Annons:
Etiketterkatthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 1268 ggr
Annso_
12/6/12, 11:54 AM

Lämna kattmat till katthem

Ja som rubriken lyder så har jag lite kattmat som jag vill lämna på katthem, men vart ??

Det är mest små påsar som man får på utställningar på buren när man kommer men även några kg IAMS..

Katthemmet bör finnas i Örebro för att jag ska kunna lämna, tänkte även köpa några leksaker om det är något dom vill ha ??

Det känns som att det vore bäst att ge maten till det katthem där dom har flest katter ?? eller är det dom som får mest gåvor och dom mindre katthemmen blir lite bortglömda ?? Skriv gärna ett katthem och varför just dom ska få kattmaten så jag får lite hjälp =/

Förstår att ALLA katthem behöver mat men verkar som att endel blir sponsrade med stora 10 kg från djuraffärer så dom kasnek inte ligger först på listan..

Annons:
Cazzos
12/6/12, 11:56 AM
#1

Kontakta det katthem du vill lämna kattmaten hos. De kanske har öppet hus nån gång då du kan åka dit och lämna kattmaten Glad


Katthemsmatten
12/6/12, 11:57 AM
#2

Örebro katthem brukar ha öppet hus söndagseftermiddagar. Gå in på deras hemsida så får du mer information.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Annso_
12/6/12, 12:02 PM
#3

1# Jag vet inte vilket katthem jag vill lämna maten hos ju =/ Vill lämna hos dom som behöver det mest..

2# okej, ska kika

Annso_
12/6/12, 12:05 PM
#4

det står på örebro katthem att man får skänka saker när det är öppet, så verkar som att man får åka dit när som..

Cazzos
12/6/12, 12:07 PM
#5

Alla katthem behöver det lika mycket skulle jag tro! Glad


Katthemsmatten
12/6/12, 12:17 PM
#6

Alla katthem behöver lika mycket, men nu bodde givaren i Örebro och eftersom Örebro katthem arbetar efter 'no-kill' principen rekommenderar jag att man stödjer dem.

Kolla att det finns folk på plats innan du åker till katthemmet. Det är inte alltid det finns volontärer där.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Annons:
Annso_
12/6/12, 12:21 PM
#7

Då ska jag absolut ge mat o leksaker till dom ! .. Okej, då ringer jag dit den dagen det blir av :) tack för hjälpen

[eskils]
12/6/12, 12:29 PM
#8

Alla katthem behöver ekonomisk hjälp. Men Örebro katthem är med i Kattskyddsförbundet Svekatt, dvs är ett av de ca 20 bästa katthemmen i Sverige. Jag skulle absolut hjälpa dem!

Annso_
12/6/12, 12:31 PM
#9

okej :) lite mat o leksaker får hamna där :)

[sakring]
12/6/12, 1:19 PM
#10

9Liv finns väl i Örebro?

Katthemsmatten
12/6/12, 2:23 PM
#11

9Liv är i Norrköpingstrakten.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Annso_
12/10/12, 9:08 PM
#12

Hittat några fler småpåsar med kattmat ,2 matskålar och så tänkte jag köpa några nya kattleksaker imorgon och lämna till katthemmet..Har skickat till deras Fb sida och kollat om det kommer finnas någon på plats imorgon på em så hoppas på svar innan jag lägger mig eller imorgon bitti innan jag går till jobbet, eftersom jag åker direkt när jag slutar..

MewTwo
12/10/12, 9:22 PM
#13

Hej Annso,

jag är osäker på om det är någon på plats en tisdagskväll, ring gärna och kolla först!
Men på onsdagskvällar är det Öppet Hus kl 17-19 och då blir du säkert välkomnad av godissugna katter!

Alla bidrag är välkomna och katterna tackar så klart! Skrattande

Annons:
Annso_
12/10/12, 9:25 PM
#14

Får göra det , har sparat numret i telefon :)
Tyvärr så bor jag 2,5 mil bort utan körkort så kan tyvärr inte ta mig in någon annan dag (tar detta i samband med att hunden ska vaccineras) så isf får jag lämna maten i Hallsberg dit jag kan ta mig när det finns personer på plats..

Tyvärr.. =(

Lena
12/11/12, 7:43 PM
#15

Örebro Katthem skulle jag också rekommendera! Hoppas det löser sig så du kan lämna det när någon är där. Det är alltid välkommet med gåvor av det här slaget!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Annso_
12/11/12, 7:45 PM
#16

Köpte lite kattkyssar och visserligen bara 5 leksaker idag men bättre än inget :) Tyvärr har ingen svarat där på hela dagen så kunde inte lämna någon mat :(

Har jätte svårt för att ta mig in till Örebro inom 2 h på en dag i veckan…

Tyrisen
12/12/12, 1:15 AM
#17

Örebro Katthem har även öppet hus på söndagar kl 13-16, om det hjälper :) Det är ett underbart bra katthem!

Samtidigt om det är svårt när du ej har körkort så har du ju även Spinnhuset i Hallsberg, som ligger väldigt nära dig väl? Jag gillar även detta katthem väldigt mycket, tar hand om många skyggisar också. De har nu i december öppet hus 12-15 på söndagar och 17.30-19 på onsdagar.

Jag tror det kommer till uppskattning hos vilket som :) Var på Örebro Katthem för några veckor sen och lämnade en säck foder.

Om du någon gång ska in till Örebro andra tider så kan ni köra förbi och lämna maten hos mig, så kan jag ta med det till katthemmet här när de har öppet (jag bor här). Bara så du vet, PM:a i så fall :)

www.kattstatus.se - Allt du behöver veta om katter

Stoppa BYB!

Upp till toppen
Annons: