Annons:
Etikettbortsprungna-upphittade-katter
Läst 5481 ggr
takaro
2012-10-09 16:58

*LÖST* Omhändertagen Katt Öronmärkt: 3319X

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Upphittad i vår trappuppgång i Katrineholm. Vuxen och kastrerad.

Jag och min sambo försöker göra allt för att kissen ska hitta sitt hem, men efter två veckor ser det väldigt mörkt ut.

Den som vill får mycket gärna hjälpa oss i vårat sökande. Jag och min sambo tar väl hand HONOM så länge och han leker för fullt med våra två kattungar:), men han längtar mycket efter att få springa ute, men vi vågar inte släppa ut honom.

Senaste nytt: Idag kom tanken till mig att kattens id nummer är läst på fel vis. Det är kanske tänkt att läsas upp och ner **för det råka bli så när tatueringen togs*.

På nummer 3319X finns ingenting registrerat, men på X6133 finns det. En katt från Malmö. Dock med färgen grå, men han kanske var mer gråliknande som liten. Det skadar ju i alla fall inte att ringa till ägaren och fråga om de saknar en katt!

Hör av mig med en uppdatering när det är gjort!

Mvh

Adam

Annons:
kattassen
2012-10-09 17:37
#1

#0 Fast då blir 3-orna åt fel håll om du vänder på numret…

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

kattassen
2012-10-09 17:43
#2

Syns alla tecken tydligt? Du vet att man kan söka med en * före, efter eller i numret för att få fler svarsalternativ.

ex. 3319* så får man alla bokstäver bakom numret.

(Hittade dock ingen som var röd/creme…)

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

Anen27
2012-10-09 17:56
#3

Kan det vara 3314X ?? i stället för 3319X

Finns en… Busan.. i Katrineholm som skulle stämma :-)

Lena
2012-10-09 18:17
#4

#3 Låter ju lovande! Står det något om vilken färg den katten har?

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Anen27
2012-10-09 18:21
#5

jajjamenssan!

Kattnamn : Busan 
Tatuering/tång-ID : 3314X  Födelseår : 2010
Chip-nr :   ID-märkningsår : 2011
Ras : huskatt  Hårlag : korthårig
Kön : Hane  Färg : orange o vit
Kastrerad : Ja

bor i Katrineholm

på Floragatan 5 B  vill inte skriva namn o telnr här… finns på SKK

takaro
2012-10-09 20:15
#6

Ja, det är klart. Vad dum jag känner mig! Men nej, kollade jättenoga ännu en gång, och det ÄR en 9. Det är jättekonstigt!  Jag ringer ägaren. Det skulle ju kunna vara att ägaren såg fel och skrev en 4 istället för en 9 på skk, men det som är konstigt är att ingen har anmält honom saknad.

Annons:
Alexej
2012-10-09 20:27
#7

#6 Inte lätt att tyda en örontatuering. har misslyckad med flera katter nu. Och inte alla vet att man kan anmäla sin katt som bortsprungen till SKK. tror inte det går på Sverak.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

kattassen
2012-10-09 20:29
#8

#6 Spännande att höra om det stämde!Glad

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

[eskils]
2012-10-09 22:28
#9

Om man byter ut 9an mot en 0 får man detta svar hos SKK:

3310X 

   

  Kisse 

  Hona 

  9999 

  huskatt 

  röd m vitt 

  Katrineholm 

   

Katrineholm fick inte plats. Kan det vara nåt?

Lena
2012-10-09 23:31
#10

#9 Se där ja! Nu blev det riktigt spännande!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

[sarasvati]
2012-10-09 23:46
#11

Du vet att man läser från "insidan" väl? Fast isf skulle numret bli X9133 och ngt sådant finns inte heller vad jag kan finna?

Glöm inte att enligt tråd på kattpolisen.ifokus så har ju en signatur "Fia-" tidigare hittat ägare med just det id-nummer som du ursprungligen angivit. Mystiskt.

Jättefin misse! Håller tummar och tassar.

kattassen
2012-10-10 06:30
#12

#11 Återigen skulle 3-orna bli spegelvända om man läser upp-och-ner;-)

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

Katthemsmatten
2012-10-10 09:48
#13

Ni har väl polisanmält katten som upphittad? Med en gnutta flax så kanske de kan få en träff. Fin kisse, önskar det var min Sullivan, men det är dessvärre en omöjlighet.

R.I.P. Sullivan.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Annons:
takaro
2012-10-10 16:44
#14

Självklart är det polisanmält.FIA går inte att få tag på alls.

Här kommer en uppdatering: Ringde hon som äger katten busan(från #5) men det var inte hennes katt. Katten hade blivit in och utsläppt senast igår kväll.

MEN nu ska jag ta kontakt med veterinären på prinsgatan i katrineholm. För alla katter med liknande serienummer har blivit tatuerade där. Förhoppningsvis har dom en lista med katter och en registrerad ägare.

Chansen är liten, men man kan ju alltid försöka!

Katthemsmatten
2012-10-10 16:55
#15

Spännande! Hoppas ni får 'napp'. Och att katten fortfarande ägs av den som ursprungligen lät märka den……..

Medarbetare Hittekatter iFokus

[RMSLiners]
2012-10-10 17:21
#16

Lämnar tassavtryck i hopp om att katten hittar hem.

Kolla SVERAKs register också, den behöver ju inte bara vara reggad i SKK.

[sarasvati]
2012-10-10 23:34
#17

#12 Nej talar inte om upp-och-ned. Katter öronmärks normalt i vänster öra och tatueringen ska läsas inifrån örat och utåt. Så raden 3319X skulle, OM den har lästs utifrån örat och in, istället bli X9133 OM den lästes innifrån örat och ut. Inga omvända siffror i vilket fall. Jag menar, siffrorna etc ser väl likadana ut vare sig de läses från hö til vä el fr vä till hö. Korrekt? Eller är jag HELT korkad? Förvånad

Helt hypotetiskt  i och för sig för hittar ingen av kombinationerna på SKK el Sverak.

#14 Spännande! Ibland råkar visst veterinärkliniker få en viss serie. Hoppas katten hittar till ett GOTT hem, som sagt. :-)

Andina
2012-10-11 08:10
#18

Håller alla tummar för att ägaren snart hittas och kattens framtid kan avgöras!

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

kattassen
2012-10-11 22:24
#19

#17 Bortsett från att vi i Sverige brukar läsa text från vänster till högerFlört Annars blir det väldigt bakvänt

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

[sarasvati]
2012-10-11 22:57
#20

#19 Nu var det mer bestämmelserna att läsa innifrån och ut i kattens öra enl vetbestämmelser jag avsåg och ville klargöra, inte svenska skrivkonventioner  (och det kan förekomma att öronmärkningen sker i höger öra väl?, fortfarande innifrån, fast fr hö till vä isf). Och en del av oss i Sverige är araber t ex, då blir det inte så väldigt bakvänt. Flört

Poängen är att det ska vara internationellt reglerat. Åtminstone inom EU. Och som sagt, tecknen SER likadana ut vare sig de läses fr vänster el höger. Right.

Hur går det för vackre missen?

Annons:
Katthemsmatten
2012-10-12 10:23
#21

Öronmärkning i höger öra sker bara om det vänstra inte kan tatueras, t ex för att det saknas eller att katten har blomkålsöra. I övrigt är det vänster öra som gäller och att man läser märkningen från vänster till höger, det naturliga sättet för befolkningen i EU-länderna att läsa.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Alexej
2012-10-12 11:22
#22

Försöksdjur har tatuering i högra örat.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Katthemsmatten
2012-10-12 14:03
#23

Oerhört liten chans att försöksdjur försvinner. 'Djurhus' har en enorm säkerhet med dubbla slussar, t ex.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Sidentass
2012-10-12 19:21
#24

Vilken fin kisse!!

Och jag håller alla tummarna jag har för att han ska hitta hem, då gott att ni tar hand om den lille så länge, så många faror där ute..sen börjar kylan göra sig påmind också…

Diantha
2012-10-14 14:12
#25

Hittar ni inget hem o inte kan ha hand om kissen så hör av er , jag har plats o bor på landet.

Alexej
2012-10-15 14:03
#26

#23 Ändå blir försöksdjur tatuerade - i högra örat. Andra blir alltid tatuerad i vänstra örat.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

takaro
2012-10-15 19:58
#27

Uppdatering:

Nej, tyvärr hade inte veterinären några uppgifter som kunde hjälpa.

Nu har det aldrig sätt mörkare ut att hitta kissens ägare, för nu har vi slut på idéer och verkligen provat allt. Inte ens någon ''ägare'' har fört något vidare väsen för sig här i och runt stan så ja, efter snart en månad är det nog tags att hitta en ny ägare.

Kissen förtjänar ett jättefint hem och en väldigt snäll husse/matte som aldrig någonsin skulle få för sig att över ge honom.

Intresserade??

Annons:
Diantha
2012-10-29 14:49
#28

Jag kan ta emot honom!

Jag har stor djurerfarenhet o skulle aldrig överge nån!

Det finns redan en kisse i mitt hushåll en kastrerad hona.

takaro
2012-12-07 15:50
#29

Hej mycket saker har hänt i våra liv sen vi hittade katten. Så har haft mycket att tänka på och har fortfarande, men jag vill att alla ska veta att ägaren ÄR FUNNEN och kissen är äntligen hemma!! Tackar för allas hjläp och önskar alla som har hemlösa katter lycka till!!

Katthemsmatten
2012-12-07 15:53
#30

Vilken härlig nyhet! Bra jobbat Takaro. Glad

Medarbetare Hittekatter iFokus

[Zlarviig]
2012-12-07 17:17
#31

Härligt! Riktigt bra gjort! Hur hittade ni ägaren?? Skrattande

Kattsthlm
2012-12-07 17:53
#32

Läste hela tråden nu! Och vad glad jag blir att det fanns ett lyckligt slut på det hela!

Bra gjort, Takaro! Glad

Anen27
2012-12-09 18:29
#33

Härligt <<<<<<<<<<<<<<<

Andina
2012-12-09 18:32
#34

Åh, vad härligt, Takaro! Toppenjobbat av dig! Kyss

Men berätta mera - om kissens lyckliga hemkomst???

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Annons:
Upp till toppen
Annons: