Annons:
Etikettövrigt-kattrelaterat
Läst 1257 ggr
kosta
11/14/12, 12:10 PM

Annons honkatt sökes

Här ä'r en honkatt annons sökes ifall någon behöver.

Vet ej vem annons skrivaren är , får ni kolla

Annons:
kosta
11/14/12, 12:18 PM
#1

Det gick inte så bra att få in länken , men får väl skriva istället.

Honkattunge sökes i Uppsala som inne katt , även förvildad går bra . semilånghårig.

* alternativ.nu *

annonser

djur sökes

övriga djur sökes

vinteralvan
11/14/12, 1:39 PM
#2

Varför går hon inte till ett katthem istället?

Annso_
11/14/12, 2:26 PM
#3

Kanske vill ha den fertil av någon anledning ?? Vet ju inget alls om personen men det är ju många just nu som söker för att få kattungar

Josefa
11/14/12, 3:35 PM
#4

Gärna en oplanerad korsning …. Jovisst. Låter väl inte så jättelockande. Ska honan användas till planerade korsningar nu eller?

Mison
11/14/12, 5:47 PM
#5

Alternativ.nu är en sajt jag går in på ibland, och katter står verkligen inte högt i kurs där inne. Slit och slängvaror som man kan göra som man vill med, för det har man gjort i alla tider.

Säger man minsta lilla emot dom, blir man sönderbiten direkt och tillsagd att inte lägga sig i. Mycket oseriös sida

Alla djur behöver någon som bryr sig!

Alexej
11/14/12, 6:19 PM
#6

#0 Jättesnällt att lägga ut en sökesannons. Men man blir ju lite misstänksamt när det står semilångthår. Finns så många som bara vill tjäna pengar på ännu mer långhåriga blandisar.

Är man seriöst kontaktar man ett katthem som har kastreringskrav.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Annons:
Alexej
11/14/12, 6:31 PM
#7

Hittade annonsen:

semilånghårig kattunge sökes som innekatt i uppsala. 1,5 årig skogskattblandning finns som sällskap!
Gärna morsning-korsning oplanerad, dom kattungarna brukar bli suveräna : D
Förvildad inget problem! Hona!

Mejla gärna!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

carlas
11/14/12, 11:42 PM
#8

#5 Oj, ja det ser ut som en märklig sida vad gäller katter iaf. Annonsen som #0 refererar till är helt sjuk.

Kollade sidan först nu ikväll med anledning av denna tråd. Hittade under samma kategorier annonsen "Stallkatt sökes" fr 11 okt 2012, i Kungsbacka (utanför Göteborg) - för mössfångande katt/katter, som erbjuds kärlek, omsorg, mat och fin sovplats i stallet. Annonsören anger att kastrerade katter (etc, övriga önskemål) har förtur. Alltid något. En del svar inkommit, bl a ett som tillkännager okastrerade hemlösingar i Boråstrakten.

Kan kanske vara idé att hålla ett koll på den sajten, både för ev placering av katter som katthem el andra engagerade här anser skulle kunna fungera bäst som just stallkatt/er, och för att följa upp fall av hemlösingar - som medlemmar på sajten alternativ.nu verkar vara handfallna med. Typ info och "praktisk kunskap" (del av sajtens namn). Ringar på vattnet?

Men igen #5, låter som mycket ledsamma erfarenheter därifrån då. Sorgligt.

kosta
11/18/12, 3:55 PM
#9

*carlas -* varför är annonsen jag refererar till helt sjuk ?

Att hon vill ha en semilånhårig , betyder inte att hon vill avla hej vilt , jag föredrar också semilånghåriga , eftersom de jag har känt är jättetrevliga i fina, o jag avlar inte.

Det finns mycket både bra o dåligt på alternativ sidan . Men det är i huvudsak människor som vill stå för vad de äter , djur som har haft det bra , ifall de nu väljer att äta kött , människor som vill leva efter ett hållbart samhälle.

Sen kattsynen kan väl vara både bra o dålig ,jag ögna igenom till salu o önskas , sååg väl hyfsat bra ut ,  en som sökte långhårig katt i somras o inte fick några svar , det bådar ju gott.

Lena
11/18/12, 4:17 PM
#10

Allt i annonsväg behöver ju inte vara dåligt även om sajten inte verkar vara så seriös när det kommer till synen på katter. Har själv inte varit inne på sidan och kan därför inte göra någon bedömning. Vad är det för typ av annonsforum?

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Upp till toppen
Annons: