. #35.

För det är där de måste ha varit, om inte minnet är helt väck Skäms

De är iaf också borta men ingen info där om det tyvärr.

Annons:
Katthemsmatten
2012-12-12 12:36
#7

Jag ska se om jag kan få minnet att vakna.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Katthemsmatten
2012-12-12 12:39
#8

Hon skriver att hon sett katter på Sävedalen. Blir ombedd att starta ny tråd istället för att kapa Kvibergskatternas tråd och så hänvisar hon själv till sin tråd Min katt, men där finns ingenting om Sävedalen.

Medarbetare Hittekatter iFokus

[Skyggis]
2012-12-12 12:50
#9

Hon skrev bland annat också om att hon brukade se dem under containrar och beskrev ett gatunamn samt industriområde osv.

Mitt intresse fångade hon och just att hon var så ung fick mig att också reagera. Inte lätt vara 13 år och oroa sig över en hel koloni som fryser.

Tycker det är viktigt att inlägget inte tas bort helt som nu utan att det finns en hänvisning till en beskriven tråd, till dess att det i sådana fall dyker upp en tråd om Sävedalens katter som visar att det är akut, annars har ju den som gjort det indirekt kapat bort något viktigt i sin tur.

Katthemsmatten
2012-12-12 13:03
#10

Problemet är just att hon inte startade någon tråd om dessa katter, så vi kan inte länka vidare. Jag föreslår att du PMar henne och ber henne starta en ny tråd.

Kvibergskatternas tråd om det akuta läget var ämnat just för det ändamålet och inte någonting annat. Vi måste man ha respekt för andras trådar så vi inte kapar dem och de spårar långt ut från ursprunget.

Sötis fick rådet att starta en ny tråd. Flickan är framåt och har startat några trådar tidigare, så jag tror inte att det är något bekymmer för henne.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Katthemsmatten
2012-12-12 13:06
#11

Det här är texten Sötis skrev i Kvibergstråden:

"Hejsan bara så att alla här vet så finns det ENORMT mkt katter nedanför Göteborgsvägen i Sävedalen,Göteborg.

Då jag bor precis där har jag varit nere på "fältet" med min hund och gått promenader där med mamma.

Vi ser nästan alltid en katt på vägen och jag får så dåligt samvete när jag vet att jag inte kan göra något själv utan behöver hjälp dessutom är jag bara 13 år. Om det finns någon vänlig själ så snälla häng med mig och min familj ner till fältet. Katterna finns i industriområdet och många gömmer sig under olika containrar eller liknande

Tack så mkt!

Gråter"

Mitt råd är fortfarande att du PMar Sötis för att få mer information eller be henne skapa en aktuell tråd om dessa katter.

Medarbetare Hittekatter iFokus

[Skyggis]
2012-12-12 13:22
#12

Problemet är inte att hon gjort något fel, hon skrev väl heller inget mer inlägg efter #35 där nödropet fanns. Jag har själv skrivit i tråden. Hon hann aldrig skriva att det nu fanns en ny tråd om kolonin. Uppmaningen om ny tråd kom från några av er andra. Därefter försvann inläggen.

Det hade blivit lättare för henne att starta en egen tråd om katterna om hon när hon gick in i tråden, kunde läsa var hennes inlägg hamnat och vad ni tyckte hon bör göra. Nu är allt bara borta. Utan förklaring.

Anser att man inte raderar inlägg på det sättet. De stred inte mot regler. Och det var det enda inlägget om dessa katter med en ungefärlig beskrivning var de fanns.

Hade som intention att vilja rådgöra och putta så att andra med mig också kunde stötta henne framåt.

Tycker att den som tagit bort inläggen ska pma henne.

[Skyggis]
2012-12-12 13:24
#13

Tack för att du lade in texten. Önskar också att ni kunde pma henne om allt detta med er uppmaning att starta en ny tråd.

Annons:
Katthemsmatten
2012-12-12 13:42
#14

Den uppmaningen har hon fått. Och indirekt har du startat en tråd om dessa katter via denna.

Medarbetare Hittekatter iFokus

[Skyggis]
2012-12-12 13:59
#15

Den uppmaningen har ni ju tagit bort.

Jag är inte den som ska pm:a henne. Det får ni göra som tagit bort hennes inlägg med er förklaring om att ni tyckte hon kapade kvibergskatternas tråd. Ni hade även uppmaningen till henne om att starta ny tråd. En uppmaning som ni inte vet om hon läst. Kan vara bra att pma henne när ni tar bort inlägg hon gjort.

Jag hade personligen inget emot hennes inlägg i den tråd som var. Bättre det än ingenstans.

Katthemsmatten
2012-12-12 14:12
#16

Det handlar väl inte om vad andra tyckte om kapningen, snarare om hur det upplevdes för TS.

PM är skickat när det var aktuellt så du kan antingen starta en tråd om dessa katter, eller kontakta Sötis för att höra om hon har mer information som du kan använda i en tråd för dessa katter.

Medarbetare Hittekatter iFokus

[Skyggis]
2012-12-12 14:25
#17

Det var ju det som det reagerades mot i alla fall.

Jag reagerade på att hennes inlägg var borta.

Och jag tycker det är fel att radera harmlösa inlägg som inte bryter mot regler, utan hänvisning någonstans i tråden.

Kommer dessvärre ingen längre vart i detta förstår jag nu.

Sätter punkt med detta och hoppas ni får kontakt med Sötis.

kattassen
2012-12-12 20:35
#18

Jag har tagit bort inlägget från Kvibergskatternas tråd samt i sedvanlig ordning PMat Sötis och bett att få mer information (detta var den 10/12) Dessutom vill jag att hon lägger ut en egen tråd. Det är inte borttaget pga av att det strider mot Skrivregler eller annat dumt. Icke så! Sötis är underrättad!!

Anledningen till att jag tog bort dett är att jag INTE vill ha detta ärende i Kvibergskatternas tråd eftersom det då lätt kan tros att vi är ansvariga här vilket vi inte är.

Det råder flera osäkra informationer om Sävedalen. Där finns inte något industriområde med containrar och något "fält" vet jag inte heller.

Sötis är underrättad och ombedd att fortsätta sin redovisning dels i PM till mig och i en ny tråd med kompletterande information om var exakt detta är.

Hur som helst kan vi i Kviberg INTE ta oss an detta - oavsett insatser. Tyvärr är hälsa och förmåga långt under med tanke på allt vi redan har på agendan.

Hoppas Sötis går in med ny information igen. Jag har även bett henne lägga ut nödrop hos de andra organisationerna i Göteborgsområdet, likaledes Facebook, Kattjouren mfl.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

Upp till toppen
Annons: