Annons:
Etikettkattmat
Läst 1518 ggr
zorro2
2012-09-27 20:45

taste of wild

hei!

undrar om nån har testat detta torrfoder till sina kissar, vad tyckte kissarna om den?……och kan det stämme att den ska vara helt utan spannmål.

Annons:
Katthemsmatten
2012-09-27 22:01
#1

Har aldrig hört talas om det. Men kanske någon annan har gjort det.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Jourhemmet
2012-09-27 22:07
#2

Det är spannmålsfritt men den ena innehåller lax.

http://www.zooplus.com/shop/cats/dry_cat_food/taste_of_the_wild/231828

zorro2
2012-09-27 22:42
#3

jag såg annonsen på kattliv tidningen, och tänkte kolla här inne om det var nån som hadde testat det.

ska se om kanskje Tarzan vill prova så kan jag berätta här vad han tyckte om den

Marga
2012-09-27 23:42
#4

Mina killar äter (bland annat) det och gillar det. Rekommenderades av Zoobutiken Sofor Pets (eller hur det stavas) i Stockholm när jag frågade efter Carnia Lynx som mina katter åt förut. Butiken hade "smakgaranti" dvs om katterna inte tycker om fodret får man lämna det tillbaka. Det vet jag fler butiker som har på sina foder. Du kan ju fråga där du handlar fodret om du får lämna tillbaka det om katterna inte tycker om det.

zorro2
2012-09-28 13:13
#5

ok, tackar för alla svar.

kan jag fråga vad ni ger för blötmat och hur ofta??

jag har testat allt från dem i zoo affären till det som fins på ica, och det enda som falt i smak var sheba i sås inget annat. 2gånger iblandt 3gånger om dan, får kissen detta.

Katthemsmatten
2012-09-28 13:38
#6

När det gäller blötmaten är det olika. Antingen någon som är i patéform eller med mycket sås. Det är min lilla skyggistjej som föredrar detta. Grabbarna glufsar i sig vad de får. Flört

Basfödan är torrfoder i mängd efter tillverkarens rekommenderade dagliga dos. Blötfoder får de en dryg matsked per katt och dygn, mest för att de tycker om det. Hade de uppskattat sorter som anses näringsmässigt bättre sammansatta hade de fått fördelningen tvärt om, men dessvärre föredrar de 'skräpfoder' när det kommer till blötmaten.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Annons:
Gatukorsning
2013-01-14 15:15
#7

# Jobbigt med kräsna katter Flört

Paddan här hemma tittar på mig med "är dum eller blicken" om jag mot förmodan skulle erbjuda henne en liten liten bit leverpastej, ost eller kyckling. Så näe. Här är mjau-blötmat som funkar bäst. Så länge det inte är fisk, för då tvärvänder hon!

Torrmat står alltid framme, blötmat två gånger/dygn och då en matsked ungefär, just nu får hon lite mer för att hon är hård i magen och dricker dåligt.

Lite extra tid, lite extra omtanke, lite extra tålamod och så lite extra kärlek är allt som behövs för att låta en skyggis tassa sig in i ditt hjärta!

Uppkatten
2013-01-14 17:27
#8

Mina missar anser att det är torrfoder som gäller. Skyggisen vill dessutom helst att torrfodret ska serveras flygande… (så att hon får jaga).

Torrfodret mäter jag upp varje morgon, sedan fördelas det på två eller flera måltider över dygnet (missarna säger till när de är sugna, men de får aldrig mer än den uppmätta mängden totalt sett över dygnet).

Blötfoder gillar de inte alls… Jag har provat "alla sorter som finns" och fått slänga säkert 97% av det…

Det finns i princip bara ett undantag: Shebas ångkokta kyckling i portionspåse. De får dela på en sådan påse varje dag när jag kommer hem från jobbet. Har testat andra påsar/burkar med kyckling men det är bara den här sorten som är ätbar enligt missarna… (kyckling som kyckling???? tycker matte).

Helst skulle jag vilja att de åt mer blötfoder… och kanske får jag sätta hårt mot hårt tids nog… Har aldrig tidigare träffat missar som så bestämt säger nej till blötfoder…

Blötfoder har tidigare varit favoritmaten här hemma (till tidigare missar).

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

viktoria91
2013-01-15 08:59
#9

Mjaus blötfoder i burk, spannmälsfritt och billigt! Dessutom föredrar min katt med snart bara 8 tänder kvar denna maten då där inte är bitar i den. Den är mer som pate, morgon och kväll får dem mat.  =)

Upp till toppen
Annons: