Annons:
Etiketterkattsjukdomarkattens-beteende
Läst 7000 ggr
LillyB
2012-11-08 14:58

Mirakelkatten Victor

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

VARNING för starka bilder nedan!

Jag arbetar ideellt inom Djurskyddet Katthjälpen i Sundsvall, och måste bara dela med mig av denna kämpes berättelse. I förrgår ringde en kvinna till mig och sa att hon hade hittat en mager skitig katt vid industriområdet i Timrå. Jaha, tänkte jag. Magra katter får vi in helatiden och jag sa att hon kunde komma och lämna den hos mig omgående. Dessa katter brukar vara rätt så välmående, men lite undernärda, så jag var verkligen inte beredd på vad som snart skulle överlämnas till min famn.
Då jag fick Victor så stod jag i chock. Jag förstod inte hur den lilla varelsen kunde leva. Han var bokstavligen bara ben med lite skinn och lös päls, insmord i olja, bromsvätska och smuts. Bakbenen som brukar vara muskliga och kraftiga för att klara hopp var bara som pinnar, magen var så insjunken att man inte kunde förstå vart organen var och bröstkorgen så benig att man bara ville gråta. Ryggkotorna så utstående att det inte går att beskriva med ord.

Jag bröts av en smärre panik och åkte i ilfart med honom till veterinären för en kontroll, tillsammans med min mamma som fick skjutsa och hon bröt ihop i gråt bara av att se honom. Den kliniken kunde inte göra så mycket, utan gav oss RC Recoverymat och sa åt oss att bara låta honom vila under natten. Han fick pga smittorisk bo i mitt badrum och jag satt med honom i famnen i flera timmar, jag gav honom lite mat men han var inte intresserad. Vattnet däremot fick jag tillslut ställa undan för han drack såna stora mängder. Morgonen efter åkte vi in till en större klinik där han undersöktes grundligt. Veterinären konstaterade såklart att han var extremt undernärd och i mycket dåligt skick, och då jag frågade hur länge till hon trodde att han hade klarat sig ute, så svarade hon att hon var förvånad över att han inte hade dött för längesen, för det hade de flesta katter gjort. I väntan på provsvaren från alla tester så släppte jag ner honom på golvet, men han lade snabbt upp tassarna på knäna och försökte dra sig upp i famnen, för han orkade inte hoppa. Han var/är så otroligt gosig och tacksam över att äntligen vara i trygga händer, man blir så rörd av hans kärleksfulla blickar.
Lyckan var gjord då veterinären kom tillbaka och berättade att han hade oförskämt bra värden för att vara i det skick han är i. Han hade ingen öronskabb, men han hade en kroppstemp på 37 grader (det ska vara 38-39) och han var väldigt uttorkad. Han är en vuxen hane på mellan 3-5 år, men väger bara 1,5 kilo. Han lades in över dagen med näringsdropp och fick sig en välbehövd dusch. Då vi skulle hämta honom så sa personalen med ett skratt att vi fick passa oss då vi skulle ge honom mat, för han hade fått en aptit som en tiger. De berättade också att han avskydde att bli lämnad ensam, så då dom öppnade hans bur så kastade han sig rakt i famnen på dom.

Idag har han för första gången bajsat lite, så det är skönt att se att organen och tarmarna börjar komma igång. Han har fortfarande olja kvar i pälsen, men ett till bad orkar han inte med nu.
Hans svans är förfrusen och har antingen ramlat av eller så har han tuggat av den. Hans tår har också börjat bli lilasvarta så dom hade nog inte klarat en natt till. Även nosen och örontopparna har fått stryk av kölden. Han tappar extremt mycket päls, man kan bara dra av det i stora tussar och på bröstet har han inte längre någon päls alls. Detta pga näringsbrist. Ögonen har sjunkit in, även det pga undernäring.

Han kommer måsta amputera en bit av svansen, men det klarar han inte i detta skick. Från och med imorgon ska han få antibiotika och smärtlindring, något de inte vågade sätta in igår.

Nu hoppas jag att han klarar detta, jag kommer göra allt för honom! Och sen ser det ut som att han får stanna hos mig permanent ;)

Men jag har frågor:

Har någon här vana av hur kallbrand beter sig? Hur tror ni prognosen ser ut för hans tår? Kommer även de måsta amputeras? Hur snabbt kan kallbranden i svansen bli livshotande för honom? Vad ska jag hålla utkik efter? Han går stappligt och skakar tassarna som om dom vore blöta då han börjar gå, kan det betyda att vävnaden under hans tår har dött?

Har någon erfarenhet av såhär magra djur? Är det fortfarande kritiskt trots att han äter och går på lådan eller har den stora krisen lagt sig för honom?

Hur lång tid brukar det kunna ta innan en såhär mager katt är "okej smal"?

**http://www.katthjalpen.se/ 
**

\\\\\\\\\\\\\\\\_

Mvh Lilly - Sajtvärd på Bullhundar iFokus

Annons:
LillyB
2012-11-08 14:59
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Samma dag som jag fick honom, väldigt nedkyld och trött klamrade han sig fast vid mig till varje pris.

\\\\\\\\\\\\\\\\_

Mvh Lilly - Sajtvärd på Bullhundar iFokus

LillyB
2012-11-08 15:00
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Hos veterinären morgonen efter.

\\\\\\\\\\\\\\\\_

Mvh Lilly - Sajtvärd på Bullhundar iFokus

LillyB
2012-11-08 15:00
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Och ändå är det mycket päls…

\\\\\\\\\\\\\\\\_

Mvh Lilly - Sajtvärd på Bullhundar iFokus

LillyB
2012-11-08 15:01
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Baktassarna, tror ni det måste bli amputering av några tår?

\\\\\\\\\\\\\\\\_

Mvh Lilly - Sajtvärd på Bullhundar iFokus

Katthemsmatten
2012-11-08 15:01
#5

Lille gubben Gråter

Medarbetare Hittekatter iFokus

LillyB
2012-11-08 15:04
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Svansen, rakad en bit så jag ska kunna hålla kopp på om det förvärras. Under det senaste dygnet har det spridit sig en halv centimeter på ena sidan, men han klarar varken operation eller antibiotika just nu så vi kan bara hålla tummarna. Förvärras det hastigt så åker vi in för operation, men veterinären sa att om man söver honom så kommer han troligen inte att vakna igen.

Håll tummarna för att han blir bättre snart!

Pga att han blivit väldigt dålig i magen under natten så ska han få äta kokt torsk blandat med RCs mat för känsliga magar och lite RC Recovery. Då magen är stabilare så ska han börja få Metacam.

\\\\\\\\\\\\\\\\_

Mvh Lilly - Sajtvärd på Bullhundar iFokus

Annons:
[Yazzie]
2012-11-08 15:06
#7

Har inte erfarenhet av att ta hand om katt som utsatts så men blir rörd och vill ge dig en stor varm kram och eloge för det fina du gör för katten.Hoppas innerligt allt får gå bra och han är ju så fin så fin.

Ser på mina fyra katter och tänker,hur kan man bara lämna djur i ett sånt öde.Tur det finns människor som du som hjälper djur i nöd jag blir så rörd när jag läser och varm när människan hjälper djuren.

Väldigt vacker fin kille och jag sänder alla goda tankar i hans och din väg Kyss

Jessicahagstrom94
2012-11-08 15:09
#8

alltså.. blir så himla ledsen av att se sånt här  Gråter tur att människor som ni finns.

emjon
2012-11-08 15:22
#9

När jag läser ditt inlägg så blir skärmen suddig och tårararna rinner. Stackars kisse som hamnat i så eländigt skick.

Vilken tur ändå att du var beredd att ta emot honom fast du inte visste hur läget var. Underbart att du kunnat hjälpa honom och en sådan överlevare önskar man allt det bästa nu när han får omsorg och kärlek.

Tyvärr har jag inga svar på dina frågor men det finns kanske andra här som vet. Vad har veterinären sagt om kissens tår?

Önskar god bättring för kissen och hoppas det kommer bli riktigt bra.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

emjon
2012-11-08 15:30
#10

Det är nog lätt att ge för mycket mat i början när en kisse är utmärglad och då blir det problem med magen.

Microportioner ofta i stället för mycket på en gång. Så besvärligt läge med svansen och inte kunna ge antibiotika.

Håller tummarna för att han klarar detta.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Uppkatten
2012-11-08 16:48
#11

Gråter Hoppas du får många bra svar under kvällen. Mata försiktigt, små portioner ofta. Se till att han har det varmt, han har förmodligen svårt att hålla värmen själv just nu. Håller tummarna för att allt går bra för vackra, vackra missen.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Uppkatten
2012-11-08 17:04
#12

Tror tyvärr att du måste betrakta läget som kritiskt för honom i nuläget, trots att han äter och går på lådan.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

majvi
2012-11-08 17:57
#13

Stackars lilla kisse.Hoppas han klarar sig.

Men kunde inte första veterinären vätska upp honom åtminstone?

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

Annons:
Jourhemmet
2012-11-08 18:31
#14

GråterGråterGråter

Sidentass
2012-11-08 18:32
#15

Sitter här och blir så djupt berörd av ödet för detta lilla magra, fina kärleksknippe, och jag är så tacksam till någon däruppe, att just du kom i missens väg…är inte kunnig i detta med rehabilitering efter en svältkur  av stora mått som den lille måste ha varit utsatt för, kan bara lita till det sunda förnuftet att det är värme..trygghet, näringstillskott som är på inrådan av veterinär som missen behöver i nuläget. Kan förstå att man nu inte vågar söva ned honom….Hur det nu än går för lille kisse, vet vi, att nu känner han sig så högt älskad, tack vare dej som tagit dej an honom..han känner kärlek, värme och närhet, och min förhoppning är att han via detta skall kunna orka med att kämpa för att en dag blir en stark kisse med normalare hull..

Stor kram ..o nogsgos till den LilleVackre..

Selma99
2012-11-08 18:35
#16

Det är verkligen hemskt att se en sådan avmagrad katt. Håller tummarna för att kissen klarar sig. Vet att det ibland blir bakslag med dessa katter som varit utan mat länge. Bra att proverna ändå visade sig bra. All heder åt dig som tog dig an katten och tog den snabbt till veterinär.

zorro2
2012-11-08 19:00
#17

Gråter  håller tummarna så kissen, lille vackre Victor ska bli bra. och en stor eloge till dig som tar hand om honom.

annebeate
2012-11-08 19:15
#18

Där måste finnas en stark livsvilja hos denna lilla katt, som kämpat där ute i detta fruktansvärda skick. Mina tankar går till honom och hoppas innerligt  att han ska klara detta, omgiven av din kärlek och omtanke LillyB. Med små små portioner tror och hoppas jag att han ska återhämta sig. Vi är säkert många som nu håller vår hand över honom, älskade lille Victor.

MSH
2012-11-08 20:10
#19

Vilket skick….. hemskt….Kan man säga hur länge han har varit ute? Åååhh stackarn ….är han märkt på något sätt?/ägare? Håller alla tummar som sagt!!!!!'

bymaruska
2012-11-08 21:01
#20

När jag ser de här bilderna på lilla Viktor slutar jag nästan andas! Jag vet inte vad jag skriva för det finns inga ord som passar.

Oerhörd tacksamhet till Dig som försöker göra skillnad!!

M-H

Annons:
Marad
2012-11-08 21:24
#21

Men herregud, varför låter du inte katten få somna in?

Vad är det för veterinär som inte tar sitt ansvar och berättar hur katten lider och med stor sanolikhet inte kommer att överleva!

catfoot
2012-11-08 21:31
#22

Men lilla kissen, stackare.. Tur att du fått hjälp nu.. Alla tårar som jag fick när jag läste om kissen.. Kram till dig som finns för Victor ,,

Vadå somna in Marad ??? Fattar inte hur du tänker alls.. Om nu äntligen kissen fått hjälp, så ska väl kissen få en chans till ett bättre liv …

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

annebeate
2012-11-08 21:39
#23

Förstår inte heller alls Marads inlägg. I stället bör vi alla stötta LillyB i hennes omvårdnad om lille Victor.

Selma99
2012-11-08 21:43
#24

#21 Vad har du för kunskap/erfarenhet av detta. Det är jag verkligen nyfiken på.

anebit
2012-11-08 23:48
#25

Å, lille vännen…. tårarna rinner så jag ser knappt att läsa när jag tittar på dig  Gråter …. Varför skulle det behöva gå så långt  innan någon hittade dig….. så kärlekstörstande, så är du säkert utkastad och saknar din familj…..

FN vad arg jag jag blir på alla oansvariga människor som inte värnar om sina djur…

Tack för allt du gör för lille Victor!

Nu håller vi tummar och tassar så att du kryar på dig…  Kyss

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Josefa
2012-11-09 08:33
#26

#Marad Vilken fruktansvärd j*vla syn på livet du har. Katten har kämpat som tusan för att överleva, och så ska han bara tas ihjäl nu när han äntligen får hjälp. Han vill leva, hur jobbigt det än kommer att bli ett tag framöver.

MSH
2012-11-09 08:53
#27

Måste läsa varje uppdatering, befarar varje gång att du lille Victor inte orkade mer…. Håll i nu och kämpa lille Victor, det finns människor som är snälla och din räddare här i världen har hittat dig:-)!!!!!!!!

Annons:
polgara
2012-11-09 09:12
#28

Vågar knappt öppna tråden, för att jag är rädd att få beskedet, att Victor inte orkat kämpa mer. Håller tummarna att allt går bra

En stor eloge till dig som sliter så hårt

bymaruska
2012-11-09 09:27
#29

Jag följer Viktor på föreningens FB sida!

http://www.facebook.com/home.php#!/DjurskyddetKatthjalpenSundsvall?fref=ts

Men det är snällt att även uppdateringen sker här då många inte kanske har FB.

M-H

annebeate
2012-11-09 09:47
#30

Tack bymaruska för länken! Så bra att man kan följa Victor både där och här på forumet.

Enligt senaste beskedet för cirka 40 minuter sedan  är nu Victor hos veterinären och får bl a dropp under dagen. Veterinären anser att man ska kämpa vidare för Victor. Han är enligt veterinären  trots allt "pigg och framåt" Låt oss alla tänka på Victor och du som  har möjlighet skänk gärna en slant till Victors veterinärkostnader, se plusgironr i länken. Hoppas vi blir många som kan lämna ett bidrag, litet som stort är säkert lika välkommet.

Marad
2012-11-09 10:05
#31

Nej jag har inte en "Jävla syn på livet".

Katten lider, har svåra smärtor och kommer med stor sannolikhet inte överleva, gör han det så kommer han få bestående men!

Det bästa för katten är att få somna in NU och inte plågas.

Det som gör mig så arg är denna veterinär, om man anser att en katt är så dålig att den inte klarar av att få smärtis el antibiotika så är katten i väldigt dåligt skick, och hur är det etiskt försvarbart att låta en katt lida på detta sättet.

Ni pratar om att katten vill överleva, hur i hela friden vet ni det?

Isatis
2012-11-09 10:09
#32

Jag har inte facebook. Vore tacksam om någon kan lägga ut plusgironr. här.

Alexej
2012-11-09 10:14
#33

Vilket öde. Och då finns det fortfarande människor som säger att en katt klarar sig ute. Har sett bilder på många magra katter men det här var nog de värsta.

Lilly, jag sparade bilderna för att kunna visa andra hur en katt klarar sig ute….Hoppas det är okay.

Självklart ska en katt som inte har gett upp får all hjälp för att kunna leva.

Nu hoppas jag att Viktor klarar allting och blir en lycklig katt. Stor eloge till dig och din förening!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

bymaruska
2012-11-09 10:23
#34

#31

Du får naturligtvis ha dina åsikter!

Men förstör inte ett för många alla andras hopp med Ditt synsätt. Lilla Viktor står för så mycket för oss som kämpar varje dag för att kattens status ska höjas, att det aldrig får gå så här långt för en katt för att ingen bryr sig.

Viktor är i ett så dåligt skick så det borde varir slut för länge sedan. Men han har kämpat alldeles själv för sitt liv varför ska han inte då få en chans utöver det vanliga för att tryggt fortsatt kattliv.

M-H

Annons:
annebeate
2012-11-09 10:27
#35

Isatis

Jag har skickat Pm till dig.

Marad
2012-11-09 10:29
#36

#34

Så en katt som lider ska få fortsätta att lida för att ni som kämpar för katters status ska visa att så här går det när folk inte tar sitt ansvar?

bymaruska
2012-11-09 10:38
#37

# 36 Gud vad dum Du är!

Det är klart att inte något djur ska lida med i det här fallet har veterinären gett klarttecken med att fortsätta med Viktors behandling. Jag säker på att hade veteriären sagt det inte fanns något hopp för Viktor då hade det varit avslut.

Ja Victor står för att kattens status är låg och det vill vi alla ändra på eller hur, och vi kanske blir ännu fler som blir taggade att försöka göra skillnad med Viktors öde i vårt minne!!

M-H

Katthemsmatten
2012-11-09 10:38
#38

#32 Vi har inte fler insamlingar här på HiF, men det finns en länk till FB i nr. 29 som du kan klicka på för att nå den aktuella sidan. Man behöver inte vara med i FB för att kunna läsa det som skrivs, men du kan inte kommentera.

Medarbetare Hittekatter iFokus

bymaruska
2012-11-09 10:40
#39

#36

Jag kommer inte tramsa mer med Dig så vet du!!!

Josefa
2012-11-09 11:10
#40

#Mardad Inte det minsta förvånad att en sådan åsikt kommer från dig. Du ser ju hellre att en frisk skyggis tas ihjäl, än att du anstränger dig lite för att ordna något för den.

Uppkatten
2012-11-09 11:39
#41

#31 Veterinärer möter många svårt sjuka djur, och är förmodligen de som bäst kan bedöma kattens situation och status. Vi ser bilder och får berättat för oss om katten. Den bilden kan aldrig bli ett lika bra "beslutsunderlag" som den bild som veterinären får av katten; i mötet med katten, vid hanteringen av katten, via undersökningar/provtagningar etc. Personen som tagit sig an katten är mkt väl medveten om allvaret i situationen och att man inte säkert kan räkna med en lycklig utgång. Tillsammans med veterinär följer hon katten "på heltid" för att snabbt kunna vidta åtgärder om kattens tillstånd försämras. Katten har visat en livsvilja av enorma mått! Jag skulle inte heller kunna fatta omedelbart beslut om avlivning om katten visade denna livsvilja och veterinären sa att det var försvarbart att (fortsätta) behandla. Ibland hamnar man i situationer där djur inte klarar av antibiotika/smärtlindring i ett akut skede. I bästa fall kan man ganska snart sätta in dessa läkemedel. I dessa situationer måste veterinärer kunna handleda oss djurägare och bedöma djurets grad av lidande och hur man bör gå vidare. Jag tycker inte att man kan "döma" en veterinär utifrån bilder och utifrån en annans persons text i det här fallet.

Det är fruktansvärda bilder, och precis som Alexej tycker jag att bilderna bör användas för att folk ska få klart för sig vad hemlösa katter utsätts för (många hemlösa missar dör ju just av svält och kyla).

Jag har förståelse för att folk kan uppleva att "det vore bättre för misse att få somna in" när de ser sådana här bilder, och ser själv en katt som befinner sig i ett mkt kritiskt tillstånd. Men jag hoppas alltså att det finns en klok veterinär i bakgrunden som kan avgöra hur länge det är värt att kämpa och om det blir dags "att stoppa". En bekant till mig som är veterinär brukar säga att man ofta ser på djuren redan när de kommer in till mottagningen om det är idé att kämpa eller inte. Har djuret redan "gett upp" är det sällan man kan göra så mycket. Men den här missen tycks vara en riktig kämpe.

Fantastiska bilder på facebook av misse och hunden som vakar över honom. Hoppas att misse kan få ytterligare hjälp under dagen, befinner sig tydligen hos veterinär just nu.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Annons:
Katthemsmatten
2012-11-09 11:42
#42

Uppkatten, klokt och balanserat inlägg. Som vanligt.

Låt oss hoppas att Victor mycket snart är i skick att behandlas med antibiotika och smärtstillande.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Marad
2012-11-09 11:49
#43

#40

Du kommer genast med personliga påhopp när någon har en annan åsikt, så otroligt omoget och visar att du inte kan diskutera.

[eskils]
2012-11-09 12:09
#44

Om katten kämpar för att överleva och proverna är bra ska vi människor förstås hjälpa den med det så gott vi kan!! All heder åt TS!

Håller tummarna för Victor.

Josefa
2012-11-09 12:33
#45

#43 Inte alls menat som ett personligt påhopp, utan mer ett mycket tråkigt konstaterande.

emjon
2012-11-09 12:52
#46

#41 Håller med dig i allt du skriver och du sätter fokus på allt som är viktigt att försöka hålla i minnet.

Viktor är en liten kämpe som berör mig starkt och jag hoppas verkligen han kommer klara detta och han är värd all hjälp han kan få.

Fortsätter med tum och tasshållning här.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Isatis
2012-11-09 12:55
#47

Hoppas att allt går bra med Viktor.

Sagolika
2012-11-09 14:02
#48

Det är hemska bilder och jag förstår att man reagerar på dem. Men katten har ju visat stark livsvilja och veterinären bedömer att man kan ge honom en chans. Veterinären skulle nog inte låta honom lida för mycket i onödan. De hade säkert rekommenderat att han fick somna in om de inte trodde att det fanns en chans att han skulle repa sig. Vi får hoppas på det bästa för Viktor, men samtidigt vara beredda på att det värsta kan hända. Skulle det inte gå vägen, så har han åtminstone fått det bra på slutet. Håller tummarna för honom. Tack och lov att han hittades och nu får hjälp.

Annons:
majvi
2012-11-09 15:42
#49

Ibland sker det mirakel

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

LillyB
2012-11-09 15:49
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#50

Uppdatering om Victor!

Victor har som sagt legat inne hos veterinären hela dagen med dropp. Han har fått paraffinolja, Laktulos samt lavemang och avföringen som var väldigt hårt packad har börjat att lösas upp. Han kommer dock måsta komma tillbaka imorgon igen för att få mer behandling då proppen inte kommer att lösas upp idag. Han är också röntgad för att se så han inte hade svalt något eller hade nån gammal skada, men allt såg bra ut.
Veterinären har hopp men säger att han inte är utom fara riktigt än. Vi kommer fortsätta kämpa tills veterinären och/eller jag anser att det inte ska fortsätta längre. Detta kommer Victor isåfall att visa oss, men livsglädje och kämpaglöd har han fortfarande! ♥

Till såna som ropar avlivning, orkar jag faktiskt inte säga något speciellt till. Jobbar man i en katthjälp som värderar alla katter lika mycket och gärna lägger stora summor på att rädda en enda katt om så behövs, så blir man van med kritik. Vissa tycker att vi är dumma som lägger så mycket pengar på en katt då man kan använda dom till att kastrera flera katter. Eller som en viss person här så anser vissa att om en katt är sjuk eller skadad så äre lika bra att avliva den.
Men jag har varit väldigt sjuk många gånger, i olyckor och lunginflamation. Legat på akuten och skrikit av smärta. Men inte en enda gång har jag velat dö. Och idag är ju allt bra och jag har många lyckliga år framför mig. Visst ska man inte jämföra människor och djur för mycket, det vet jag såklart, men då det kommer till detta så är det faktiskt ganska lika. Vill katten leva så vore det ett övergrepp utan dess like att tvinga honom att ge upp, aldrig!
Vi kämpar på för Victor så länge han vill kämpa!

\\\\\\\\\\\\\\\\_

Mvh Lilly - Sajtvärd på Bullhundar iFokus

Katthemsmatten
2012-11-09 15:56
#51

Heja på Lilly och Victor!! Jag är fullständigt övertygad om att Victor kommer att 'säga till' om han inte vill leva längre. Katter har en förmåga att vara oerhört tydliga med den saken och så länge som han kämpar på ska han få möjligheten till liv. Hans blick på bilden du bifogade säger allt tycker jag. Det här ser ut som en kille som fortfarande är sugen på livet.

Håller tummarna hårt, hårt för att det ska gå vägen!!

Medarbetare Hittekatter iFokus

MSH
2012-11-09 16:15
#52

Ja han är så fin och har något i blicken!

bymaruska
2012-11-09 16:16
#53

Håll ut Viktor! Kämpa <3

annebeate
2012-11-09 16:34
#54

LillyB, ditt senaste inlägg säger allt. Vi är många här på detta forum och även andra som tänker på Er. Victor är en kämpe som visat att han vill leva genom att ha överlevt mot alla odds. Stort tack LillyB för din kamp för Victor! Vi andra kan stödja Victor  och dig med goda tankar och om möjlighet finns genom ett litet bidrag till hans veterinärkostnader.

zorro2
2012-11-09 17:05
#55

med blicken visar han sin livsglädje. Och jag vet, och man kan inte missa om man har varit med djur ett tag om denne har nån livglädje eller om den inte vill mer. Man kan inte prate med djuren men är man lyhörd så märker man.

massor av varma tankar till dig Victor och till dig LillyB

Annons:
Lena
2012-11-09 18:53
#56

Visst är det så att en erfaren vetererinär kan bedömma om en katt fortfarande har den livsgnista och är i det tillstånd att behandling fortfarande är motiverat. Därför blir det bara dumt om vi ska bli domedagsprofeter i den här tråden. Hårda ord hör inte heller hemma här.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Gullimat
2012-11-09 19:44
#57

Är så tacksam att du gör allt för Victor. Hemska bilder. Att han över huvudtaget har överlevt därute tyder på en stark överlevnadsinstinkt. Har föjt er på Facebook book sedan han kom in. Kämpa på Victor, detta måste du klara. Du har en kär vårdare och en underbar hund som månar om honom. Den filmsnutten måste ni titta på

MSH
2012-11-09 20:34
#58

Så gullig film! Att hund och katt får så fint samspel:-)! Hunden känner nog att katten är svag också känns det som! Stackars Victor, håll ut snart kommer det bli bättre…..

Selma99
2012-11-09 23:04
#59

Man blir verkligen tagen av det här. Jag kommer att hålla varenda tumme för att allt ska bli bra för kämpande Viktor. Livsviljan finns uppenbarligen och veterinären är ju den som gjort bedömningen att han kan klara livhanken trots att han är så avmagrad. Han hade verkligen tur som kom till dig Lilly……

Varjen
2012-11-09 23:20
#60

Håller alla tummar och tår för Victor! Och stor kram till dig, Lilly! Vilken tur att Victor kom till just dig!

katterna
2012-11-10 00:09
#61

Åh nej :.(. Läste precis på Facebook att finaste, finaste Viktor precis somnat in :…(. Tårarna bara rinner :.(, du skulle ju klara detta Viktor! Vila i frid finaste , älskade Viktor! Kommer aldrig glömma dig! Du fick iallafall leva din sista tid omgiven av kärlek av både människor och djur! Finaste du, jag kommer aldrig glömma dig! Vila nu i frid,. All kärlek till dig och till er som tog hand om honom

Kattens57
2012-11-10 00:34
#62

Gråter

Annons:
annebeate
2012-11-10 00:46
#63

Älskade lille Victor, sov sött.Gråter

polgara
2012-11-10 07:53
#64

Beklagar sorgen!

MSH
2012-11-10 07:59
#65

Så sorgligt….. Blir så ledsen, nu när räddningen fanns!!!

Alexej
2012-11-10 08:00
#66

Victor fick det bra till slut och kunde slappna av.

Hans liv och öde får stå för alla andra katter som finns där ute nu:(((

Skaparkatten kommer att ta hand om dig lite extra, hoppas du får det bra, sov gott lille Victor. 

Stor kram till hans räddare!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Uppkatten
2012-11-10 08:18
#67

Lillmissen fick somna in i en varm famn omgiven av kärlek från TS, hunden och många andra.

Han hittade ett hem till slut, och slapp dö ensam ute i kylan på industriområdet där han hittades.

Vi vet inte om han dumpats eller om han var ute på egen tass och inte kunde ta sig hem. Om det fanns någon som letade efter honom.

Men de som dumpar katter borde få se bilder på missar som Victor. Se vad deras handling får för konsekvenser.

Och till er som säger att det inte gör någon skillnad om man tar sig an en hemlösing för det kommer snart en ny: se på Victor. Ska missar få ha det så här för att "det inte är någon idé" att kämpa emot? Självklart inte! Självklart gör vi som tar oss an hemlösingar skillnad!

Än en gång ser vi hur viktigt det är att få till en lag på kastrering och id-märkning. Att höja kattens status.

Dessutom behövs funktionella (mer "användarvänliga") nationella register över bortsprungna och upphittade katter där man enklare kan hjälpa missar att hitta hem.

Sov gott lilla Victor! Du hittade ett hem till slut! Fantastiska älskade lilla misse.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

zorro2
2012-11-10 08:21
#68

GråterGråterGråter lille Victor, hvila i frid nu vännen. Du somnade in i lung och ro bland fina människor.

Josefa
2012-11-10 09:07
#69

Lille misen, vad ledsen jag blir. Allting skulle ju bli bra nu. Skönt att du fick känna kärlek den sista tiden, och att du fick somna in bland de som älskar dig.

Många tröstkramar till dig LillyB och hunden Liston. Sånt här sliter hårt på en.

Annons:
emjon
2012-11-10 09:16
#70

Gråter Sov i ro lilla ViktorGråter

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Isatis
2012-11-10 09:27
#71

Håller om dig, LillyB. En tröst ändå att han hittade en kärleksfull famn tillslut.

bymaruska
2012-11-10 09:33
#72

Sorgligt! stort tack till Dig LillyB för att Du fanns för Viktor

M-H

MSH
2012-11-10 09:36
#73

Ja tänk om någon letade efter honom….. Det är så svårt att leta katt OCH att det inte finns som uppkatten skriver nationella register gör det ännu svårare… Stackars Victor, en fin famn och ett underbart hem…. var så nära men ändå så långt bort….. Vila i frid

Lena
2012-11-10 10:03
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#74

Sorgligt att det inte gick vägen för dig Victor. Du - en av alla olycksbröder därute som till slut hittade hem efter lång vandring på krokiga stigar i en bister och kall verklighet.

Nu gråter vi för dig och ditt öde. Vi tröstar oss med att du inte lider mera. Att du fick känna av kärlekens ömma famn innan din tid på jorden var över. Räddningen kom för sent, din stackars kropp klarade det inte längre även om du själv så gärna ville leva.

Nu finns då i regnbågens land - vandrar på gröna ängar där solen alltid skiner och smärta och hunger inte finns. Du vandrar tillsamman med många andra katter som gått över bron innan dig.

Låt ditt minne leva kvar och vara en väckarklocka för det lidande som så många katter upplever. Låt de oupplysta vakna upp och förstå att katter behöver sina hussar och matter och är värda att få leva goda liv. Låt oss som kämpar för dina hemlösa kamrater få ändå mera energi och bli många flera.

Vi vandrar alla i dimmans land men får styrkan i hoppet - en dag kommer solen skina och Sverige vara en bättre plats även för katter och oss som kämpar för er.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

johnnys girl
2012-11-10 10:34
#75

Bilderna på Victor har spridits över facebook och många är berörda över hans öde. Jag hoppas att det här kan bli en väckarklocka för många aningslösa människor. Det finns många, många fler som Victor där ute.

Tack LillyB för allt du gjort för Victor.

Ständig uppassare till griniga Luffar´n, Snygga Smilla, Busiga Mina, Skygga Tingeling, Charmören Flea och hunken Roffe.
Volontär på Stockholms Katthem
www.katthemmet.nu www.svekatt.se

 

[eskils]
2012-11-10 10:49
#76

Sov i ro kära lilla kisse Victor! Gråter

Annons:
SaraC
2012-11-10 11:09
#77

Nej, vad ledsen jag blev när jag läste om Victor Gråter Har följt honom här. Det är i alla fall en tröst att han fick somna in i en trygg och varm famn istället för ensam ute i kylan.

Har just delat detta på Facebook. Tyvärr ska det ju ofta till sådana här fall med förskräckliga bilder för att folk ska reagera, är min erfarenhet. Kanske kan påverka några FB-vänner med Victors öde.

#67 skrev ett bra inlägg, håller med.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

MewTwo
2012-11-10 11:13
#78

Wikki skriver:

Sankte Pelle öppnar varsamt PärlePorten. Det är alldeles tyst i KattHimlen. Alla kattänglars blickar riktas mot den skimrande RegnbågsBron, där en mager och tufsig röd katt kommer mycket sakta vandrande. Hans ögon är stora och hans nos skimrar av tårar. Precis utanför PärlePorten stannar han och sätter sig ned, och ser sig om. Långt långt bort, vid Brons fot är ännu som ett litet fönster öppet, och där syns en sorgsen matte hålla en liten orörlig kattkropp i sin famn…

SkaparKatten tassar fram och sätter sig intill Victor, och fullt av små violer slår ut runtom dem. Det är fortfarande alldeles tyst, men det gnistrar i luften. Victors päls börjar glittra och det händer något med honom: Alla spår av svält, smärta och köld bleknar bort och hans magra form förändras – snart sitter en vacker välmående och blänkande ren katt där bland blommorna. Hans gamla trötta skal ligger kvar i mattes armar för att bäras till en annan vila i jordens mjuka mörker, … men här i KattHimlen får hans ögon klar blick och gyllene små kattvingar reser sig på hans axlar. Ett susande spinnande fyller luften – det är alla kattänglarna som hälsar Victor välkommen!
”Victor, detta som hänt dig kommer att få en mening för alla de goda människor som följt din livskamp!” SkaparKatten reser sig upp och buffar tillgivet Victor med Nosen. ”De kommer att förstå hur viktigt det är att hjälpa även den svagaste katt och att inte ge upp hoppet!!  Att våga kämpa och satsa sitt hjärta för räddningen – för nästa katt och nästa och nästa! Och när de i sin famn får bära en hjälpt och åter frisk och lycklig katt till att möta de människor som ska ge den sitt ”För alltid-hem”, så kommer de att minnas den här stunden, när du Victor fick deras hjärtan att öppnas och bli  katthjälpare! Så är det – din gåva till dem som behöver mer hjälp!”

Och tillsammans går Victor och SkaparKatten de återstående stegen in genom PärlePorten till KattHimlens eviga bo. En kör av KattÄnglar sjunger mjukt för dem och Sankte Pelle ler och viskar ”Det är fullbordat!”.

Vi som är kvar på den här sidan Bron kommer aldrig att glömma dig, Victor!

Lena
2012-11-10 11:17
#79

#78 Vackert skrivet!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

annebeate
2012-11-10 11:25
#80

#78 så vackert och gripande. Precis så är det.

Önskar att detta också blivit inlagt på Katthjälpen i Sundsvalls facebook så alla de som skickar hälsningar där och det bara strömmar in kan ta del av denna vackra och gripande läsning.

Lena
2012-11-10 11:27
#81

#80 Kan länka till den här tråden där!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

annebeate
2012-11-10 11:39
#82

#81 Tack Lena!

bymaruska
2012-11-10 12:32
#83

Tack till Lena o Wikki som hedrar Viktor med vackra ord!

Jag vill återkoppla till inägg #75. Håller med Dig och hoppas innerligt att Viktors hemska öde ska få många allt bli uppmärksammande om de hemlösa katternas fruktansvärda situation många gånger.

Det finns ingenting ont som inte föder någonting gott med sig! En klyscha i sammanhanget som kanske kan trösta något.

M-H

Annons:
Sidentass
2012-11-10 12:56
#84

Åhhh…älskade finaste Viktor…denna hårda värd var för tuff för en liten svag kisse.För kall. Sitter med tårar i ögoen och det känns som kalla kårar rinner längs min ryggrad…samtidigt infinner sig en känsla av lugn. Av värme. En värme som Vår Snälla, varma Skaparkatt skänker dej nu. Lilla fina Viktor…sov nu så fint omsluten av Skaparkattens mjuka Silkestassar….vet att du aldrig aldrig kommer att glömma din "fostermatte" som älskar dej så högt…för evigt…

R:i.P

Jessicahagstrom94
2012-11-10 13:40
#85

är nära tårar här hemma.. stackars vackra lilla Viktor, ingen ska behöva gå samma väg som denna katt, det är bara förfärligt.. går inte att sätta ord på hur synd jag tycker om honom, men det är skönt att veta att han fick veta att det finns de som bryr sig om honom och ville hjälpa honom.

Sov gott fina lilla du. <3

Sidentass
2012-11-10 17:05
#86

#78 Helt underbar läsning, finner inga ord så vackert skrivet…

Vombat
2012-11-10 19:26
#87

Älskade lille Victor. Jag är så ledsen att du inte orkade längre. GråterMen, helt otroligt vad du har kämpat! Du hette väl inte Victor(y) utan anledning?

Stora kramar tilll LillyB som kämpat så! Du har satt Djurskyddet Katthjälpen i Sundsvall på kartan som en förening som hjälper de som är i störst behov av hjälp.

TACK för att Victor fick det bra den sista tiden. Gråter
Han kommer alltid att finnas i mitt hjärta.

katterna
2012-11-10 20:58
#88

Det är väl röstval i nästa år? Kan man inte försöka göra något för att försöka nå ut till politikerna och få upp deras ögon och posta Victors historia med bilder och visa dem hur det faktiskt går till i dagens Sverige för så många hemlösa katter och något måste verkligen göras! Dem måste få engagemang för dessa djur i deras politik också! Det måste finnas kommunala katthem som kan hjälpa alla dessa hemlösa katterna, få igenom TNR, få igenom obligatorisk kastrering, registrering , id märkning mm! Katternas status måste höjas! Det ska inte vara så lätt att skaffa katt för att sedan kunna sparka ut den när dem tröttnat och sedan komma undan med det!!!! Och alla som redan är hemlösa måste få all hjälp dem behöver! Bara lite funderingar och något jag verkligen önskar skulle finnas i dagens Sverige!

Denna kommentar har tagits bort.
annebeate
2012-11-10 23:08
#90

Victors öde har väckt enormt engagemang hos allmänheten runt om i landet. Bara på Kattjourens facebook har under cirka 10 timmar över 800 kommentarer uttryckt förvivlan över Victors öde och tacksamhet över den kärlek och omtanke som Katthjälpen Sundsvall genom Lilly, omgav Victor med under hans sista dagar här på jorden.Därtill kommer över 500 kommentarer som inkommit på Katthjälpens egen facebook sedan det sorgliga beskedet kom om Victors död. Även här på detta forum har många uttryckt sina känslor över Victors öde. Låt oss hoppas att   hans öde blir en väckarklocka och att det sprids till många som i dag  inte  grubblar över alla våra hemlösa utekatters svåra situation runt om i Sverige.

Annons:
carlas
2012-11-11 00:56
#91

#88 håller med. måste finnas mer än att gråta här och på facebook (inte för att det är fel). #90 illustrerar väl engagemanget. om vi kunde göra något mer av det. men hur?? det blir ju ingen väckarklocka av sig självt

Käraste Victor och LillyB - sorg, tröst, kram och all respekt Gråter

LillyB
2012-11-11 01:35
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#92

Ja, ni vet ju alla hur det gått nu. Men jag postar samma på facebook här, för de som kanske inte har facebook.

Jag är helt förstörd.. Han var verkligen helt fantastisk, och jag trodde verkligen att han skulle klara sig.. Men tack alla för fina ord <3 De tröstar såhär mitt i sorgen.

---------------

Nu är det sorg hos oss…

Det såg ljust ut för Victor tidigare, men under eftermiddagen så blev han allt tröttare och allt svårare att få kontakt med. Jag lade mig i sängen, bäddade in honom i en mysig filt och lade honom på min bröstkorg.

Jag smekte honom försiktigt och berättade hur fin och duktig han var, hur många han har berört och hur mycket jag älskar honom. Jag sa att det var okej att släppa taget nu, för han har redan vunnit. Han vann emot hemlösheten, svälten, kylan och ensamheten. Han kämpade så hårt att han tillslut fick ett hem, mat, värme och massor med folk som älskar honom. Han började andas allt otydligare, och kl 22:42 så kände jag i hela rummet att han gått vidare. Liston tittade på honom och såg så ledsen ut, och de andra katterna satt samlade en bit bort och tittade.
Jag har honom fortfarande i min famn, och tänker inte lägga honom ifrån mig fören jag står i skogsdungen med tända ljus.
Vi gjorde allt vi kunde, och han fick mycket kärlek sin sista tid. Han ville själv kämpa, och då det hela vände så gick det så fort att en resa till veterinären inte var ett alternativ. Han slapp iallafall att sluta tiden på denna jord ute i ensamhet, kyla och mörker. På slutet kom det även ut grus och barr med avföringen, tänk vilket lidande innan en katt äter såna saker.

Jag är helt förkrossad just nu, och gråter floder. Livet är inte rättvist. Men jag kommer aldrig att glömma denna underbart härliga lilla katt.

♥ Jag älskar dig Victor ♥

\\\\\\\\\\\\\\\\_

Mvh Lilly - Sajtvärd på Bullhundar iFokus

lillmymlan
2012-11-11 07:27
#93

Sov i ro lilla raring Gråter

Tack LillyB för att du gav honom kärlek in i det sista… det är så ledsamt att behöva säga adjö!

Kram!

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Sagolika
2012-11-11 08:35
#94

Jag har gråtit jättemycket över Victors öde. Men jag undrar om man inte skulle kunna låta Victors historia på något sätt hjälpa andra katter som är eller riskerar att hamna i samma hemska sits som han.

Precis som det tidigare tagits upp saker i media (kanske i tv och de stora tidningarna) som folk har reagerat på och som de sett på Facebook eller på någon kändisblogg etc. (t.ex. den mulliga tjejen som ändå visade sig i bikini på Facebook, Katrin Zytomierskas "angrepp" på S.A.T.S och den i hennes tycke för kraftiga tjejen som tränade där-detta är väl MINST lika viktigt att folk får veta och uppröras av) så borde även denna historia komma ut ännu mer till allmänheten.

Då Victor var en tam och kelig katt måste han ha varit ägd av någon. Ett reportage med de hemska bilderna, hans historia och frågan: Vem ägde Victor som gick en plågsam död till mötes? eller något liknande. Då kan man även få med att han inte var idmärkt och hur viktigt det är att man gör det, samt registrerar sig som ägare i SVERAKs id-register samt Djur-id, annonserar efter sin försvunna katt så man kan få den tillbaka om man saknar den, kastrerar och förhindrar katten från att rymma/ströva iväg långt eller gud förbjude överge den och tro att den klarar sig själv. Kanske har han faktiskt en ägare som bryr sig och som letar och undrar och behöver få veta vad som faktiskt hänt honom. Om hans ägare inte brydde sig behöver de kanske få veta vad som hände efter att man övergett honom. Kanske trodde de att han klarade sig själv, men behöver inse att nej, det gör katter ofta inte.

Hoppas att detta går att genomföra. Både så att Victor får upprättelse och så att det kan hjälpa andra katter.

Uppkatten
2012-11-11 09:38
#95

#94 Kalla fakta?

Håller med om att Victors öde borde användas på något sätt, men med respekt för att det kan finnas en familj där ute som saknar honom.

Hittekatts-problematiken är ett så pass stort "område" (det handlar om dumpade och övergivna katter, om katter som sprungit bort, om upphittade katter utan id-märkning, om okastrerade katter som föder ungar ute mm).

Programmet borde i så fall spegla Victors öde som ett av flera katters öde…? Och som sagt - med stor respekt för att det kan finnas en familj där ute som letar - och som letat länge - efter honom.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

MSH
2012-11-11 09:48
#96

Ursch ja, eftersom vi letar katt och många med oss här på sidan och övriga Sverige så berör det oss starkt…… ATT inte hitta sin katt….som kanske har suttit fast inlåst i ett industriområde eller i ett motorutrymme….. Vilken mardröm….

Lena
2012-11-11 11:32
#97

Ja det skulle behövas mer än en väckarklocka naturligtvis. Väckarklockan är "bara" steg 1. Nu behövs nästa steg där de som väckts ur slummern inte ska få möjlighet att somna om igen och bara tänka att det var en obehaglig mardröm.

Det här har ju hänt förut att en stackars hittekatts tagiska öde fått uppmärksamhet i en vidare krets. Det har varit artiklar, TV-inslag och i viss mån även tv-program. Tänker väl närmast på TV4's Hitta-Hem (som många av oss inte var helt nöjda med - gav dock ett visst uppsving i engagemanget). Men "Svenssons" har en tendens att glömma.

Vi har pratat om det tidigare här på sajten att en dokumentär borde vara rätta forumet. Ett tv-program som går mer på djupet i frågan. Jag skulle även vilja ha med det maktmissbruk som allt för ofta förekommer från myndigheternas sida mot eldsjälar som arbetar för hemlösa katter.

Frågan är hur man får dem att nappa på ett sådant programupplägg. Kalla Fakta eller Uppdrag Granskning.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Annons:
Lena
2012-11-11 11:35
#98

#92 Du har gjort ett fantastiskt fint jobb för Victor. Förstår att det känns tufft och ledsamt att det inte gick vägen. Det som är så bra är att du även delat med dig av Victors öde på det här fina sättet. Det gör att han inte dog förgäves.

Skulle önska att vi kunde göra en artikel om Victor här på Hittekatter. Jag kontaktar dig via PM ang detta.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

majvi
2012-11-11 11:43
#99

Jag hade hoppats på en annan utveckling,men vila i frid lille Victor.Tills du hamnar i regnbågslandet och kan leka med de andra katterna.

“If you enter this world knowing you are loved and you leave this world knowing the same, then everything that happens in between can be dealt with.”

  1. >

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

Lena
2012-11-11 11:48
#100

#99 Bra skrivet Majvi!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

MSH
2012-11-11 12:18
#101

Så fint skrivet Majvi!

majvi
2012-11-11 16:16
#102

#100 och 101  Det är ett citat av Michael Jackson.

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

Lena
2012-11-11 16:50
#103

#102 Det speglar hans eget tragiska öde ganska väl. Tyvärr fick han inte känna det själv förrän efter sin död….

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

UlrikaD
2012-11-11 21:04
#104

Stackars, fina Victor. Jag var inte ens medveten om att jag satt och grät förrän en av mina egna kissar kom och buffade mig i ansiktet för att trösta. Tårarna bara rinner.

Underbara LilyB som gjorde allt som stod i hennes makt för att Victor skulle få en chans till att leva.
Han somnade in omringad av kärlek, någonting som han troligtvis inte känt på väldigt länge.

Oavsett det tråkiga slutet så fick Victor känna att någon brydde sig om och älskade bara honom. Jag tror det var mycket värt.

Nu ska jag gå och torka tårar och krama mina katter.

Tusen tack LilyB för att sådana som du finns!!

Annons:
Gullimat
2012-11-11 21:53
#105

Det är så ledsamt att det inte gick vägen, för Victor, LillyB och hunden Liston, som alla kämpade tillsammans.

Upp till toppen
Annons: