Annons:
Etikettövrigt-kattrelaterat
Läst 1114 ggr
pia-app
11/16/12, 12:10 PM

Kattflicka från Ica Maxi söker hem

Vi blev uppringda av personal på Ica Maxi i Linköping om en kattmamma med större ungar som höll till vid deras lageringång. De lånade fällan och har fått in ungar och nu mamman. Ungarna har fått folk som tar hand om dom. Mamma har vi i badrummet hos en av styrelsemedlemmarna. Hon är väldigt skygg och känner sig trängd.

Vi har inget stödhem som har det så att de kan ta hand om henne. TÄnker att hon på sikt skulle bo så att hon kan komma och gå som hon vill. FInns det någon som kan "offra " sig och till att börja med vara stödhem åt henne i alla fall.

Vi kan kanske byta katt då vi har stödhem just nu som klarar av mer sociala katter. Så vi kan ta en från er om ni kan ta den här.

Pia

9Liv

Annons:
Andina
11/21/12, 1:47 PM
#1

(Jag önskar jag kunde hjälpa till… )

Men jag hoppas att det har löst sig bra nu?

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

pia-app
11/21/12, 2:47 PM
#2

Det har tyvärr inte löst sig och vi börjar bli lite desperata då vi inte vet var vi ska göra av henne. Så vet ni någon som kan hjälpa oss så hör av er

[Skyggis]
11/21/12, 3:24 PM
#3

Hon kan nog behöva en trygg kattkompis hos sig - om hon inte har det i dagsläget. Så jag puttar upp och hoppas det finns en bra lösning hos någon inom kort för kattflickan.

MSH
11/21/12, 4:54 PM
#4

OM vi får tillbaka vår lilla flicka så är hon tyvärr inte så trygg…. Så Pia du vet, med tiden kan vi kanske ta emot ev kattunge som kompis…..?! Skulle inte det kunna vara en lösning att tex ha henne som "stallkatt" någonstans?

pia-app
11/21/12, 7:08 PM
#5

Jo hon kan nog passa som stallkatt om det är ett stall med ansvarsfulla personer. Men hon måste ju kunna vara inne där först i alla fall i något rum så att hon lär sig var hon bor.

Ännu hellre hos någon på landet där hon varefter kan få vara utekatt.

Tänkte om det finns något katthem som har en katt som inte är skygg som vi kan ta då vi har stödhem som kan ta sådana katter men inte något hem för en skyggis just nu och så tar dom vår kisse. Önsketänk men i alla fall.

Katthemsmatten
11/22/12, 1:22 PM
#6

Hoppas det går att lösa - snart!

Medarbetare Hittekatter iFokus

Annons:
Upp till toppen
Annons: