Annons:
Etikettkatthemsevenemang
Läst 2811 ggr
Lena
2012-11-04 17:56

Kattkalender! Köper du?

Så här års brukar katthemmen och andra föreningar som arbetar med hemlösa katter sälja Kattkalendrar i syfte att få in pengar till sin verksamhet. Via denna länk kan du se vilka föreninar som säljer för 2013!

Brukar du köpa väggalmenacka/kalender från Katthem/Förningar?

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Annons:
martdat
2012-11-04 18:33
#1

varje år, vilken förening kan variera, i år blev det från 9 liv.

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Alexej
2012-11-04 19:13
#2

Ja, brukar blir från två eller tre föreningar.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Lena
2012-11-04 20:15
#3

Vi köper alltid minst en oftast flera.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Isatis
2012-11-04 21:06
#4

Har inte känt till att de finns, men nu har jag köpt en kalender för första gången. Kommer nog att bli en trevlig tradition hos oss.

[sarasvati]
2012-11-05 00:17
#5

#4 hallå, vad härligt. Visste inte heller för några år sedan. Nu köper jag årligen, samt några extra stycken för att ge i gåva till folk som jag tror kan uppskatta eller behöva det. Och kalender behöver ju alla! Glad

emjon
2012-11-05 09:54
#6

Varje år köper jag Djurhjälpens kalender till oss själva. Sedan några extra att ge bort och då blir det Djurhjälpen och några andra föreningars.

Oavsett vilken kalender man köper så går det till behövande kissar och det är ett gott syfte.

Väldigt bra och uppskattad julklapp.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Annons:
Katthemsmatten
2012-11-05 10:49
#7

Köper några varje år både till mig själv och för att ge bort. Ett bra sätt att stödja katthemmen på.

Medarbetare Hittekatter iFokus

johnnys girl
2012-11-05 12:49
#8

Jag är en av dem som gör vår kalender. Tar fram budskapet och temat samt skriver texterna,. Som tack för jobbet får jag en kalender, så jag behöver inte köpa. Men jag är ganska duktig på att terra min omgivning och säljer en hel del kalendrar till kollegor och bekanta.

Ständig uppassare till griniga Luffar´n, Snygga Smilla, Busiga Mina, Skygga Tingeling, Charmören Flea och hunken Roffe.
Volontär på Stockholms Katthem
www.katthemmet.nu www.svekatt.se

 

Simson
2012-11-05 22:11
#9

Jag köper tre stycken vart år samt en almanack att skriva i. Förr om åren köpte jag till min omgivning också men det för de göra själva nu. De arbetar o har lön! Flört

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Sidentass
2012-11-07 18:24
#10

Ja, det har blivit vanan trogen numera att jag gör det! Almanackor behöver man, och istället för att köpa exemplen som hänger på ica eller konsum för försäljning känns det viktigare att kunna stödja föreningar som behöver hjälp med verksamheten. I år har jag inte kommit till skott än, men det skall bli!

[Daisy-Moa-Elsa]
2012-11-08 18:14
#11

Hänger flera katthemsalmanackor på min arbetsplats…undra varför Tungan ute

Selma99
2012-11-08 18:37
#12

Jag köper alltid fia-hemmets kalender. Brukar även köpa från någon annan kattförening….här finns gott om kalendrar-:)

MonicaLagerquist
2012-11-09 13:38
#13

Nej jag köper ingen men ger motsvarande peng till katthemmet istället.

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
Katthemsmatten
2012-11-09 13:40
#14

#13 Det är ett bra sätt att stödja ett katthem på.

Medarbetare Hittekatter iFokus

majvi
2012-11-09 16:00
#15

ja

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

carlas
2012-11-11 23:56
#16

Japp varje år. Ett flertal.

Det här är lite intressant. En del svarar nr 4.Nej aldrig. Skulle vilja veta varför?, vill ingen tala om här? (då man ändå gör sig besväret att logga in och rösta menar jag Tungan ute). Kan ju vara så att utformningen inte tilltalar, bra att veta, el att man har el får så väldigt många ändå, med hemmafoton etc. Och då är #13 en jättegod idé! Köper själv då faktiskt också behöver väggkalender (men undviker t ex kattungar, det blir för sötsliskigt) och till några andra (vilka = växlar) som då samtidigt informeras om katthem och arbetet med hemlösa katter. Det är poängen.

Ganska många som svarar nr 5. Visste inte om.. etc, också. Nu vet ni! Men kan nog behöva göras ytterligare reklam. Vad som är särskilt värdefullt med kalendrarna är att det blir en påminnelse varje dag, el åtm varje månad, då man byter sida _ med ny information om ny katt och dess öde, som räddats till ett gott liv av katthjälpen ifråga. Eller som kanske inte räddats men där man försökt. Ibland går det ju åt skogen. Och det är inte pga katthjälpen! utan pga oansvariga/okunniga kattägare. Kan vara en behövlig påminnelse också.

Ursäkta romanformen

Upp till toppen
Annons: