Annons:
Etikettbortsprungna-upphittade-katter
Läst 4158 ggr
Hennum
10/19/12, 12:46 AM

Värmekamera sökes!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Jag efterlyser en värmekamera för att kunna hitta en kattunge som är förbaskat bra på att gömma sig. Han måste finnas någonstans där ute även om vi inte kan se honom…

Någon som kan hjälpa oss?

mvh

Johanna

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Annons:
kattassen
10/19/12, 9:07 AM
#1

Kolla med Brandstationen - är det inte dom som rycker ut med sån utrustning när det är "skarpt läge"?

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

Katthemsmatten
10/19/12, 10:00 AM
#2

Inte säkert att de hyr ut till privatperson, men väl värt att ställa frågan. Det värsta som kan hända är väl att de säger nej. Med litet tur kanske de tycker att de kan använda ditt 'fall' som övningsobjekt.

Tummarna hålls hårt!

Medarbetare Hittekatter iFokus

Hesat
10/19/12, 10:29 AM
#3

Jag vet att en del energikonsulter använder sig av värmekameror när de letar efter värmeläckage mm. Samma sak med bygginspektörer. Finns kanske en vänlig sådan som kan hjälpa till där du bor?

Att hyra värmekameror är ganska dyrt. Från 1000,-/dag och uppåt skulle jag gissa från uthyrningsfirma.

Medarbetare - Halloween.ifokus

Katthemsmatten
10/19/12, 10:59 AM
#4

Man kanske kan få hjälp för en mindre summa om man kör riktigt snyftig historia och när det är uppenbart att det inte är för kommersiellt syfte man behöver kameran.

Medarbetare Hittekatter iFokus

lillmymlan
10/20/12, 11:17 AM
#5

Kolla med Cramo, de brukar ställa upp utan större kostnad.

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

catfoot
10/20/12, 11:21 AM
#6

Cramo har vi hyrt gratis ifrån :)

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

Annons:
lillmymlan
10/20/12, 11:22 AM
#7

Vi med :)

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Katthemsmatten
10/20/12, 12:58 PM
#8

Heja ni på Cramo som stödjer hittekattssvängen!

Medarbetare Hittekatter iFokus

Hennum
10/20/12, 9:05 PM
#9

Tack för tipset! Jag har skickat ett mail till dem nu från deras hemsida. Hoppas det kommer funka…

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Hari
10/21/12, 12:48 PM
#10

Var finns kattungen? jag arbetar på ett företag som sysslar med värmekameror…

Hennum
10/21/12, 4:32 PM
#11

I lund, på Linero. Någonstans….

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Hari
10/21/12, 5:53 PM
#12

OK, Tyvärr kan jag inte hjälpa dig…jag arbetar i stockholm…men kolla på blocket…där finns det ett flertal företag som hyr ut värmekameror

johnnys girl
10/21/12, 7:40 PM
#13

#Jag skulle ev. behöva en till ett infångsninsgprojekt jag är inblandad i uta på Lidingö

Har du möjlighet att låna ut/ hyra ut till en billig peng?

Hör av dig så fall

Ständig uppassare till griniga Luffar´n, Snygga Smilla, Busiga Mina, Skygga Tingeling, Charmören Flea och hunken Roffe.
Volontär på Stockholms Katthem
www.katthemmet.nu www.svekatt.se

 

Annons:
Hari
10/21/12, 9:02 PM
#14

jag får inte låna ut eftersom de behövs till verksamheten. Vi hyr ut men då kostar det. Är det inte i kommersiellt syfte och finns jag i närheten i uppdrag kan jag kanske hjäpa dig.

Hör av dig i så fall

johnnys girl
10/21/12, 9:19 PM
#15

#14 Absolut inte kommersiellt. Det är ett samarbetsprojekt mellan flera katthem i Sth där vi fångar in en koloni hemlösa katter ute på Lidingö som annars skulle skjutas. Nu vet vi att det fötts en kull kattungar som är c.a två veckor men vi vet inte var dom finns. Skulle behöva lokalisera dem.

Om du har facebook kan du läsa mer om Elfvikskatterna här:

http://www.facebook.com/Elfvikskatterna?ref=hl

Säg till om du är i närheten av Lidingö så får vi lösa det.

Ständig uppassare till griniga Luffar´n, Snygga Smilla, Busiga Mina, Skygga Tingeling, Charmören Flea och hunken Roffe.
Volontär på Stockholms Katthem
www.katthemmet.nu www.svekatt.se

 

CeTro
10/25/12, 3:35 PM
#16

Nu har du kanske redan fått hjälp med att låna en värmekamera, men annars jobbar jag på Flir som tillverkar värmekameror. Vi skulle säkert kunna låna ut en kamera en dag om det skulle vara någon hjälp. Vi finns i Täby.

Katthemsmatten
10/25/12, 3:36 PM
#17

Ingen i närheten av Lund som kan hjälpa TS med en värmekamera?

Medarbetare Hittekatter iFokus

lillmymlan
10/28/12, 9:01 AM
#18

Hur har det gått?

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Hennum
11/2/12, 2:36 AM
#19

Vi fick tag i en värmekamera genom shalini i kattjouren. Tyvärr hjälpte den inte oss att hitta Tengil :/

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Katthemsmatten
11/2/12, 9:37 AM
#20

Vad tråkigt Hennum! Har ni några andra planer för att hitta Tengil? Har ni fått in några nya tips om var sötnosen kan hålla hus. För jag hoppas att anledningen till att kameran inte upptäckte honom är att han gått vidare till SkaparKatten Gråter

Medarbetare Hittekatter iFokus

Annons:
Josefa
11/2/12, 10:46 AM
#21

#20 Va?? Hoppas du det?

Katthemsmatten
11/2/12, 10:53 AM
#22

#21 Nu påminde du mig om att man ska läsa igenom innan man trycker på publicera Skäms 

"För jag hoppas att anledningen till att kameran inte upptäckte honom inte är att han gått vidare till SkaparKatten" skulle det ju självklart ha stått. Hoppas jag inte fått någon att tro att jag önskar livet ur någon enda katt.

Medarbetare Hittekatter iFokus

annebeate
11/2/12, 6:37 PM
#23

Katthemsmatten, alla kan vi skriva fel och ibland  inte ens se det när man läser igenom sina inlägg.

Så märkligt att ingen gett sig tillkänna att man sett honom. Jag utgår ifrån att lappar är uppsatta på Linero i Lund där han försvann. Hittelön om 1000 kr utlyst. Kan någon möjligen ha tagit in honom?

Hennum
11/11/12, 7:05 PM
#24

Vi har fått många tips, i och med tidningsannonser framför allt. Jag har försökt följa upp alla men nu när jag har tenta på onsdag så har jag inte mycket tid. Speciellt knepigt är det när det kommer tips om katter utanför Lund, eftersom jag inte har bil. Men jag jobbar på det. 

Ja, om någon har honom kan de väl bara höra av sig och säga att han mår bra. Så slipper man oroa sig.

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Katthemsmatten
11/11/12, 9:27 PM
#25

Hoppas att han är upphittad av någon, men som sagt, det vore trevligt om du kunde få veta det.

Lycka till med tentan och med transportproblemen!

Medarbetare Hittekatter iFokus

Gullimat
11/11/12, 9:41 PM
#26

Hur gick det med kattungen som kommit till ett stall för två veckor sedan som liknade Tengil. En kvinna skulle köra dig dit och kolla

Stämmer det att 3 katter har smitit ut från dig den sista tiden?

Hennum
11/12/12, 12:37 PM
#27

I somras var det en katt som fick gå ut för att jag var i brasilien och min inneboende som vaktade katterna tjatade om det. Det gick bra i några veckor, tills katten inte kom hem igen. Efter mycket letande hittade vi honom en bit bort i en liten skog. 

Tidigare i höstas smet en katt, Sixten, ut när min kompis skulle gå in från uteplatsen efter att ha tagit en cigg. Han är totalt ovan vid katter och trots att jag tjatar på honom så var han väldigt långsam med att stänga dörren efter sig. Givetvis hinner då Sixten smita ut. Honom hittade vi i hans gamla revir 20 minuters promenadväg bort.

Och så Tengil, som rymde på grund av att en annan inneboende glömde dörren öppen när han vädrade. Helt vansinnigt eftersom jag varit tydliga med dem att dörrarna måste vara stängda och ska man vädra i ett rum måste katterna vara instängda i ett annat rum. 

Nu planerar jag att näta in min uteplats så att om folk är klantiga i fortsättningen så kan de inte rymma iväg. Plus att katterna kan få komma ut i ordnade former. Men sådant tar lite tid att fixa. 

Kattungen är kvar där, jag strulade till det med kvinnan som skulle hämta (sömnmedicin som gjorde att jag inte vaknade av väckarklockan och den stackaren fick sitta och vänta på mig som aldrig kom, skäms fruktansvärt mycket). När jag är klar med tentan så kommer jag hitta annan skjuts dit för att sätta upp en fälla.

Har nu även kontakt med ett par som bor på vikingavägen och som kanske kommer kunna ha fälla på sin uteplats där de sett en tengil-katt. Då jag har mycket plugg nu så kan jag inte vakta fällan dygnet runt som jag gjorde tidigare, utan måste fokusera på annat. Så då är det fint om de kanske kan hjälpa till. Speciellt eftersom de kommer få 1000 kr för det om det är Tengil. Vi har hittelön för honom.

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Annons:
Katthemsmatten
11/12/12, 1:09 PM
#28

Hoppas, hoppas att det är Tengil som synts till. Skönt att du kan få hjälp med vaktandet av fällan.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Hennum
11/23/12, 12:50 PM
#29

Värmekamerajakt

Skanska maskin Malmö Agnesfridsvägen 196, 213 75 Malmö. Öppettider: 07:00 - 16:00 Telefon: 010-448 32 00
Den jag pratade med hade fotograferat sin egna katt med den. hjälpsam och trevlig. en kamera som vandrar runt i landet. Just nu är den i Jönköping.   

Swema i sthlm 08940090 - har värmekamera, en modell. 1200/dygn tar några dagar. 300-400 för frakt  modell: FLIR E50

Cramo har värmekamera som vandrar runt i sverige. Just nu i Trollhättan. Klosterängsvägen 9, 226 47 Lund 046 15 11 70 vard kl: 07.00-16.00

Leja maskin - har inte

Totaluthyraren - har inte

Ramirent - har inte

Lambertsson - har inte

Jag funderar på att köpa en egen. Finns en som kostar 9000, men jag vet inte om den är bra nog att leta katter med.

http://www.proffsmagasinet.se/matinstrument/varmekamera/varmekamera/flir-i3-varmekamera

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Katthemsmatten
11/23/12, 12:58 PM
#30

Himmel så dyrt!!

Medarbetare Hittekatter iFokus

Hennum
11/23/12, 4:48 PM
#31

det är ju väldigt avancerade grejer som inte massproduceras direkt. riktigt bra kostar 232 995 kr exempelvis. :P det har ju jag i bakfickan!!! haha

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Tarotstollan
11/24/12, 9:00 PM
#32

Dumt förslag kanske, men militären?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Upp till toppen
Annons: