Annons:
Etikettbortsprungna-upphittade-katter
Läst 1195 ggr
Mippi
2012-09-27 21:00

Katthona bortsprungen i Norge!!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Jag hjälper min fd chef att söka efter hennes gamla mammas bortsprugna katt.

Katten försvann i sommras i Norge, mellan Kongsvinger och Torsby i Värmland.

De stannade till för att göra rent transportburen då kissen bajsat i buren och när de lyfte ut henne smet hon iväg och har inte synts till sen dess.

De har letat och ropat, satt upp lappar och frågat runt samt försökt kontakta katthem i Norge.
Kattens ägare en gammal kvinna över 90 år är dålig och svag och de anhöriga har inte vågat berätta vad som hänt hennes kära kisse utan måsta ljuga om att lilla Humlan mår bra… :(

Snälla sprid bilden på Humlan! Finns det någon i eller i närheten av Torsby som kan hålla kolla och kanske fråga runt?? Eller ännu bättre någon i Kongsvinger?

Det går bra att kontakta min fd chef om någon vet något om Humlan.

mfindahl@live.se

Annons:
annebeate
2012-09-27 21:47
#1

Här behöver anges närmare var Humlan försvann. Sträckan mellan Kongsvinger i Norge och Torsby i Sverige är enorm. Försök ta reda på detta. Är Humlan anmäld försvunnen hos polis både i Sverige och Norge? Gör annars så. Hon är förhoppningsvis märkt eller? Är hon försvunnen i Norge bör man koncentrera sig på detta och om man vet närmare ungefär var hon försvunnit så kan man leta upp någon lokaltidning och annonsera där.

Katthemsmatten
2012-09-27 22:09
#2

Sök också efter norska kattsajter att annonsera på. Plus givetvis Kattpolisen här på iFokus.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Mippi
2012-09-27 22:14
#3

Tack för tipsen jag ska vidarebefordra dem till de som är ansvariga för Humla! :)

Jag tror inte hon är ID-märkt, endast kastrerad…

johnnys girl
2012-09-27 23:56
#4

Efterlys och sök efter henne på denna sajt.

http://www.dyrebar.no/

Lycka till

Ständig uppassare till griniga Luffar´n, Snygga Smilla, Busiga Mina, Skygga Tingeling, Charmören Flea och hunken Roffe.
Volontär på Stockholms Katthem
www.katthemmet.nu www.svekatt.se

 

Mippi
2012-09-28 10:20
#5

#4 Tack, vilken bra sida! Ska lägga ut Humlan där! :)

Katthemsmatten
2012-09-28 12:04
#6

Berätta hur det går. Det är via varandras erfarenheter vi lär oss och kan dela med oss av alla erfarenheter som våra besökare på sidan har.

Tummar och tassar hållna för en lycklig utgång av historien.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Annons:
Upp till toppen
Annons: