Annons:
Etikettbortsprungna-upphittade-katter
Läst 1801 ggr
karin.modeen@gmail.com
10/20/12, 7:28 PM

*LÖST Hemma* Bortsprungen katt i Uppsala

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min fina Zacke har varit på rymmen sedan i tisdags, 2012-10-16. Han försvann från vårt relativt nya hem på Svartbäcksgatan i Uppsala och har med stor sannolikhet dragit sig mot Bärby Hage, där vi bodde tidigare.

Han är gråspräckling med en liten vit fläck på bröstet och id-märkt i örat, 0901K.

Om någon har sett honom eller tagit hand om honom - hör av er! Vi vore evigt tacksamma.

/Karin

Annons:
Uppkatten
10/20/12, 7:43 PM
#1

Kontakta SKKs register och anmäl honom som försvunnen.

Kontakta polisen på 114 14 och anmäl honom försvunnen.

Lägg gärna ut annons om försvunnen katt på Blocket.

Lappa minst 400 meter i varje riktning sett hemifrån. MÅNGA lappar med foto + tel. nr.

Kontakta tidigare grannar i Bärby Hage och be dem hålla utkik.

Lappa även i Bärby hage!

Lägg ut annons på Föreningen Samvetets hemsida.

Är han kastrerad? Van att gå ute?

Håller tummarna och håller utkik!

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Uppkatten
10/20/12, 7:50 PM
#2

Lägg också in en efterlysning på Kattpolisen i fokus!

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

karin.modeen@gmail.com
10/21/12, 8:20 PM
#3

Tack för goda råd! Jag har pratat med grannarna och de har sett honom i Bärby Hage igår och idag. Jag har varit där otaliga gånger och letat/ropat, men får ingen respons. Så jakten går vidare…

Uppkatten
10/21/12, 8:51 PM
#4

Se till att ställa ut mat och vatten åt honom där, så att han stannar kvar i det området! En hungrig katt kan tvingas börja vandra.

Det bästa är att ställa ut mat till kvällen så slipper ni problemet med att fåglarna äter upp maten.

Kan grannarna ta in honom om han dyker upp? Eller den som bor i huset nu?

Ofta är det bäst att söka i skymning och gryning då katter är som mest aktiva. Men är han van att röra sig ute där dygnet runt så kanske det är annorlunda?

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Katthemsmatten
10/22/12, 11:40 AM
#5

Kolla om du kan få lägga ut någonting som luktar 'hemma' där ni bodde tidigare. Tillsammans med att det finns mat kan det få honom att känna sig trygg och stanna kvar. Försök få grannar och de som bor i huset nu att ringa er när de får syn på honom. I värsta fall kan ni behöva hyra en fälla för att få in honom.

Medarbetare Hittekatter iFokus

karin.modeen@gmail.com
10/23/12, 12:39 PM
#6

Hej!

De nya ägarna ringde igår och jag kastade mig dit. Jag fick syn på honom direkt och ropade, då kom han som ett skott. Hungrig som en varg, men oskadd! :) :)

Jag vet inte var i hela friden han har hållit hus i en vecka, men nu är han hemma och mår fint. Frågan är nu hur jag ska lösa det hela framgent för att han inte ska försvinna igen..

Tusen tack för tips och råd!

/Glad kattmatte

Annons:
Katthemsmatten
10/23/12, 1:02 PM
#7

Vilken fullständigt underbar nyhet! GRATTIS!!

Medarbetare Hittekatter iFokus

Uppkatten
10/23/12, 2:02 PM
#8

Härligt!!!! Grattis!!!!

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

MSH
10/23/12, 2:22 PM
#9

ÅH vad härligt! Grattis!!!!!!!!!

Andina
10/23/12, 2:33 PM
#10

Grattis! Toppenhärligt! Och vad skönt för lilla Zacke att få vara hemma i tryggheten igen! Förhoppningsvis har han insett att maten och tryggheten inte finns i den gamla bostaden…

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Upp till toppen
Annons: