Annons:
Etiketthuskatten
Läst 1761 ggr
Alexej
2012-10-22 09:41

Kan någon hjälpa mig...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

…som har mer tid att leta ägare till den här katten. Upphittad mager men väldigt tam.

Upphittad Olofstorp nordöst om Gbg.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Annons:
Alexej
2012-10-22 09:56
#1

Kollade lite på Göteborgs Katthjälpen, det är ju deprimerande med alla bortsprungna katter, många icke kastrerad, icke id-märkt.

http://v2.goteborgskatthjalp.com/index.php?option=com_content&task=blogcategory&id=19&Itemid=70&limit=30&limitstart=0

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

martdat
2012-10-22 10:07
#2

be upphittarna sätta upp lite lappar i området. polisanmäld o chip kollad eller?

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Andina
2012-10-22 10:07
#3

Såg precis den efterlysningen också (#1 - "Boss"). Har du kontaktat den som söker sin katt? Jag hoppas att det är Boss du har hittat! *Håller tummarna"*

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

MSH
2012-10-22 10:14
#4

Är det så att ev. ägare är funnen? Annars kan jag leta vidare kanske? Letar ju själv efter sköldpadda och kommer då och då i kontakt med några som söker/ ……

Alexej
2012-10-22 11:09
#5

Datum kan inte stämma med den sköldpaddshanen?? Den här var längre på vift och är en hona. Upphittaren kunde inte ha henne. Det är vänner till mig som tog katten och hon ska kollas/kastreras nu i veckan. Då vet jag mer.

Men mailade tjejen ändå.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

kattassen
2012-10-22 11:32
#6

Men det ser ju ut som den katten i Katthjälpens länk. Jag kan höra av mig till den ägaren men vem har katten och vart vänder dom sig??

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

Annons:
kattassen
2012-10-22 11:35
#7

#5 Jag mailade också att hon kunde titta i den här trådenFlört

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

Katthemsmatten
2012-10-22 11:45
#8

Hoppas att det är rätt katt!

Medarbetare Hittekatter iFokus

kattassen
2012-10-22 11:55
#9

Nej det var ju dessutom i Romelanda ser jag nu… det är ju på andra sidan Göta Älv. Tror inte att katten har simmat över där och broarna ligger ju inte tätt precis. Ganska långt även fågelvägen mellan Romelanda och Olofstorp.Obestämd

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

Thaeri
2012-10-22 13:36
#10

Det är inte helt ovanligt att katter smiter in i fordon och på så sätt hamnar på platser de aldrig skulle ha kommit till på egen hand.

martdat
2012-10-22 13:40
#11

#10 nä, jag som jobbat på flyttfirma har själv fått jaga ut  katter när vi fyllt lastbilen med bohag. rena turen att jag såg den..

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Alexej
2012-10-22 16:36
#12

"Bosse" försvann den 17 okt, den här katten har varit ute längre tid. Blir yr av alla bilder på bortsprungna katter…

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Andina
2012-10-22 16:40
#13

Ja så ser det ut att vara… men det finns ett lurigt datum med på alla efterlysningar på den sidan… (2012-07-23)

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Annons:
kattassen
2012-10-22 17:24
#14

KOlla den här annonsen från kks hemsida:

Införd

120707

Kontakta

Lina

Tfn

0767-647025 eller 0768-025419

Ort

Trollhättan

Grå sköldpaddsfärgad hona, Vesten Hjärtum /Trollhättan

MinnahMinnah har försvunnit från hemmet vid Vesten/Hjärtum området utanför Trollhättan. Sterilierad hona i ljusa sköldpaddsfärger i grått-orange-vitt, speciella ögon och vita "tofflor" på tassarna. Bar inte halsband. Är chip-märkt i nacken. Otroligt kelig och kommer när man ropar. Gör allt för att få min älskade katt tillbaka, att få veta om hon fortfarande lever. Har du sett henne, snälla hör av dig. Snälla hjälp min underbara katt att få komma hem. Ring.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

Thaeri
2012-10-22 17:37
#15

#14, det ser inte ut att vara samma katt som i TS, den i TS har vitt mellan ögonen och mer crème i pannan. Det vita på halsen ser inte heller ut att stämma överens.

kattassen
2012-10-22 17:39
#16

#14 Olofstorp - Trollhättan är ju inte helt omöjligt. Rätt långt men ändå ingen älv emellan. Stora skogsområden men dock 7-8 milObestämd

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

kattassen
2012-10-22 17:41
#17

#15 Nej det är nog en snarlik variant. Halsen är som du säger inte samma…Rynkar på näsanMen de olika fotona är tagna från lite olika perspektiv så man kan bli lurad på teckningen.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

Alexej
2012-10-22 17:56
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

Här ser man henne från sidan. Fick svar från Bosses matte, fel katt.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

kattassen
2012-10-22 18:11
#19

#18 / 14 Nope det är inte heller Trollhättekatten ser jag. Synd - kunde stämt…Rynkar på näsan

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

Alexej
2012-10-22 18:45
#20

Har nu letat igenom en massa sajter. Inget. Då får de väl behålla katten om hon nu inte är ID-märkt.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Annons:
Lena
2012-10-22 20:24
#21

#20 Är det någon privatperson som tagit sig ann kissen nu? Bra i så fall om den fått tak över sitt vackra huvud.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Upp till toppen
Annons: