Liknar min Knorre som har en lång historia som uteliggare bakom sig. Fast han är bruntigré försås, men samma knöggliga öron och kindkuddar. Fina är de, de gamla gossarna!
Håller alla tummar för att någon som vill ha en underbar HerreKatt hittar hit! Han är ju helhärligt go'! Han ser ut som en erfaren herre som 'vet'!
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck♥· Medarbetare påHealing
#15 En så'n liten toker, gömma sig för Kattassen...
Fine Slokis-Sunshine. Den som får dig är en lyckogris! Du kan väl sätta in de nya bilderna på Slokis fr den andra tråden här också, kattassen? Oemotståndliga. Fast det är klart, Slokis ska ju godkänna också.
Här kommer de nyaste bilderna på Slokis. En lösning för honom är under bearbetning och vi hoppas kunna presentera detta inom kommande månad. Tills dess får ni njuta lite av bilderna
Ja han är gosig hos jourmatte, men reserverad och gömmer sig när jag kommer dit. Tror att han behöver ett lugnt hem och vill bli "präglad" på en person, åtminstone tills han blir varm i pälsen ordentligt. Vi jobbar som sagt på en sådan lösning vilket är på gång. Det man misstänker är att han backar i utvecklingen när han flyttar vilket också ett ny matte/husse måste ha i åtanke och vara villig att kunna ställa upp på.
Skyggisar/fegisar går ju alltid tillbaka i början. Hur länge brukar variera dels med katten dels med de nya ägarna. Man får finna sig i att 'pressa' katten litet för att den ska förstå att man inte är farlig.
Jaa, i mitt hjärta har han en alldeles speciell plats! Jag hoppas att allting blir lugnt och bra för lilla Slokis!
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck♥· Medarbetare påHealing
Slokis mår jättebra. Han är hur gosig och mysig som helst. Vi har en lösning för Slokis som vi tänker pröva men det blir inte förrän i slutet av november. Kan säga att jag kommer personligen att ha nära anknytning till den lösningen och ha koll. Men vill gärna få återkomma i ärendet.
Slokis äter som en häst och behöver växa i kostymen vilket han gör till hjälp av sin goda aptit
Skönt att höra. Har träffat honom allra hastigast men han inte hälsa på honom. Han såfg så mysig och fin ut. Skönt att du kommer att kunna ha kollen på honom.
För den som följt Slokis öde och är intresserad av det kan jag meddela att han nu flyttat till en egen matte (åtminstone på prov). Det har redan gosats och sovit i sängen hos henne så vi hoppas att det skall gå fint det här.
Som jag sade ovan - så kommer jag att ha personlig koll på honom (troligen kommer han att få heta Alfons). Det är nämnligen hos min dotter.
Roligt att höra! Värmer att veta att det är hos dottern din också, måste kännas fint att kunna ha den nära kontakten med sötslokisen i framtiden :-) Hälsa din dotter och tacka henne så mycket för att hon öppnat sitt hem för gubben. Vilken lycka för dem båda!
Ja, jag säger som Katthemsmatten - jag blir alldeles Kär!
Vad skönt att han har fått ett hem - och säkert det allra bästa hemmet också - för nu är han ju under uppsikt från både nya hemmet och kattassen, vilket måste vara jätteskönt för alla!
En sak som visat sig de senaste nätterna är att ev. killar på besök hos dottern får nog sova på soffan Kudden är iaf upptagen...
Han höll hus i badrummet i några timmar första kvällen men sedan gick han runt och utforskade den lilla lyan. (Vilket iofs är snabbt gjort...) Tog en sväng till sängen och hoppade upp där. Igår kväll hade han lagt sig i soffan mellan dottern och en tjejkompis så han accepterar nytt folk också - vilket känns utmärkt.
Ja du Skyggis - det var tur att vi lät vänta ut honom den där blåsiga kvällen i augusti vid Opaltorget
#38 - Ja, åh, vilken härlig läsning! Det tycks ju ha gått 'som smort'! Slokis visste nog från början att det är hans nya hem - på riktigt! Förtroendet för matte har han redan fått, då är nya Matte 'kommunikativ'. Han kommer säkert att få ett helt fantastiskt underbart liv nu framöver!
Underbart! Att ev killar får ligga på soffan är ju roligt:-)! Mina föräldrar sa alltid när jag var tonåring att det var så bra att jag höll på med hästarna så mycket , det fanns helt enkelt inte tid att göra några "tonårsbus" eller träffa killar......
Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.