Annons:
Etikettkattens-status
Läst 1660 ggr
majvi
10/5/12, 7:17 PM

Stoppa tortyren av katter

Stålrullar implanteras i dina ögon. Dina inre öron förstörs avsiktligt, du blir döv. Hål borras i din skalle och elektroder implanteras i hjärnan.

Du vaknar upp under en av många operationer.

Du får svälta i flera dagar

Dessa är bara några av de plågor som drabbade en orange tabby katt i händerna på University of Wisconsin-Madison praktiker, enligt PETA.

Detta är inte ett ärende som kräver väger potentiella fördelar för människors hälsa mot lidande för icke-mänskliga försökspersoner. Denna katt, Double Trouble, torterades enbart för prestige och vinst. PETA rapporterar att skolans egen ursäkt för experimentet var att de behövde vara "produktiva föratt säkerställa skolans finansiering."

Double Trouble fall publicerades aldrig eftersom det ansågs ett misslyckande.
Vad händer med katter som misslyckas i UW-Madison? För Double Trouble var det dödsstraff.

Skolan fortsätter med expeimenten på andra katter. 30 om året.Till vilken nytta?De säger att de analyserar hjärnans förmåga att lokalisera ljudkällan.

Enligt en expert på människohjärnan forskning, Dr Lawrence Hansen, experiment på detta ämne kan det genomförs etiskt på frivilliga människor med hjälp av sofistikerade hjärnavbildningar och annan teknik."De gör det också.

Dr Hansen påpekar att IACUCs(Institutional Animal Care and Use Committees) sätter rävar som ansvarar för hönshus. "Ett tillsynssystem där de som utför experiment på djur får granska och godkänna arbetet i andra djur praktiker är allvarliga brister

Det stod i rapporter att Double Trouble verkade vara deppad…forskarna visste att hon hade känslor…

Var snälla och skriv på namninsamlingen för att de ska sluta med experimenten, som inte är till nytta för någon annan än universitetet som får pengar

http://www.thepetitionsite.com/375/017/513/stop-cat-torture-

http://www.care2.com/causes/cat-tortured-and-killed-for-profit-at-university-of-wisconsin.html?page=1

Tänd gärna ett ljus för Double Trouble cch de andra katterna (djuren)som plågas i djurförsök

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

Annons:
kattassen
10/5/12, 8:59 PM
#1

#0 Gråter

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

Katthemsmatten
10/5/12, 9:07 PM
#2

Tack för att du uppmärksammat oss på detta. Idag har databeräkningar ersatt så många djurförsök när det handlar om forskning att det här inte har en chans att ses etiskt försvarbart. Skriver självklart på!!!!

Medarbetare Hittekatter iFokus

martdat
10/5/12, 9:47 PM
#3

fy faaan. hur kan sådana människor leva med sig själva…

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Debattia
10/6/12, 1:41 AM
#4

Gråter

 

Debattia

 Den skygga kattens hemsida!

 

 

Alexej
10/6/12, 7:49 AM
#5

Ja, fy fan.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

majvi
10/6/12, 8:20 AM
#6

Fungerar linken till namninsamlingen för er?Ibland fungerar den för mig men ibland kommer jag bara till namninsamlingssidan

var snäll ch sprid detta för att få fler att skriva på

Ni kan också skriva under brevet för att stoppa finansieringen av sådana här experiment

https://secure.peta.org/site/Advocacy?cmd=display&page=UserAction&id=4317

De här fotografierna kräver en varning

http://www.peta.org/features/uw-madison-cruelty/photos.aspx

Vi måste göra vad vi kan för att det inte ska hända med fler katter och håller de på me experiment på andra katter måste de avslutas.

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

Annons:
Lena
10/6/12, 11:04 AM
#7

Finner inga ord!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

zorro2
10/6/12, 11:16 AM
#8

Gråter

M.H.Sanna
10/6/12, 1:32 PM
#9

Jag har skrivit på! Gråter

Första länken fungerade inte men #6 den andra gick bra.

majvi
10/6/12, 4:32 PM
#10

Det finns ett brev man kan skriva under och en namninsamling

på arikelns andra sida,sista meningen står det sign this petition, där kan mam prova om det ej fungerar annars med namninsamlingen

http://www.care2.com/causes/cat-tortured-and-killed-for-profit-at-university-of-wisconsin.html?page=2

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

Katthemsmatten
10/6/12, 4:35 PM
#11

Vidrigt!!!! Har skrivit på.

Medarbetare Hittekatter iFokus

MSH
10/6/12, 5:37 PM
#12

Hemskt, finner inga ord!!!!

majvi
10/7/12, 8:31 AM
#13

Universitetet får över en miljard om året till djurexperiment och djuren behandlas illa både under experimenten och efter'

http://www.care2.com/causes/university-of-wisconsin-cited-for-animal-welfare-violations.html

De tror att lagen inte gäller för dom på universitetet

http://www.care2.com/causes/criminal-charges-being-considered-in-fatal-sheep-experiments.html

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

Annons:
majvi
10/7/12, 5:13 PM
#14

Puttar för fler underskrifter ,för Double Troubles kompisar

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

Sagolika
10/7/12, 8:28 PM
#15

Vidrigt! Har självklart skrivit på.

Katthemsmatten
10/8/12, 10:00 AM
#16

Skriv under - det här är helt förskräckligt!!

Medarbetare Hittekatter iFokus

viktoria91
10/8/12, 11:45 AM
#17

Men herregud! Kan dem inte utföra såna vidriga experiment på sin familj istället så får dem berättat också hur det känns! Hoppas någon dödar dem extremt långsamt, och plågsamt!

TerriZue
10/8/12, 2:27 PM
#18

Har självklart skrivit på! Det här är vidrigt att göra mot en levande varelse!

Ärligt talat är jag inne på samma spår som #17

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

majvi
10/8/12, 6:25 PM
#19

"Medicinska forskare gör djurförsök för att hitta botemedel för sjukdomar som hiv och Parkinsons, och för att göra läkemedel. De flesta människor skulle hålla med att dessa är viktiga orsaker, och många människor som känner att testning av kosmetika på djur är fel, tvekar att fördöma djurförsök när det gäller medicin.

När jag först lärde mig om djurförsök för medicinsk forskning, blev jag förvånad. Inte förvånad över på vilket sätt testen genomförs - med elektroder in i djurens hjärnor, eller djur som hålls i små burar olämpliga för vilda djur - som jag förväntat. Jag gillar det inte, men jag förväntade mig det.

Men jag blev förvånad över hur fullständigt värdelösa dessa tester ibland visas. Det är logiskt att okända och därför potentiellt skadliga eller potentiellt livräddande läkemedel och behandlingar ska testas på något sätt. Men ju mer jag läste, desto mer inser jag att djur verkar vara dåliga försöksobjekt.

Visste du att får älskar arsenik? Eller att hiv inte utvecklas till aids i en schimpans kropp som den gör i en människas? Eller att ett bekämpningsmedel giftiga för människor är helt säkert för apor, även i doser som är tillräckligt höga för att döda en hel mänsklig familj? Dessa djur är så olika oss att vi inte kan lita på demför att visa oss hur ett läkemedel eller en sjukdom påverkar våra kroppar.

Även schimpanser, vars DNA är 98 procent liknar vårt, är inte alltid tillförlitliga. De två procent leder till stora skillnader i hur sjukdomar utvecklas genom sina kroppar, som i fallet med hiv.

Lab använde schimpanser för att testa drogen ecstasy i 1998, då det redan ansågs inte ha några medicinska fördelar och hade redan testats på människor! Resultaten från denna ack så viktigt test? Ecstasy orsakar långvarig hjärnskador. Vilken överraskning."

Läs mer: http://www.care2.com/causes/is-animal-testing-ever-okay.html # ixzz28j1d7Z9F

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

Katthemsmatten
10/9/12, 10:57 AM
#20

Puttar för fler signaturer.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Annons:
majvi
10/11/12, 10:33 AM
#21

Det måste väl finnas fler här som vill protestera?

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

Upp till toppen
Annons: