Annons:
Etikettkattprat
Läst 452 ggr
zorro2
2012-11-24 13:38

Tarzan

Tiden går fort när man har roligt!! ja nu har tarzan varit hos mig i litt över 3mnd. det går framåt. nu får jag klappa honom hela vägen från huvudet över ryggen också endå ut till svansen. det kunde jag inte i början, då fick jag endast klappa lätt över ryggen.

Huvudet, öronen, tassarna samt svansen var dom områden som han var väldig mån om och ville absolut inte bli klappad eller att jag kom när vid.

Men nu kan jag massera hans öron, titta i öronen, masera tassarna, ni vet mellan tårna. jag kan borsta honom och han spinner och spinner. bara jag pratar till honom så börjar han spinna. Nu har han välutvecklade muskler, känner inte så mkt ben på honom som jag gjorde innan.

och det bäste av allt han har nästan helt sluttat att bitas, det var ett tag sen han gjorde det så det ser jag som ett godt tecken.

en liten grej som jag har oroat mig för har varit hur mkt fysisk alltså med tanke på njurar och lever som kan ha påverkats pga det forhållande som han levde i under ca 1år8mnd.

Annons:
Jourhemmet
2012-11-24 14:43
#1

Boka tid för blodprover är nog det bästa.

zorro2
2012-11-24 15:51
#2

ja, tänkte göra det, som sagt han mår jätte bra nu. men jag ville bare höre om det här inne endå, om det nån som har och vet hur mkt det kan påverka att kan får inget vatten samt gammalt blötmat. Antar att det kan variera från katt till kanske.

ja,ja bokar en tid nu på måndag

Upp till toppen
Annons: