Annons:
Etikettövrigt-kattrelaterat
Läst 4773 ggr
lillmymlan
10/7/12, 11:34 AM

Östgötakatterna December (Oktober & November)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Den 9:e september vandrade lilla Grynet över regnbågsbron hemma hos mig, det var otroligt smärtsamt och jobbigt, men nu lider inte lilla gumman mer, det är det enda som tröstar mig Gråter

Tusselina kom i retur till Östgötakatterna och idag är första dagen som inte lilla gumman haltar Glad nu hoppas vi att det håller i sig. Lilla gumman, hon har det bra här hos mig och missarna, hon får den tid som hon behöver och såklart den vård som hon har rätt att få! Dessa missar behöver extra omvårdnad och massor med kärlek och tid, och här hemma finns det alltid gott sällskap för missarna, alltid finns det någon misse som passar in som kompis… välkommen lilla hjärtat Tusselina… Kyss alltid välkommen hem igen! Min största önskan är att öven Bobbo skulle komma tillbaka, men ibland blir det inte som man önskar Rynkar på näsan

Ursäkta att det inte blev någon tråd från Östgötakatterna i septermber, men ibland är det bara FÖR mycket av både det ena och det andra, ni vet, livet pockar på och då måste man prioritera Flört

I helgen har katten Sören och Nalle & Lasse varit i Racketstadion där det har varit utställning och jag har blivit vallad av Sören och han såg en STOR kanin som han ville sätta tänderna i, då blev jag orolig kan jag säga! Bästa Sören kom tvåa igår och idag vet jag inte hur det har gått.

Pia-Puma är hos mig och gosar katt hela tiden, hon mutar och gosar och mutar och gosar, tack Pia för att du kom och roade både mig och missarna!

Nu är det dags för avfärd mot Racketstadion för att klappa Sören och krama Nalle och Lasse.

Redovisning i pdf som vanligt… kommer nedan

Kram

Malin

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Annons:
lillmymlan
10/7/12, 11:35 AM
#1

Redovisning september

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

lillmymlan
10/7/12, 11:35 AM
#2

Kvitton september

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

lillmymlan
10/18/12, 7:50 PM
#3

Lilla Tusselina har funnit sig väl tillrätta här hemma och haltar inte lika mycket, igår såg jag henne leka första gången med nya bollar som de fått (Puma-bollar), vilken fart på den lilla tösen.

Annars går det framåt med missarna och alla får den tid som de behöver för att våga, mycket godis och mycket gos liggandes på mage på köksgolvet, men oj så roligt det är att leka med flätan i mitt hår, det är den bästa leksaken i nuläget… sötnosarna! Kyss

Igår badade Mammisen, vilket inte var meningen, men oj vad hon älskar bubblorna i vattnet… till slut så blev det för halt och plums i vattnet, hon blev lika snopen som jag och mkt mkt blöt!

Alla hjälptes åt att tvätta henne torr… snälla missar som hjälper till och hon bara spann högt… lite mer bakom örat tack… pussungen!

Letar fortfarande efter Strimmer i Link och hoppas att han dyker upp nu när kylan kommer och mat finns på plats… vi väntar… envist!

/Malin

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

kattassen
10/18/12, 8:08 PM
#4

Härlig läsning och vad fint du jobbar med dina skyddslingarKyss Bus med fläta!!Skrattande Det skulle man haft att erbjudaSkrattande

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

lillmymlan
11/3/12, 7:22 AM
#5

Redovisning okt i pdf som vanligt

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

lillmymlan
11/3/12, 7:23 AM
#6

Kvitton i pdf

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Annons:
lillmymlan
11/3/12, 7:24 AM
#7

Tack alla ni som stöttar Östgötakatterna Kyss

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Lena
11/3/12, 3:41 PM
#8

Många Tack för dina redovisningar Malin! Här är det samma ordning och reda som det alltid har varit. Och ett seriöst och fint arbete som utförs med katterna! Det är tur att du finns där uppe i Östergötland för de hemlösa katternas skull. :)

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

lillmymlan
12/2/12, 11:52 AM
#9

Redovisning november 2012

Kan någon ändra rubriken till Östgötakatterna bara, så kan jag använda tråden vidare, för det blir inte så mycket uppdateringar i nuläget.

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

lillmymlan
12/2/12, 11:52 AM
#10

Kvitton för november 2012

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Lena
12/2/12, 11:56 AM
#11

#9 & 10 Tack för dina redovisningar lillmymlan! Alltid lika föredömliga! :)

Ändrade rubriken!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

lillmymlan
12/2/12, 12:06 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Lilla (numera stora) Topaz, Toppe-loppe har fått ett permanent hem hos Emjonklanen, HURRA, ännu en misse som har fått hem i trygghet med allt han kan önska sig! Grattis killen som fått en alldeles egen soffa och en egen matte och husse Kyss det önskar vi alla våra missar!

Vi har även fått 12 kg mat till missarna av Emjon med make, tack snälla ni Kyss

Strimmer är tillbaka på trappan och behöver ett stödhem som förstår detta med skyggisar, finns det någon som kan öppna dörren och ge missen massor med tålamod, tid och tillit? Gärna i Östergötland med omnejd.

Svarta svansen söker också ett stödhem och lika med Nostippen och Fläcken… kan någon hjälpa oss att hjälpa missarna?!

De 3 sistnänmda är kastrerade, vaccinerade och id-märkta så det är redan klart, men Strimmer (aningen om kön - kan vara vilken som) behöver komma in och bli iordninggjord iaf.

Kram Malin/Östgötakatterna

På bild, fina Emjon och fina Topazen Kyss

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Lena
12/2/12, 10:57 PM
#13

Så bra att Topaz fått komma till Emjon! :)

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Annons:
lillmymlan
12/8/12, 4:55 PM
#14

Äntligen har lilla Molly & Dolly fått ett alldeles eget stödhem… hurra!

I morgon blir det troligen flytt för dem från Norrköping till Motala <3

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

emjon
12/9/12, 10:31 AM
#15

Tack Malin för ditt förtroende att lämna Topaz i vår vård. Det är roligt att bygga upp självförtroendet hos en kisse  och följa framstegen. Han var en utstött kisse i sin koloni och sådana kissar ligger mig extra varmt om hjärtat.

I takt med att hans mod ökat och han tagit för sig mer och mer helt på sina villkor så blev han också "familjemedlem" och fungerar utmärkt ihop med oss alla. Toppe-loppe är en helt underbar kisse han också som är helt omöjligt att inte älska.

Underbart att du också hittat ett stödhem till Molly & Dolly och hoppas de kommer att trivas tillsammans med sina två-beningar och de med kissarna.

Önskar så att fler skulle våga satsa som stödhem så du kunde få in de kissar som är kvar.

Vet också att du följer utvecklingen med intresse för dina stödhemskissar och alltid finns där. Om något problem skulle uppstå så löser du det alltid och det känns tryggt.

Här håller vi alla tummar och tassar vi har för ytterligare stödhem.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Lena
12/9/12, 10:44 AM
#16

#14 Det var goda nyheter att Molly & Dolly fått eget hem tillsammans! Nästan som en lite för tidig julklapp!

#15 Ja det är en fantastisk känsla det där att följa en kisses utveckling. När de små, små stegen helt plötsligt blir så stora att de märks. Och det vore guld värt om flera vågade sig på att bli stödhem och själva fick uppleva det där.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

lillmymlan
12/9/12, 1:06 PM
#17

Emjon Kyss

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

lillmymlan
1/1/13, 2:37 PM
#18

Här är den nya tråden för januari 2013

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: