Annons:
Etikettkattprat
Läst 562 ggr
zorro2
2012-09-27 20:56

yippii yippie yaya Tarzan dricker vatten!!!!

gissa om jag ble glad när jag såg att Tarzan drack vatten, från vattenfontänen, men ty den var inte på då jag skulle fiksa till.

sen var vi hos vet. och fick veta att det var inget fel på hans vikt 3,6kg men han hadde inte mkt muskler Rynkar på näsan han hadde inte byggd upp tillrekkeligt med muskler. men jag antar och hoppas att katter som oss människor kan bygge upp musklerna med aktivitet. Och aktiv, ja det kan jag lungt säga att han är.

Annons:
Katthemsmatten
2012-09-27 22:06
#1

Skönt att han dricker vatten nu. Muskler får han om du ser till att leka med honom. Kasta saker, lek med snören osv. Bra för både katt och ägare med interaktionen.

Medarbetare Hittekatter iFokus

zorro2
2012-09-27 22:38
#2

joda, det är mkt lek och bus de dager han inte vill gå ut. iblandt är jag ute med honom med snöre men då tycker han det är roligara att springa efter mig, vi har roligt och det verkar som att han också har roligt.

han ser mkt gladare och piggare ut tycker jag enn han gjorde för några mnd sen när jag va och hälsade på honom hos min kompis. ble så ledsen varje gång jag såg honom där, tillslutt orkade jag inte gå å hälsa på. ja, ja nu är det där historie för mig och inte minst för Tarzan

zorro2
2012-09-27 22:49
#3

men tar det långt tid innan han kan bygga upp sina muskler. men då är det samma för katter som för oss människor, att han inte har rört på sig mkt slik att musklerna inte har utveklats och byggts upp då eller??

stakkarn, orkar knappt tänka på hur han har haft det innan, jag vet jo redan nu lite.

Katthemsmatten
2012-09-28 10:05
#4

Det är med katter som för människor. Muskler tar tid att bygga och det går fort att förlora dem om man inte tränar. Att Tarzan tycker det är kul att leka med dig är positivt både för hans muskler och för hans psykiska välbefinnande. Fortsätt lek med honom, det kommer ni båda att må bra av. Glad

Medarbetare Hittekatter iFokus

Upp till toppen
Annons: