Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (5) Senaste inläggen

Ny kategori 000. Vanliga frågor - FAQ - ej för diskussion! 001. Kattambassadörer TNR/Skygga Katter 02. Hittekatter i Fokus 03. Hittekatter i media 04. Katthem, jour- & stödhem, föreningar 05. Kattens status 06. Kastrering, ID-märking, Vaccination 07. Djurskyddsfrågor 08. Bilder & Filmklipp 09. Goda ideér, råd och tips! 10. Huskatten 11. Kattsjukdomar & problem 12. Kattmats relaterat 13. Kattprat i allmänhet 14. Katter söker hem! / Katter sökes! 15. Bortsprungna/upphittade katter 16. Transporthjälp önskas/erbjudes 17. Solskens- och molnhistorier 18. Evenemang på Katthemmen/ Kampanjer 19. Insamlingar, Auktioner 20. Dagens Ros & Ris! 21. Till minnet av 22. OT Utanför ämnet 23. Utsatta djur av annat slag 24. Annonsdiskussioner 25. Information om Forumet & oss Medlemmar Ny kategori
04. Katthem, jour- & stödhem, föreningar

Lämna kattmat till katthem

2012-12-06 11:54 #0 av: Annso_

Ja som rubriken lyder så har jag lite kattmat som jag vill lämna på katthem, men vart ??

Det är mest små påsar som man får på utställningar på buren när man kommer men även några kg IAMS..

Katthemmet bör finnas i Örebro för att jag ska kunna lämna, tänkte även köpa några leksaker om det är något dom vill ha ??

Det känns som att det vore bäst att ge maten till det katthem där dom har flest katter ?? eller är det dom som får mest gåvor och dom mindre katthemmen blir lite bortglömda ?? Skriv gärna ett katthem och varför just dom ska få kattmaten så jag får lite hjälp =/

Förstår att ALLA katthem behöver mat men verkar som att endel blir sponsrade med stora 10 kg från djuraffärer så dom kasnek inte ligger först på listan..

Anmäl
2012-12-06 11:56 #1 av: Cazzos

Kontakta det katthem du vill lämna kattmaten hos. De kanske har öppet hus nån gång då du kan åka dit och lämna kattmaten Glad

Anmäl
2012-12-06 11:57 #2 av: Katthemsmatten

Örebro katthem brukar ha öppet hus söndagseftermiddagar. Gå in på deras hemsida så får du mer information.

Anmäl
2012-12-06 12:02 #3 av: Annso_

1# Jag vet inte vilket katthem jag vill lämna maten hos ju =/ Vill lämna hos dom som behöver det mest..

2# okej, ska kika

Anmäl
2012-12-06 12:05 #4 av: Annso_

det står på örebro katthem att man får skänka saker när det är öppet, så verkar som att man får åka dit när som..

Anmäl
2012-12-06 12:07 #5 av: Cazzos

Alla katthem behöver det lika mycket skulle jag tro! Glad

Anmäl
2012-12-06 12:17 #6 av: Katthemsmatten

Alla katthem behöver lika mycket, men nu bodde givaren i Örebro och eftersom Örebro katthem arbetar efter 'no-kill' principen rekommenderar jag att man stödjer dem.

Kolla att det finns folk på plats innan du åker till katthemmet. Det är inte alltid det finns volontärer där.

Anmäl
2012-12-06 12:21 #7 av: Annso_

Då ska jag absolut ge mat o leksaker till dom ! .. Okej, då ringer jag dit den dagen det blir av :) tack för hjälpen

Anmäl
2012-12-06 12:29 #8 av: [eskils]

Alla katthem behöver ekonomisk hjälp. Men Örebro katthem är med i Kattskyddsförbundet Svekatt, dvs är ett av de ca 20 bästa katthemmen i Sverige. Jag skulle absolut hjälpa dem!

Anmäl
2012-12-06 12:31 #9 av: Annso_

okej :) lite mat o leksaker får hamna där :)

Anmäl
2012-12-06 13:19 #10 av: [sakring]

9Liv finns väl i Örebro?

Anmäl
2012-12-06 14:23 #11 av: Katthemsmatten

9Liv är i Norrköpingstrakten.

Anmäl
2012-12-10 21:08 #12 av: Annso_

Hittat några fler småpåsar med kattmat ,2 matskålar och så tänkte jag köpa några nya kattleksaker imorgon och lämna till katthemmet..Har skickat till deras Fb sida och kollat om det kommer finnas någon på plats imorgon på em så hoppas på svar innan jag lägger mig eller imorgon bitti innan jag går till jobbet, eftersom jag åker direkt när jag slutar..

Anmäl
2012-12-10 21:22 #13 av: MewTwo

Hej Annso,

jag är osäker på om det är någon på plats en tisdagskväll, ring gärna och kolla först!
Men på onsdagskvällar är det Öppet Hus kl 17-19 och då blir du säkert välkomnad av godissugna katter!

Alla bidrag är välkomna och katterna tackar så klart! Skrattande

Anmäl
2012-12-10 21:25 #14 av: Annso_

Får göra det , har sparat numret i telefon :)
Tyvärr så bor jag 2,5 mil bort utan körkort så kan tyvärr inte ta mig in någon annan dag (tar detta i samband med att hunden ska vaccineras) så isf får jag lämna maten i Hallsberg dit jag kan ta mig när det finns personer på plats..

Tyvärr.. =(

Anmäl
2012-12-11 19:43 #15 av: Lena

Örebro Katthem skulle jag också rekommendera! Hoppas det löser sig så du kan lämna det när någon är där. Det är alltid välkommet med gåvor av det här slaget!

//Lena - sajtvärd Katter iFokus & medarbetare Hittekatter iFokus 

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Anmäl
2012-12-11 19:45 #16 av: Annso_

Köpte lite kattkyssar och visserligen bara 5 leksaker idag men bättre än inget :) Tyvärr har ingen svarat där på hela dagen så kunde inte lämna någon mat :(

Har jätte svårt för att ta mig in till Örebro inom 2 h på en dag i veckan...

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.