Annons:
Etikettertnrskygga-katter
Läst 942 ggr
Vildkotte
11/5/12, 6:28 PM

Fälla att låna i Helsingborg?

Det sitter en liten kattunge i buskarna utanför mitt hus här på jobbet.
Den är väldigt skygg och jag har satt ut lite blötmat till den.
En kollega ska höra igen med kommunen om de kan komma till undsättning men jag frågar här oxå om det finns nån vänlig själ som kan låna ut en kattfälla tills kattungen blir infångad?

Annons:
Roslyn
11/5/12, 11:48 PM
#1

Puttar för utlåning av fälla? Finns ingen i närheten av Helsingborg? Om någon kan transporter från Gbg till Helsingborg kan du få låna fälla av mig.

Vildkotte
11/6/12, 7:16 AM
#2

Superhygglo av dig!

Har fått tips om att fånga dem (jo, i morse var där två kattungar) med en vanlig transportbur. Jag börjar med det så länge.

MSH
11/6/12, 8:37 AM
#3

Men finns det ingen mammakatt? Stackars små liven….,,

Vildkotte
11/6/12, 8:46 AM
#4

Mamma katt har inte synts till på ett par veckor men om vi kan få låna en fälla en längre tid så ska vi försöka fånga in henne oxå.

MSH
11/6/12, 8:55 AM
#5

Okey:-)! Vad bra!!!! Hur gamla kan ungarna vara? Det finns kanske ngt katthem i närheten som kan ta dem? Stackars små liven, vilken tur att ni tar hand om dem!!

Josefa
11/6/12, 9:31 AM
#6

#Vildkotte Jag antar att det är du som mailat mig via Katter.nu angående kattungarna. Jag har ganska fullt här nu, men om ingen annan kan ställa upp så får de komma hit. Jag vill inte att de får gå samma öde till mötes som de förra ungarna du skrev om. Var de inte 4 stycken från början?

Annons:
Vildkotte
11/6/12, 9:36 AM
#7

Nä, jag vågar inte ta mig an dem efter skället jag fick förra gången.

I den här kullen har vi bara sett tre kattungar och den som satt i kulverten har inte setts till på ett tag.

Nu är trädgårdsmästaren ute och härjar och jag hoppas verkligen att han inte skrämmer iväg dem. En av dem har ett ganska rinnigt öga.

Vill du ha vällingen?

MSH
11/6/12, 9:55 AM
#8

Vad gick fel eller vad hände sist? Vi kan alla lära oss utav våra misstag!

Delge gärna oss …..Förhoppningsvis kan det förhindras nästa gång?

Vildkotte
11/6/12, 11:07 AM
#9

Jag lyckades inte göra dem handtama och då de inte var friska kände jag att det bästa för oss alla var att de fick somna in.

Josefa
11/6/12, 1:34 PM
#10

#7 Ja jag kan ta mjölkersättningen samtidigt med ungarna. Om inte någon annan kan ställa upp och ta dem.

Har lillen i kulverten tagit sig ut? Så den inte ligger där nere och trycker.

Vildkotte
11/6/12, 3:15 PM
#11

Jag har annonserat här och på kattforumet men ännu har ingen hört av sig. Strålande om du kan ta dem.

Nån har har hört från nån att kulvert-kattungen tagit sig ut och när jag varit där och mjauat så har det varit alldeles tyst. Den har tidigare svarat vid mjauande. Kanske den ansluter till de andra två under natten.

Upp till toppen
Annons: