Annons:
Etikettdjurskyddsfrågor
Läst 563 ggr
Ödlan
12/7/12, 1:56 PM

Välkommen ut i verkligheten!

Det här är nog det dummaste jag läst på länge. Hur kan man yttra sig i en tidning utan någon som helst verklighetsuppfattning?

Nu är det vad som skrivs om bondkatten jag reagerar på, kossor har jag jättedålig koll på…..

http://ekuriren.se/ledareasikter/ledare/1.1630241-utrotningen-av-den-svenska-bondkatten

Annons:
Afturelding
12/7/12, 2:10 PM
#1

Men va? Försvinner de "förvildade katterna" så kan ju våra naturliga jägare få mer utrymme? Och det är väll bara bra, så att bestånden och vår naturliga fauna återställs. Det är ju inte som att katten är den enda smådjursjägaren i sverige…

Dessutom jobbar man ju på att behålla bondkatten (europén). De måste väll inte uteslutande bo på gårdar heller. Dumheter alltihop.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

Katthemsmatten
12/7/12, 2:17 PM
#2

Mycket dumt har jag läst. Det här är inget undantag. Har roat mig att skriva till ledare@ekuriren.se och påpekat några fakta angående den svenska huskattens villkor i verkligheten.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Alexej
12/7/12, 5:50 PM
#3

Herregud, sällan läst en så okunnig artikel. Fattar inte hur en tidning kan tillåta det.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Sunset_luna
12/7/12, 5:57 PM
#4

Jag hade svårt att läsa den så arg ja blev..! De e ju såna som han som gör så att vi har så många hemlösingar.. personer med det tänket..

Upp till toppen
Annons: