Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 800 ggr
Alexej
2012-12-08 17:14

Stockholm Klädinsamling 9/12

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En akut klädinsamling, Denna kommer att äga rum nu på söndag den 9 december kl. 12-18 på Plattan.
Det som behövs är:
* jackor
* mössor
* vantar
* tjocktröjor
* sovsäckar
* filtar
* termobyxor
* liggunderlag
* vinterskor
* strumpor (gärna tjocka, men alla strumpor kan komma till användning!)
* varma skor
* underställ
Stora storlekar efterfrågas mest.De som efter kl.18 har möjlighet att hjälpa till och sortera dessa kläder för utdelning är mer än varmt välkomna att göra det!

http://www.tv3.se/blog/camilla/akut-insamling-av-vinterkl%C3%A4der-till-heml%C3%B6sa?fb_action_ids=10152304264465284&fb_action_types=og.likes&fb_source=timeline_og&action_object_map=%7B%2210152304264465284%22%3A100445603458990%7D&action_type_map=%7B%2210152304264465284%22%3A%22og.likes%22%7D&action_ref_map=%5B%5D

AKUT insamling av vinterkläder till hemlösa!

Det är fruktansvärt kallt nu och allt man vill göra är att stanna hemma och ta skydd från kylan. Tyvärr är detta inte en möjlighet för alla. Närmare bestämt är det inte en möjlighet för 8343 människor (beräknad siffra över antalet människor som lever i hemlöshet 2011 enligt Socialstyrelsen) i Stockholm som lever i hemlöshet. Bland de akut hemlösa i hela Sverige fanns ca 4500 personer, varav 280 sov utomhus eller i offentliga utrymmen. Utöver dessa officiella siffror finns ett antal människor, EU-migranter och papperslösa, som inte räknas med och man vet inte hur många de är.

För dessa människor är det långtifrån en självklarhet att kunna hålla sig varma under vintern. Nu vill vi därför starta en akut klädinsamling för att underlätta för detta skrämmande stora antal människor. Denna kommer att äga rum nu på söndag den 9 december kl. 12-18 på Plattan

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Annons:
martdat
2012-12-08 17:58
#1

superbra ., synd man bor så långt bort..fassst jag har ju messt mindre storlekar då jag själv "fluffat" till mig.

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

[sakring]
2012-12-08 18:57
#2

Allt jag inte behöver själv hamnar på Kupan.

Alexej
2012-12-08 20:24
#3

Kupan här (Röda Korset) har för flera år sedan börjad att sälja alla kläder till ett värmeverk i Halmstad eller Hälsingborg. De tyckte det var bättre -och billigare- att skicka pengar till andra länder än en massa kläder.

Hade jag bott i Stockholm hade jag gärna hjälpt till. Bra idé att ge kläder direkt till de hemlösa.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Lena
2012-12-09 11:05
#4

Bra initiativ! Som sagt det är ju viktigt att hjälpen kommer direkt till dem det gäller snabbt. Vi pratar ju mycket om hemlösa katter på den här sajten - med all rätt naturligtvis. Vi får inte glömma bort att det även finns människor som har det på det sättet.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Katthemsmatten
2012-12-09 17:49
#5

Fredagar samlar man ihop kläder (och andra bidrag) vid Björns Trädgård på Södermalm. Osäker på vilken organisation som står bakom eller om det rent av är de hemlösa själva.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Upp till toppen
Annons: