Annons:
Etikettkattprat
Läst 630 ggr
zorro2
10/15/12, 10:26 AM

bjällre på katten

hei! hadde sån där bjällre på min kisse för att han inte ska ta några fåglar, men det låter lite jobbigt än jobbigare måste det väl vara för kissen eller? kan bjällran även hindra honom att ta möss, börjar tröttna på att plocka upp döda möss efter min kung.

tanken hans bakom att dra hem möss är jo gulligt, men det är inte så roligt

har ni bjällra på eran katter?

Annons:
Katthemsmatten
10/15/12, 10:35 AM
#1

På en tiden jag hade en katt som kunde vara ute på landet hade jag till en början bjällra på katten. Enda fördelen var att jag kunde höra var han höll hus om han inte var för långt borta. Märkte ingen skillnad på hans jaktlycka.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Alexej
10/15/12, 12:27 PM
#2

Tycker det är nästan djurplågeri att ha en katt med pingla på halsband. Måste vara väldigt stressande för en katt att inte kunna röra sig utan att det låter nära deras öron.

De brukar inte fånga friska fåglar. Mot möss på golvet kan man inte göra så mycket än att plocka upp de. Det är den här tiden katterna släper hem möss, kommer nog snart att minska. Tycker också det är jobbigt, har hittat äkliga rester efter möss/sorkar/råttor lite överallt, ibland är bara gallan kvar.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

zorro2
10/15/12, 11:13 PM
#3

usj, va äckligt….ok, om jag jämnför så får jag vara glad. han kommer med dom, dom senaste har varit döda, är jag hemma säger jag nej och stänger in honom i badrummet och plocker upp. men när jag inte hemma så har han lekt och roat sig med den också ligger den bara där i halmattan så då är bara att plocka upp och se glad ut.

jag tycker heller inte om plinga, som du säger så måste det vara jätte jobbigt med den plingandes konstant. katterne måste också kunna gömma sig och iblandt kanske vara helt stilla. hadde inget på min förra katt, ja några fåglar blev det men inte så mkt som möss.

tackar för svaren

viktoria91
10/16/12, 10:10 AM
#4

Tra alltid bort pinglan, skulle själv bli knäpp av att något pinglade vid mina öron för varje rörelse.

zorro2
10/16/12, 10:23 AM
#5

använde pinglan halv dag, sen tänkte jag på det där med att katten kanske behöver gömma sig, vara "tyst som en mus" också att det msåte vara jätte jobbigt, stressande. så pinglan togs bort så fort jag kom hem.

Upp till toppen
Annons: