Annons:
Etikettdjurskyddsfrågor
Läst 916 ggr
Vinterdag
2012-10-02 23:22

Rånoffer miste sina husdjur

Annons:
Lamina
2012-10-02 23:26
#1

Svälte katterna ihjäl?!? Och dom får bara kritik av JO? För guds skull, den som är ansvarig för det ska ju dömmas för djurplågeri! Skrikandes

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

MoaL
2012-10-02 23:30
#2

Usch!! :(

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Alexej
2012-10-03 08:55
#3

Ja, JO gör nog knappast mer än en varning mot LS…

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Katthemsmatten
2012-10-03 13:56
#4

Kritik för att de dröjt med att berätta!?!?! Vore det inte på sin plats att de kritiserades för att ha sålt djuren trots att mannen fortfarande levde och för att de inte såg till att samtliga djur blev hämtade??

Medarbetare Hittekatter iFokus

Lena
2012-10-03 15:36
#5

Ja det var ju ingen höjdare detta! Fy för den lede!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Thaeri
2012-10-03 23:07
#6

Me fy fan… Det måste ju definitivt till rutiner för detta, och helst bestämmelser som gör att man bara behöver betala ett lågt schablonbelopp för djurens uppehälle, åtminstone om och när man återhämtar sig såpass att man kan bestämma själv vad man vill göra med dem.

Annons:
Katthemsmatten
2012-10-04 10:40
#7

Anser att polis/LST ska ha möjlighet att placera katterna på pensionat medan ägaren är medvetslös men så snart man kan kommunicera så ska man själv avgöra vad som ska ske. Och det minsta man kan begära är väl att om man går in i en bostad så kollar man antal djur. Visserligen har det hänt att man hittar katter inkrupna i håligheter i möbler, men har man ingen koll på hur många djur man kan förvänta sig att finna måste man göra återbesök inom 24 timmar. Tycker jag.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Vinterdag
2012-10-04 16:11
#8

Det finns en försäkring, Agia trygghet, som en djurägare kan teckna. Kostar inte mycket heller.  Blir djurägaren sjuk, ersätter försäkringen om djuren måste placeras på pensionat. Eller om någon kommer hem till djurägaren och tar hand om djuren.

Jag har själv tagit hand om en katt, när husse låg på lasarettet. Han hade trygghetsförsäkring.

Katthemsmatten
2012-10-04 16:23
#9

Mycket bra tips, Vinterdag!! Just det tillägget till försäkringen ska jag kolla upp för mina egna pälsklingars skull. Med en skyggis i familjern vore det toppen om de kunde få stanna kvar hemma om någonting hände mig.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Lamina
2012-10-04 17:52
#10

Jag har agria, men såg inget om någon trygghetsförsäkring när jag tecknade försäkring till mina katter.

Behöver ju iofs ingen, vet att familjen skulle ta hand om mina katter. Då är det värre med gnagarna, men det skulle kosta mig skjortan att försäkra varenda en av dom… Obestämd

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Vinterdag
2012-10-05 00:22
#11

Agria Trygghet tecknas som tillägg. Det är mycket billig försäkring. Kommer inte ihåg vad det kostar, men det är något mellan 100-150 kr/år/djur. Alla  som inte har någon som kan ta hand om djuret om man blir sjuk, borde teckna sådan försäkring. Man får även ersättning om man måste avboka en resa pga djurets sjukdom. Läs mer på Agrias hemsida.

Upp till toppen
Annons: