Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (5) Senaste inläggen

Ny kategori 000. Vanliga frågor - FAQ - ej för diskussion! 001. Kattambassadörer TNR/Skygga Katter 02. Hittekatter i Fokus 03. Hittekatter i media 04. Katthem, jour- & stödhem, föreningar 05. Kattens status 06. Kastrering, ID-märking, Vaccination 07. Djurskyddsfrågor 08. Bilder & Filmklipp 09. Goda ideér, råd och tips! 10. Huskatten 11. Kattsjukdomar & problem 12. Kattmats relaterat 13. Kattprat i allmänhet 14. Katter söker hem! / Katter sökes! 15. Bortsprungna/upphittade katter 16. Transporthjälp önskas/erbjudes 17. Solskens- och molnhistorier 18. Evenemang på Katthemmen/ Kampanjer 19. Insamlingar, Auktioner 20. Dagens Ros & Ris! 21. Till minnet av 22. OT Utanför ämnet 23. Utsatta djur av annat slag 24. Annonsdiskussioner 25. Information om Forumet & oss Medlemmar Ny kategori
13. Kattprat i allmänhet

yippii yippie yaya Tarzan dricker vatten!!!!

2012-09-27 20:56 #0 av: zorro2

gissa om jag ble glad när jag såg att Tarzan drack vatten, från vattenfontänen, men ty den var inte på då jag skulle fiksa till.

sen var vi hos vet. och fick veta att det var inget fel på hans vikt 3,6kg men han hadde inte mkt muskler Rynkar på näsan han hadde inte byggd upp tillrekkeligt med muskler. men jag antar och hoppas att katter som oss människor kan bygge upp musklerna med aktivitet. Och aktiv, ja det kan jag lungt säga att han är.

Anmäl
2012-09-27 22:06 #1 av: Katthemsmatten

Skönt att han dricker vatten nu. Muskler får han om du ser till att leka med honom. Kasta saker, lek med snören osv. Bra för både katt och ägare med interaktionen.

Anmäl
2012-09-27 22:38 #2 av: zorro2

joda, det är mkt lek och bus de dager han inte vill gå ut. iblandt är jag ute med honom med snöre men då tycker han det är roligara att springa efter mig, vi har roligt och det verkar som att han också har roligt.

han ser mkt gladare och piggare ut tycker jag enn han gjorde för några mnd sen när jag va och hälsade på honom hos min kompis. ble så ledsen varje gång jag såg honom där, tillslutt orkade jag inte gå å hälsa på. ja, ja nu är det där historie för mig och inte minst för Tarzan

Anmäl
2012-09-27 22:49 #3 av: zorro2

men tar det långt tid innan han kan bygga upp sina muskler. men då är det samma för katter som för oss människor, att han inte har rört på sig mkt slik att musklerna inte har utveklats och byggts upp då eller??

stakkarn, orkar knappt tänka på hur han har haft det innan, jag vet jo redan nu lite.

Anmäl
2012-09-28 10:05 #4 av: Katthemsmatten

Det är med katter som för människor. Muskler tar tid att bygga och det går fort att förlora dem om man inte tränar. Att Tarzan tycker det är kul att leka med dig är positivt både för hans muskler och för hans psykiska välbefinnande. Fortsätt lek med honom, det kommer ni båda att må bra av. Glad

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.