Annons:
Etikettkattberättelser
Läst 801 ggr
Katthemsmatten
10/19/12, 11:22 AM

Mysig liten historia

Läste imorse en söt liten historia som utspelade sig mellan katterna boende på  10 resp. 11 Downing Street, London. Dvs. finansministerns Faye och premiärministerns Rufus (tror jag han heter). De båda katterna har tydligen en del olika åsikter (om mjölkpriserna eller jaktmarkerna?)så ett större råkurr hade brutit ut, som Faye vann. Så långt helt vanlig historia, men det som gjorde att jag ville dela med mig är två saker:

Rufus är en omhändertagen f.d. hemlösing med uppgift att hålla premiärministerns bostad råttfri.

Faye var på rymmen i Notting Hill i 2 år innan hon återfanns.

Med tanke på att det är många här inne som letar och letat länge efter sina försvunna missar tänkte jag att det sista skulle kunna ge er en strimma hopp och styrka att fortsätta sökandet. Kan man överleva i det minst sagt kattovänliga området Notting Hill kan man säkert överleva på mer undanskymda platser.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Annons:
Lena
10/20/12, 6:05 PM
#1

Det var trevligt att läsa! Skänker även hopp som sagt åt våra medlemmar med katter på rymmen!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Katthemsmatten
10/22/12, 11:28 AM
#2

Gillar också det faktum att 'rikets första katt' är en hittis Skrattande

Medarbetare Hittekatter iFokus

majvi
10/22/12, 7:00 PM
#3

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

Upp till toppen
Annons: