Annons:
Etikettkattprat
Läst 720 ggr
zorro2
2012-10-09 20:41

vad ska jag göra

Tarzan vill inte leka, dock är han mkt ute jagar möss kommer hem med möss.

men när han är hemma dom dager det är fint väder då är jag inte orolig och låter honom vila, vet att han kommer gå ut snart. men dom dagar det är regn och rusk då lekar jag med honom men han vill inte. har fjäder vippa, snören bollar och möss med kattmynta men nei och klättre möblen står fortfaranda orörd.

hållar han på å bli soffpotatis/soffkudde som mig…..?????

kartong och papperskasse har vi också, köpte idag en lektunnel men icke sa nicke.

han har varit här hos mig i snart 6veckor, är det så att mkt är fortfarande nytt för honom.

Annons:
zorro2
2012-10-09 21:17
#1

kan tillägges att jag är ingen sy eller sticka människa. har ni några erfarenheter, tycker katterna bättre om dom hemgjorda eller köpta?…det varierar kanske från katt till katt.

Uppkatten
2012-10-09 21:23
#2

Alla missar är inte lika glada i att leka. Man får nog helt enkelt acceptera att en del missar tycker det är mysigare med vila, sömn och kel. Så länge han går ut och jagar möss får han ju dessutom massor av stimulans på det sättet, och han kloar/klättrar säkert en hel del utomhus och gör av med massor av energi.

Själv har jag en missa som är väldigt mycker för att leka. Hennes kompis leker visserligen, men inte alls i samma utsträckning (just vad det gäller "leksaker"). Dock gillar även hon att fara runt och leka jaga-lekar tillsammans.

Kanske din misse blir mer sugen på att leka när det blir snö ute och stunderna inne blir längre…?

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

zorro2
2012-10-09 21:38
#3

lekar dina kisser med hemsydda möss och annat eller är det köpte från zooäfferen……

just nu vill jag inte ha en kattkompis till honom, vill vänta så han verkligen känner sig hemma här, men typ så småningom kommer han få en kompis.

Katthemsmatten
2012-10-10 09:45
#4

Tror inte det är så nödvändigt att han känner sig hemma innan han får en kompis. Det som är viktigt när du skaffar katt nr 2 är att Zorro får mest uppmärksamhet i början så han inte känner sig åsidosatt. Jmf när man får barn nr 2, då är det 'ettan' som behöver mest för att inte skapa allt för mycket svartsjuka.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Uppkatten
2012-10-10 19:50
#5

Mina missar har mest köpta leksaker, och favorit leksaken är nog pingisbollarna (speciellt nattetid på parkettgolvet….).

Flera av leksakerna ÄLSKADE de att leka med när de var yngre men i dag (2 år gamla) är det färre och färre av leksakerna som är riktigt roliga.

Papperskassar är jättekul tycker ena missan (klipp upp handtagen först så misse inte fastnar). Hon biter hål och gör "tunnlar" av dem…!

Den andra missan gillar när jag slänger iväg torrfoderprickar som hon kan springa efter och "fånga", eller när jag gömmer torrfoderprickar som hon kan söka efter i lägenheten.

Ibland brukar jag också sätta fram ett jättestort blomfat med vatten i. Sedan lägger jag i leksaker som de kan sitta och fiska upp, eller putta omkring i vattnet.

Men allra bäst är trots allt att jaga runt med varandra, att ligga i en hög o brottas etc.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Upp till toppen
Annons: