Annons:
Etikettsajten
Läst 2341 ggr
oldtimer52
9/27/12, 6:49 PM

*LÖST* OBS ! AKUTLÄGE !!

Hej alla, Bor på Hässleholmen i Borås.

Vi har själva katter !

Häromdagen dök det upp en lite söt kattpojke i fönstret (vi bor med trädgård) .En otroligt kelig fin liten kisse,ej heller så värst gammal,är offer för det vanliga så här års = sommarkatter. Denne lille pojke var hos oss under natten,men eftersom vi redan har katter funkar det inte,våra katter körde ut den lille tyvärr.Nu springer denne lille hemlöse pojke omkring på Hässleholmen,och kan råka mcket illa ut eftersom han är otroligt kelig och go. Han söker själv från uteplats till uteplats. Saken är den att vi vet att katten blivit utslängd när barnen inte längre finns kvar hemma. Just nu är han hos vänner till oss som tog in och förbarmade sig över honom, probset är bara att dessa OCKSÅ HAR katter själva. Så kört där oxå tyvärr. VI kan inte ta in  -- DOM kan inte ta in honom !!  Vad gör man nu då i denna situation??? Snälla finns det inte någon som kan hjälpa den lille !!!!!!!  Om det finns någon ring gärna  0703648564

MVH Per Tistrand på Hässleholmen.

Annons:
Rafflan
9/27/12, 7:07 PM
#1

Kolla märkning! Anmäl till polisen, kolla om katthemmen i närheten kan hjälpa till eller ge tips.

Sommar katter börjar bli ovanligare, i många fall har det vissat sig röra sig om folk som släpper ut sina unga katter å dem går vilse, jag hoppas det stämmer :)

Josefa
9/27/12, 7:10 PM
#2

Med lite tid och tålamod kommer era katter att acceptera den lille.

Jourhemmet
9/27/12, 7:17 PM
#3

Katten lär väl inte vara kastrerad med tanke på såna hemska ägare. Så länge den är fertil så lär den aldrig gå ihop med de andra katterna.

vinteralvan
9/27/12, 7:19 PM
#4

Låt katterna vänja sig vid varandra. Ha dom i varsina rum med ett galler emellan i ett par dagar. Men som #1 sa kolla om han har chip först och anmäl att ni har hittat honom.

annebeate
9/27/12, 7:24 PM
#5

Framgår att katten är utslängd m a o inget hem längre.

Gå in på Kattjourens facebook och skicka SMS till någon av medarbetarna där. Du kan se mobilnr i nödropen. Inga telefonsamtal endast SMS.

Katthemsmatten
9/27/12, 10:05 PM
#6

Som det tipsas ovan. Om du vet vem som slängt ut katten ska du absolut göra en polisanmälan. Katter som långsamt får vänja sig vid varandra brukar inte bli problem. Speciellt inte om ni kastrerar den lille. Bör vaccineras också.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Annons:
kattassen
9/27/12, 10:20 PM
#7

Kan ju säga att i princip alla här inne på hittekatter har tagit in katt efter katt. Vi har 4 just nu anlänt i olika omgångar. Min vän har fler än så - också inkomna en efter en. Det går - men man måste ge det tid och inte ge upp. Katter är oerhört anpassningsbara. Vi människor har svårare med att anpassa oss till vända lite på vår vardag och vårt liv för att ge en ny kattindivid plats i vårt hem. Det tar en del av vår tid, energi och tålamod. Ge lillkissen den tiden energin och tålamodet så skall ni se att det så småningom kommer att fungera.

Feliway, Zylkene är två hjälpmedel man kan ta till. Det finns på apoteket och är inga läkemedel utan naturmedel kan man säga.

Säger som övriga ovan - kastrera den lille vännen så blir det lättare allting.Skrattande

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

Lena
9/27/12, 11:10 PM
#8

Vi har också stor erfarenhet av att sammanföra nya katter med gamla. Det brukar alltid går bra. Men får dock räkna med att det tar lite tid innan de har gjort upp om rangordningen - de gamla och den nya katten. Lite fräs och morr samt strider är normalt och ingår i det hela. Det värsta brukar gå över inom en vecka eller två.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Katthemsmatten
9/28/12, 10:02 AM
#9

Som tillägg till övriga kommentarer: ju mindre vi människor lägger oss i, ju fortare går tillvänjningen. När jag kör hem katthemskatter till sina nya ägare brukar jag säga att allt skrik, fräs och sammandrabbningar som inte gör att katterna 'sitter fast' i varandra ska man låta vara. Blir det en situation där de biter i varandra släng en bok i golvet, hoppa eller skapa annat högt och plötsligt ljud så släpper de taget. Har hittills inte hört om ett enda fall där de behövt ta till den här metoden och jag levererar ett 50-tal katter årligen.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Sidentass
9/28/12, 7:31 PM
#10

I början när det kommit en främling in till oss har det allt börjat med lite morr o fräs…våra egna katter har behov av att visa vem som bestämmer…i början har jag haft nykomlingen i ett eget rum, för att varva ned lite grann, vänja sig vid mej osv…men sen när jag lättat på trycket och öppnat dörren ha det blivit lite liv i luckan, katterna reagerar först genom att markera vem som bestämmer, men i det flesta fall har detta ordnat till sig med tiden..när dom fått göra upp om rangordningen..men eftersom jag har så många som sju egna katter nu, är det lite väl fullt här för att ta in någon nykomling i nuläget..

[helenal]
9/29/12, 1:20 PM
#11

Putt

oldtimer52
10/1/12, 2:50 PM
#12

Hej alla ni som läst detta:)

Vill bara tala om att det nu är löst läge för denne lille FD hemlöse kattpojke :)

Han har nu fått ett nytt hem med mycket kärlek och mår förträffligt bra.

Lägger man bara ner lite vilja och bry sig kan saker lösas till bli solsken för någon, så gällande både fyrbenta som tvåbenta :)

Ingen är gladare och lyckligare än jag idag för den lille gosekille kattpojke.

Han har numera namnet Ramsaey - dock icke Gordon i förnamn :):)

Ha det bra alla och sköt om er ! Vi höres säkert igen.

MVH Per Tistrand  i Borås

Katthemsmatten
10/1/12, 3:39 PM
#13

Bra jobbat Per! Och vilken tur lille Ramsey hade som stötte på just dig. Skönt med lyckliga slut på trådar.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Annons:
kattassen
10/1/12, 4:05 PM
#14

#12 Härligt att läsa när det löser sig! Skrattande

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

MSH
10/1/12, 4:08 PM
#15

Vilken lycka:-)!

Andina
10/1/12, 6:56 PM
#16

Tack Per, för att du hjälpt Ramsey att hitta ett hem där han kan bli lycklig! Räddande änglar finns!

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Lena
10/1/12, 7:14 PM
#17

Kanon att det har löst sig för den lilla kissen! Sådan läsning gillar vi här inne!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Upp till toppen
Annons: