Annons:
Etikettsajten
Läst 1228 ggr
MSH
2012-10-25 21:27

Stackars hemlösingar

Nu kommer det snö … Tänker på alla katter som är hemlösa eller på vift… Har själv gjort ett kattkrypin på landet, kanske finns det någon som vill bo där och slippa ligga ute..

Annons:
Andina
2012-10-25 22:54
#1

Gråter Någon kommer säkert att välja ditt krypin och må gott av det! Kyss

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Alexej
2012-10-26 09:29
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Låg också i min säng när det haglade och stormade i natt och tänkte på alla katter och framförallt alla kattungar där ute. När jag gick upp var det -2 grader och jag fick samtal att en liten unge satt i en av mina fällor på soptippen. Glad att den överlevde natten. Hoppas den andre går också in snabbt. Mamman är redan inne.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Katthemsmatten
2012-10-26 09:32
#3

#3 Oj, stackars lilla kisse som satt i fällan. Fast nu får h*n det bra. Håller tummarna för att den återstående missen snabbt följer efter.

Och självklart hoppas jag att det inte blir en sträng vinter och att vi får möjlighet att ta in så många det bara går alt. att vi kan få till TNR över hela landet för katternas bästa.

Medarbetare Hittekatter iFokus

martdat
2012-10-26 09:48
#4

usch ja. frost natt. tänkte med på de stackarna som går ute….

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Andina
2012-10-26 11:39
#5

Oj, liiten…! Vad skönt att det finns så'na som er, som aktivt fångar in de små liven som är så utsatta nu! Tack alla ni för allt ni gör för de små liven! Kyss

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

MSH
2012-10-29 20:35
#6

Ursch vilket väder……. Regn, mörkt och kall blåst.. Hur klarar sig katter som inte har ett hem? Jag mår riktigt dåligt när jag tänker på dem här i mitt varma hus! Lyxproblem har vi; som vilken ny soffa? Nästa resmål eller dyl Saknar en liten varm pälskling, vi kunde titta ut på regnet tillsammans! Funderar återigen; hur klarar de sig….?!

Annons:
Alexej
2012-10-29 21:05
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Jag hämtade en tredje unge på tippen idag. Ofattbart hur de klarade sig. Men nu är de tillsammans med mamman under min säng. Fast en gömmer sig på bilden.

För oss började det sent med kattungar men nu får vi in ungar varje dag, många utan mamman:(

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

ilb
2012-10-29 22:33
#8

Stackars alla hemlösningar. Gråter

Lena
2012-10-29 23:01
#9

Så bra Alexej att de kommer in en efter en soptippskatterna! :)

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Andina
2012-10-29 23:03
#10

Åh, Alexej, vilken tur att det finns Änglar!

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

MSH
2012-10-30 07:39
#11

Verkligen, blir så glad av att läsa det du gör:-)!!!! Änglar finns!

Alexej
2012-10-30 07:50
#12

Vi har egentligen tömt soptippen men den här honan hade ingen sett innan. Tror vi har fångad 26 katter där nu, ingen var tam.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Katthemsmatten
2012-10-30 09:29
#13

Vilken tur att ni fått in alla nu. Helt fantastiskt arbetat av er. Nu återstår "bara" att fixa nya hem åt dem när tiden är inne.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Annons:
Molly1
2012-11-05 21:43
#14

Bra att ni finns där för de stackars katterna.

[eskils]
2012-11-05 21:56
#15

#12 Jättebra jobbat! Tur att ni finns för de små liven!

Upp till toppen
Annons: