Annons:
Etikettkattprat
Läst 826 ggr
Isatis
2012-10-08 14:38

Hälsning från lille Mösse och hans matte

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En bild på lillebusen Mösse när han leker kurragömma med matte. Mösse har fått spruta nr.2 och nyser som besatt igen. Jag frågade veterinären när han skall kastreras men hon tyckte att han är fysiskt svag ännu. Hon ville vänta till december månad innan hon gör något " han får växa till sig lite mer…" Han väger 1,3 kg nu och är (enl. uppfödaren) född någon av första dagarna i maj. Han skall således vara 5 månader nu, vad bör en hankatt väga i den åldern?

Annons:
Katthemsmatten
2012-10-08 15:22
#1

Vilken liten sötnos han utvecklas till med din hjälp. Frågan om normalvikt passar jag på, för jag har inte en aning. Säkert finns det flera här som kan ge dig ett besked.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Ödlan
2012-10-08 15:27
#2

Oj, vilken liten plutt. Så söt :)

Jag har en katt som föddes för tidigt och var väldigt liten när han kom. Han kastrerades vid 4 1/2 - 5 mån ålder och vägde då 2 kg och det gick bra.

Katthemsmatten
2012-10-09 10:58
#3

Då är nog Mösse stor nog inom en rimlig framtid Glad

Medarbetare Hittekatter iFokus

Isatis
2012-10-09 14:02
#4

Tack, då kan jag se framtiden an med tillförsikt.

Lena
2012-10-09 18:13
#5

Rent allmänt pratar man om att en katt ska väga minst 1000g innan den kastreras. Men sedan ska man även väga in allmäntillståndet i övrigt också. I Mösses fall är det nog klokt att han får växa till sig lite mera först och blir av med nysattackerna.

Så himla söt han är lilla Mösse!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

kattassen
2012-11-30 21:30
#6

Eftersom 3 stycken inlägg kom av misstag att hamna i Kvibergskatternas tråd så flyttar jag inläggen hit där de hör hemmaSkrattande

Avatar för Isatis 2012-11-28 16:47 #28 skrivet av Isatis

Lille Mösse är hemma igen, kastrerad, chippad och med kollad nos. Allt gick bra och veterinären var jättenöjd med honom. Efter fem dagar med antibiotika slutade han nysa och snora. Just nu sover han framför brasan. Han är förstås vinglig och trött efter narkosen men klarögd och har faktiskt spunnit en trudelutt. Så allt är väl.

Avatar för Katthemsmatten

2012-11-28 16:50 #29 skrivet av Katthemsmatten

Mysigt! Lille Mösse, vad skönt att du nu är en frisk liten krabat igen.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Avatar för MSH

2012-11-28 16:57 #30 skrivet av MSH

Mysigt att höra om lille Mösse, ((som jag har sagt tidigare), han påminner mig om vår lilla hittekattsflicka, som också var mkt sjuk och snorig…)
till slut så kan det gå över:-)!!!
Underbart!!

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

Annons:
emjon
2012-12-01 09:23
#7

Härligt att det gått bra med lilla MösseGlad.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

annebeate
2012-12-01 10:29
#8

Underbart att allt utvecklat sig så fint för lille MösseGlad. Han är ju såå

söt!Kyss

Lena
2012-12-01 10:36
#9

Skönt att höra allt gått bra med vaccinationen och kastreringen! Söta lilla Mösse som blivit en av våra favoriter här på sajten.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Sidentass
2012-12-01 11:42
#10

Så trevligt med den rara hälsningen från fina Mösse! Så gott att allt gått så bra hos veterinären!:-)

Upp till toppen
Annons: