Annons:
Etikettbortsprungna-upphittade-katter
Läst 1356 ggr
viktoria91
2012-09-29 15:42

*LÖST* Skorpan borta! =,(

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I torsdags em försvann mina föräldrars katt, Skorpan. Hon bor i Örkelljunga på Stockholmsvägen och håller sig i dem närmaste kvarteren men nu har hon inte kommit hem.

Hon är ca 11 år gammal, inte så stor men lite kraftigare, dock inte så mkt. Mycket brittisk korthår är det i henne, trefärgad svart, vit och brun. Mest brun och svart, lite vitt i ansikte och på bröstet, några tår. Hon är rätt skygg så skulle någon se henne är det bästa att locka in henne någostans och stänga in henne sedan ringa mig. Alternativt ringa mig direkt om ni inte ha rmöjlighet att få in henne någonstans. Har reflexhalsband på sig med telefon nummer hem om hon inte tappat det.

Telenr: 0762317747

Annons:
Katthemsmatten
2012-09-30 00:44
#1

Ni har väl polisanmält att katten är försvunnen? Är hon kastrerad och id-märkt samt registrerad?

Här är en länk till en artikel om vad man kan /bör göra när ens katt är på rymmen. http://hittekatter.ifokus.se/articles/4ff72bffd4ebea07670017d7-nar-din-katt-ar-bortsprungen

Medarbetare Hittekatter iFokus

viktoria91
2012-09-30 17:52
#2

Hon är nu "hemma", har inte varit inne i huset men är på tomten. Såg inte skadad ut från vad man mamma såg men ska kollas noga när hom kmr in. Så skönt!

Katthemsmatten
2012-09-30 17:58
#3

Härligt att höra! Hoppas nu att ni får in henne. Jag märker inte tråden 'löst' förrän hon finns i tryggt förvar inne i huset. Men det är nog bara en kort tidsfråga.

Försök göra ett 'matspår' in. Hon är säkert hungrig så pyttesmå bitar av sånt hon gillar med någon meters avstånd in i huset. Börja vid dörren och gå sedan 4-5 meter ut så hon inte hinner bli mätt förrän hon är inne.

Veterinärbesök kan vara bra att boka in så ni får bekräftelse på att allt är som det ska.

Medarbetare Hittekatter iFokus

viktoria91
2012-09-30 18:15
#4

#3 Min mamma har ställt ut tonfisk ute och inne, vilket hon älskar. Tänkte boka in vet.besök för att kolla mjukdelar och organ m.m.

Katthemsmatten
2012-09-30 18:26
#5

Be mamma att bara ställa litet av tonfisken ute, då blir ju den som är inne så mycket mer lockande. Och det är ju dit ni vill ha henne. Glad

Medarbetare Hittekatter iFokus

viktoria91
2012-09-30 18:27
#6

#5 Är tonfisk både ute och inne.=)

Annons:
Katthemsmatten
2012-09-30 18:53
#7

Det viktiga är att hon inte kan bli mätt ute, då behöver hon ju inte gå in. :-)

Medarbetare Hittekatter iFokus

[sarasvati]
2012-10-01 01:20
#8

Såg just i tråd på katter.ifokus att Skorpan är inne och välbehållen, kl 22 och någonting. Hurra!! :-) (Hon är ev chipmärkt av katthem och ev registrerad där, så igen, Viktoria91, glöm inte att kolla upp detta imorgon.)

Andina
2012-10-01 18:54
#9

Underbart och härligt att Skorpan är hemma tillsammans med sin familj igen!

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Lena
2012-10-01 19:16
#10

Det var bra att kissen är hemma igen! Ytterligare en historia med lyckligt slut!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

viktoria91
2012-10-02 10:05
#11

Verkligen underbart, är så hemskt när man inte vet vad som hänt.

Upp till toppen
Annons: