Annons:
Etikettbortsprungna-upphittade-katter
Läst 891 ggr
Anen27
2012-10-21 09:01

Bortsprungen i Hägersten

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Killen, cremefärgat med vit under hakan och tassarna, smet i väg 15/10 vid Västbergaskolan (Klensmedsvägen) i Hägersten.
Han bor inte i området, var på tillfälligt besök!
Han är väldigt skygg, så Du kan inte fånga honom tyvärr men ser Du honom, försök om möjligt, ge honom något att äta så han stannar i ditt område.

(Kan bara fångas med fälla)
Han är inte ID-märkt, inte kastrerad. (Var på väg till vet.)
ring 0703138708

Annons:
Lena
2012-10-21 10:24
#1

Oj vad ledsamt att kissen smet i samband med veterinärbesöket. Alltid en risk det där med själva transporten. Inte heller första gången något liknande händer.

Här finns en artikel om vad man böra tänka på vid transporter för att dessa ska bli så säkra som möjligt. Det är nämligen inte allt för ovanligt att det går galet i samband med sådana. Nu hjälper det ju inte just denna kisse just nu, man det kan vara bra inför nästa gång.

Kopierar lite goda råd och länkar som vi har skrivet på avdelningen FAQ:

Ibland så drabbas man av skräcken och inser att ens katt försvunnit. Tankarna far omkring i huvudet och man målar upp alla möjliga scener. Då finns det enkla och väldigt vettiga saker man gör. Läs om det här, och genomför råden så kommer din pälskling säkert snart tillbaka till dig och hemmet. Här finns ytterligare en artikel med tips och råd när katten sprungit bort.  När din katt är bortsprungen.

Affisch att fylla i när din katt sprungit bort.

Men en sak som är otroligt viktigt för att förhindra det hela är att kastrera, id-märka, registrera. Kastrering för att de ofta hamnar i slagmål och jagas bort, samt att hormonerna säger till att de måste finna en partner. Egentligen ska ingen katt ut innan den blivit kastrerad.

Lycka till med letandet!

Ge aldrig upp! Det händer att katter kommer tillbaka efter mycket lång tid. Läs om två sådana fall:

Artikel om Muffin som kom hem efter 9 år.

Artikel om Mamma Grå som var på rymmen i 3 år.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Katthemsmatten
2012-10-22 11:36
#2

Såg att du har annonserat på Sthlms Katthems sida och de har honom med på sin fb sida också. Ut och lappa. Leta sena kvällar. Det är ju folk på katthemmet till efter 21, så då håller han sig säkert gömd så senare än så får du leta. Det finns ju ett 'boende' på andra sidan skolgården. Tala med dem och hör om de sett kissen. Och det finns ju bodar på skolgården där det går att gömma sig om man är katt.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Anen27
2012-10-23 08:53
#3

#2  jag har tapetserat i princip hela området, alla villor i villaområdet fått lappar i brevlådorna. Lappat även på andra sidan, Telefonplan.. och åt andra hållet… MacDonalds, Solberga mm

Har fått många tips… just nu är det en dam som fått kattmat och håller kollen vid Filvägen där han troligen sågs i veckan… i förrgårkväll troligen han vid Hökmossevägen… där vi lagt mat 2 kvällar i rad…  Där är många som har katter oxå… Letar där på morgnarna kl 6-9 och sena kvällar.

Katthemsmatten
2012-10-23 09:36
#4

Håller tummarna! Kommer att vara i området fredag kväll och håller du självklart ögonen öppna.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Anen27
2012-10-23 10:44
#5

:-)   Kissen kan bara fångas med fälla… (en sån har jag i bilen hela tiden :-(  )

Katthemsmatten
2012-10-23 10:47
#6

Jag är medveten om att det är fälla som gäller. Om han dyker upp där jag befinner mig är fälla inget stort problem. Inte tillgången på doftande, lockande mat eller kunskap om skyggisar heller. Flört

Medarbetare Hittekatter iFokus

Annons:
Upp till toppen
Annons: