Annons:
Etiketterkatthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 2015 ggr
Roslyn
2012-11-19 12:24

Drop trap och andra fällor till utlåning Gbg

Vårat underbara läkehem har snickrat ihop en drop trap.Kyss Tack snälla söta för det. Den kommer att finnas för utlåning ev mot deposition. Har ibland även andra fällor till utlåning broende på vad jag själv har för projekt på gång.

Vilkoren förrutom depositionen är att man själv hämtar/lämnar fällan/orna hos mig. Jag bor på Hisingen iGöteborg.

Mitt telefonnummer är 0709 375 425. Eller skicka PM.

Annons:
Katthemsmatten
2012-11-19 16:56
#1

Bra initiativ!!

Medarbetare Hittekatter iFokus

Andina
2012-11-21 13:39
#2

Kyss

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Roslyn
2013-06-24 22:05
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Puttar för utlåningstråden. Jag lånar som sagt gärna ut om man hämtar och lämnar själv. Ev deposition.

En bra fälla till kattungar finns också där de inte kan skada sig.

 Storlek: 81 x 25 x 30 cm.

Katthemsmatten
2013-06-25 10:37
#4

#3 Jättebra fälla även för katter som blivit misstänksamma mot Lotin, t ex.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Roslyn
2013-06-25 11:32
#5

Ja fast inte för katter modell större = )   Den är inte så stor.

Katthemsmatten
2013-06-25 11:50
#6

Nej, inga bamsiga hankatter men för normalstora honor har det fungerat bra när jag använt samma modell. Fast bäst är en droptrap för missar som är för intelligenta för sitt eget bästa. 🙂

Medarbetare Hittekatter iFokus

Annons:
Roslyn
2013-06-25 12:18
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Absolut. Funkar till normalstora kissar. Nu när jag kollar så hittar jag inte benet till drop trap fällan. Eftersom jag bytt till annat nät behövs några mer tag med en häftpistol så lite att fixa på den innan utlåning. Jo drop trap är naturligtvis bäst för hela kattfamiljer, men en stor nackdel är ju att den är så otymplig.

Apropå otymlighet så har jag ännu en fälla. Faktiskt den som Mamma Saga gick in i 😉. Det är en Jägarfälla som har ett annat giller en vad vi är vana vid. Man får liksom spetsa maten på en pinne och när katten drar i pinnen för att komma åt den slår den igen. Köttbulle och korv funkar bäst. Man kan också lägga mat bakom dessa spakar men det bästa är om de använder spaken. Den är också otroligt snäll. Ingen som kan skada sig här heller. Bra med kattmamma och ungar. Ser ut som en stor låda och katterna är skyfddade från regn. Mycket tung är den dock och man kan inte öppna på kortsidan utan får liksom hälla ut katten i en annan bur om den inte kan släppas ut direkt i ett rum.

Den ser ut så här. Samma som Jägarna använder = (

Upp till toppen
Annons: