Annons:
Etikettbortsprungna-upphittade-katter
Läst 7280 ggr
MSH
2012-09-25 16:44

Bortsprungen katt i Kolmården del 3.

Hej kattvänner,

Här kommer en ny tråd om lilla Kocka

Fortsättning följer kan man säga…….

Annons:
Katthemsmatten
2012-09-25 16:56
#1

Medarbetare Hittekatter iFokus

MSH
2012-09-25 17:00
#2

Verkar annars som om jag drar åt mig katter… Vårt dagis undrar om jag kan avmaska en katt som ibland "hoppar in genom fönstret" på dagiset?. katten har en ägare (jag vet vilka) men tydligen så "kryllar det av mask på den" FY vad äckligt…!!! Måste göra det uppdraget!!

Katthemsmatten
2012-09-25 17:02
#3

Välkommen i hittekattsbranschen Skrattande

Man blir så f-ad på alla kattägare som fullständigt struntar i sina katters hälsa.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Uppkatten
2012-09-25 17:03
#4

Är det inte bättre om ägaren gör det? Kan ju bli tokigt för misse om du och ägaren skulle ge den maskmedel samtidigt?

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

MSH
2012-09-25 17:06
#5

Jo, jag kan försöka prata med dem; dessvärre så verkar de vara ägare utan så mycket ansvar/intresse….. Finns flera exempel på just detta vad det gäller denna katt….. SUCK

Uppkatten
2012-09-25 17:14
#6

Tyvärr finns det alltför många sådana kattägare, jag tänkte bara att det kanske inte är så bra för katten om man råkar överdosera maskmedel (genom att flera ger den)…?

Kanske kan du prata med ägaren och säga nå´t i stil med att "jag har sett att katten har mask. Jag har maskmedel över… Är det ok att jag ger det till misse?"

Tyvärr får ju katter som går ute och fångar mat själva ofta mask…

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Annons:
MSH
2012-09-25 17:18
#7

Jag försöker med att prata med dem;

MSH
2012-09-25 18:00
#8

Katten är tydligen nyligen avmaskad? men eftersom jag ändå inte behöver mitt (just nu!) så fick de Milbemaxet:-)! Har också Drontal Vet. (på landet)

Lena
2012-09-25 20:06
#9

#8 De kan ha gett fel maskmedel i förhållande till vilken sorts mask katten har. Det varierar även mellan olika medel hur effektiva de är. Har katten diarré när den får medlet brukar det inte göra så stor nytta. Och om katter fått mask av att de ätit rå insjöfisk kan de ha fått en besvärligt sorts bandmask som man måste ge höga doser av ett särskilt slags medel för att få bort. Ja listan kan göras lång varför en katt har mask trots att den avmaskats.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

MSH
2012-09-25 20:14
#10

Jag förstår, problemet här KAN ju vara att inget medel har getts? Nu får den i alla fall rätt dos, i förhållande till kroppsvikt av mitt Milbemax. Eller-jag hoppas att den får det:-)!

Lena
2012-09-25 20:15
#11

Milbemax brukar vara effektivt. Vi får hoppas de ger det till kissen nu med!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

MSH
2012-09-25 20:24
#12

Kocka-lilla lilla vän, inget besked har matte fått om den överkörda katten….. ?! Väntar på det. Snälla lilla fina misse-kan du inte komma tillbaka till oss och sätta dig sådär fint på veranda-räcket som du brukar göra…..?! Fast vänta tills vi kommer och Mjaua högt-saknar det ljudet så…… Om du bara visste?

MSH
2012-09-26 10:06
#13

Jaha, då vet jag det, mannen skulle inte vilja ha ngn till katt… Hmm…. så då blev det en till anledning: DÄRFÖR att jag måste hitta henne också;-)! Tänker: Kattmamma lämnar ev ungar vid 14-15 veckor, är inte det ungefär snart då? Ska jag hålla uppe ett tag till? eller ..?

Annons:
Katthemsmatten
2012-09-26 11:23
#14

Aldrig, aldrig ge upp!!! (Och så kan du om någon månad börja indoktrinera maken Flört Klart ni ska ha katter i familjen!)

Medarbetare Hittekatter iFokus

MSH
2012-09-26 11:34
#15

Kom på mitt resonemang om tiden…. Det förutsätter ju i så fall att hon skulle varit dräktig när hon försvann? kanske troligare att hon löpte ett tag och sedan blivit dräktig…nu i så fall fött… Kvinnan observerade "henne" som mycket smal-kanske hade hon fött då? 16 aug….? Ojoj det är så mkt som går runt i huvudet… MEN jag ger inte upp!!!

Fidelia
2012-09-26 11:42
#16

Ge aldrig upp. Min kisse försvann på våren för ett par år sedan.

Nu har vi en annan kisse som hittade hit för precis två år sedan. Hon var då svårt skadad i ett bakben. Jag ringde polisen och annonserade då. Men tänk om hon kommer från ett annat län. Hon finns här och mår nu bra om rätt ägare dyker upp Glad

MSH
2012-09-27 07:55
#17

Två överkörda kroppar?! Men nu har jag börjat fundera på en sak till, när vi såg "ekorren" (ja det kan tyckas konstigt att jämföra m katt) men föremålet var helt "platt" och rödbrun färg plus vit. Både mannen och jag såg det, mannen trodde det var Kocka och kom hem förfärad. Efter att vi tillsammans kontrollerat det noga såg jag en liten liten bit av en ekorrtass, så där är jag säker det var inte Nu till problematiken; jag såg denna kropp tror jag dagen innan, det kan också varit en annan kropp .. som upphittaren såg… Jag ville inte stanna då m bilen eftersom jag hade alla barnen i bilen, och kroppen var helt platt. Tänkte att det inte var så trevligt för dem …. Sedan föll det i glömska när mannen och jag tittade på ekorren. Detta är då troligen dagen efter kvinnan sett henne, det är inte så långt från oss och kan vara hennes ordinarie hemvägs väg. Det konstiga i detta är väl ändå att ingen annan i så fall reagerat på den kroppen? fast det kanske är för mycket begärt av folk….?!den togs bort omedelbart… Kanske mina vänner var hon på väg tillbaka till oss dagen efter kvinnan hade sett henne, kanske dräktig….??? ÅH jag blir SÅ ledsen! FAST dettta är bara mina teorier, inget är bekräftat ännu… Medium som jag har kontaktat säger ändå att hon lever… Så hoppet mina vänner hoppet…..

Uppkatten
2012-09-27 16:30
#18

Två PLATTA döda kroppar i närheten av varandra nästan samtidigt? Det är klart att det är möjligt men det låter inte särskilt sannolikt. Du skulle i o för sig kunna lappa om den döda kroppen: såg någon den, vad var det för slags djur, vem tog hand om kroppen? + prata med närmaste grannarna där. Det blir lite mer att göra för dig, men det kanske det kan vara värt.

Jag har svårt att tro att ingen skulle ha reagerat om Kocka låg på vägen i närheten av ert hem…!

Vad jag tror händer just nu är att din hjärna "försöker hitta lösningar". Den provar olika "möjligheter" för att hitta "ett svar" för att "få ordning" på tillvaron igen. Det är helt normalt, men rätt jobbigt med en hjärna som håller på på det sättet…

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

MSH
2012-09-27 18:49
#19

Haha jag kan faktiskt tillåta mig att skratta åt ditt svar… Det är ju säkert så som du skriver… Försöker få svar… Tänk om hit och tänk om dit… etc… Ovissheten gott folk, den är inte hälsosam! Den har faktiskt lärt mig att försöka hjälpa till, tror faktiskt att jag numera skulle stanna på motorvägen för att ta hand om en överkörd kattkropp… Det finns inget ont som inte har något gott med sig:-)! God kväll!

Uppkatten
2012-09-27 21:16
#20

Många människor har hjärnor som är hopplösa på att "försöka lägga pussel" och hitta lösningar!!! Det är bra och kreativt och konstruktiv många gånger, men shit så jobbigt det kan bli också!!! När man ältar och ältar, och gör allt för att hitta olika "lösningar" men till syvene och sist inte lyckas hitta någon lösning som man "godkänner" som "en bra lösning". Hjärnan kan liksom inte "slå sig till ro" utan fortsätter "leta". För det MÅSTE finnas en lösning, bara man letar tillräckligt noga och prövar alla möjligheter.

Lite stressvarning där alltså!!!

Se till att hjärnan får "paus" då och då så den får lite annat att syssla med. Det mår hjärnor bra av! De behöver få vila lite nu och då i allt "sökande" efter Lösningen (den med stort L).

Ibland får man sköta om sin hjärna som om den vore en liten hund (eller katt?) eller nå´t… När tankarna bara snurrar och far…..

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Annons:
MSH
2012-09-28 08:51
#21

BRA nu har jag fått svar; det var en annan till kropp platt på vägen, det var en hankatt, lite längre bort hittades den. Den togs om hand av polisen, så ja än finns det hopp för en kattflicka;-

annebeate
2012-09-28 09:43
#22

Lille kattpojkeGråter Samtidig MSH finns nu hoppet att du ska återfå din lilla Kocka.

Denna kommentar har tagits bort.
Katthemsmatten
2012-09-28 09:58
#24

Instämmer i annebeates kommentar.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Uppkatten
2012-09-28 17:21
#25

Kan bara instämma i annebeates kommentar.

Och så behöver ni nog sänka hastigheten på den där vägen och sätta upp "Varning för djur-skyltar"…! Den verkar farlig tycker jag….!

Behöver du en solskens-historia till om en misse som kom till rätta efter lång tid så gå in på Stockholms katthems hemsida och läs under Solkatter om Prins Linton.

Inga fler ihjälkörda katter - nu behöver vi få hem en välmående Kocka!

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

MSH
2012-09-28 17:44
#26

Åh fantastiskt! Vilken solskenshistoria:-)! I morgon kommer annons i tidningen in, håller tummarna för tips:-)!!! Matningen har tyvärr upphört då den mannen ändrat sig…. Väldigt tråkigt!

Uppkatten
2012-09-28 18:27
#27

#26 Det var inte bra (om matningen), hur besvärligt kunde det vara för karln… Skrikandes ?! Kan du snabbt hitta någon annan?

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Annons:
MSH
2012-09-28 18:40
#28

Eller hur… Mkt nära kvinnan dessutom…. Så nej kan nog inte hitta ngn annan såhär på distans….svårt …

MSH
2012-09-29 20:49
#29

Annons i tidningen idag, inga samtal hittills… :-(

Uppkatten
2012-09-30 08:25
#30

#28 Vi får kanske hoppas på att det är Kocka ni matat, och att hon nu tvingas söka mat på annat håll, och då blir upptäckt/igenkänd…?

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

MSH
2012-09-30 09:07
#31

Ja, tänker så också, trist att mannen inte kunde mata…. Det verkar inte som om någon tagit hand om henne. Återstår lever fritt eller avliden.

MSH
2012-09-30 09:41
#32

Mediumet skrev att hon nu lever i en familj, de har ett litet barn ett eller två år gammalt…. Hua kattvänner det känns i bröstet….:-( blir då ledsen av det!

Uppkatten
2012-09-30 10:30
#33

Det händer att katter - på eget initiativ - flyttar in hos andra. En släkting till mig fick t ex plötsligt en dag en liten skygg katthona i familjen, och inom kort födde missen en kull ungar i barnens leksakslåda. Nu flera år senare bor kattmamman fortfarande kvar. Och hon är fortfarande rätt skygg.

Har hört flera liknande historier (ffa från landsbygden).

Andra gånger är det människor som "tar hand om den lilla vilsna katten", eller låter den bli kvar i ladugården/stallet. De känner inte till chip-märkning, och lägger inte ner särskilt mkt energi på att söka aktivt efter ägaren, för "det finns ju så många katter".

Tror man sedan att katten "blivit dumpad" vid stallet/gården ser man än mindre anledning att söka efter ägaren.

Men hellre trygg i en ny familj…. än ensam ute…. Men jag förstår att ovissheten "äter" dig… och hoppas verkligen att du snart får svar!!!

Och sitter det "tusen miljoner lappar" uppe kanske även en "passiv upphittare" ser - känner igen - och hör av sig! Vi får hoppas på det!

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

annebeate
2012-09-30 10:30
#34

I Malmö fanns det för länge sedan ett mycket känt medium, en kvinna, som rönte stor aktning från alla håll. I detta fallet vill jag att mediet närmare rent lokalmässigt preciserar var lilla Kocka är för att tro på detta.

Annons:
MSH
2012-09-30 10:53
#35

Håller med Annebeate! Vet faktiskt inte om jag ärligt tror att hon bor i en familj….! Har tänkt tanken ibland att Kocka tyckte att vår familj blev "för mycket"… Tre barn, aktivt liv, mycket som händer… Så i så fall borde hon välja något "stillsammare"… Någon plats har jag inte fått någon gång, att leta känns fortfarande som nål i en höstack…. eller värre! Nya/flera lappar måste upp! Har inte varit i Kolmården i helgen och det känns lite sorgligt att vara på distans… från henne… Kvinnan har kommit med förslag, hon kommer nästa helg:-)! Jippie! att vi tillsammans kan gå med en bekants hund, som lever med katt, och kanske kan "spåra", leta på så sätt efter henne! Ja gott folk, ert fantastiska stöd värmer och hade inte jag "fått utlopp" för allt på sidan här, hade nog jag också varit tvungen att springa Lidingö-loppet!

MSH
2012-09-30 11:31
#36

OT: grattis min kära man för en fantastiskt tid, "supportteamet" var på plats. Tror det blev 2.17:-)!!

Katthemsmatten
2012-09-30 13:24
#37

Spårning med hund kanske kan ge något. Om inte annat får du känna att du prövar ytterligare ett sätt att vända på varje sten. Keep going!!

Medarbetare Hittekatter iFokus

Lena
2012-09-30 14:40
#38

Synd att mannen som först kunde tänka sig att mata sedan drog sig ur.

Ni skulle behöva veta vad som äter av maten på kvinnans tomt. Det hade sparat mycket tid och funderingar. Jag menar - dumt att hänga upp sig på matningen på tomten om det inte är Kocka som äter där eller någon annan hemlös katt. Om det hade kunnat redas ut skulle mycket vara vunnet. Den där Åtelkameran hade kunnat lösa problemet - som jag skrev ovan finns de för runt 500:- på Tradera.

Spårning med hund - ja det kanske kan vara något!? Beror väl på hur väl tränad hunden är på att spåra. Har själv ingen erfarenhet av det när det gäller att hitta hemlösa katter.

När det gäller teorin om att någon tagit hand om Kocka i tron att hon är hemlös, borde tycker man, den personen ha sett någon av alla dessa lappar som varit och är uppsatta. Teorin skulle i så fall vara att personen inte vill lämna ifrån sig kissen. Om Kocka själv flyttat in till någon borde även denne ha nåtts av lapparna och/eller annonsen som varit i veckan.

När det gäller mediet - kan hon inte säga något om var katten finns rent geografiskt? Måste erkänna att jag själv är lite skeptiskt till medier. Vissa är säkert mycket seriösa, men branschen som sådan kan nog innehålla lite allt möjligt om man så säger.

Bra att veta att den överkörda katten inte var Kocka i alla fall. Då är det spåret utrett och kan lämnas till handlingarna.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

MSH
2012-09-30 17:07
#39

Lena, tack för tips, vet inte vad jag ska tro heller.. Nu kunde ju inte mannen mata (tyvärr) så det känns liksom dumt m kamera- funderingar nu. Jag ska se om kvinnan kan ev "övertala" honom igen. Jag fick ju svar att han kunde… Tänker att mycket lappar är mitt nya fokus:-) just nu i alla fall….. Tills motsatsen eller nått…….?!

annebeate
2012-09-30 17:42
#40

Siktet är nu att finna Kocka välbehållen för det finns i nuläget ingen annan arbetshypotes att utgå ifrån annat än att  hon fortfarande är i livet.Tiden har visserligen gått men tänk då på alla katter som plötsligt efter lång tid kommit tillbaka och hur ofta har det inte varit just en lapp eller efterlysning på någon kattsajt som varit avgörande för átt det blivit ett lyckligt slut.

Mängder av efterlysningslappar med avrivningsremsor med ditt mobilnr MSH och utfästelse om hittelön. Finns det fler kattsajter du kan lägga in efterlysning på? Ju fler som är medvetna om att Kocka fortfarande är försvunnen desto bättre. Kolla regelbundet med polisen och tillsammans fortsätter vi  hålla trådarna om lilla Kocka levande.

MSH
2012-09-30 18:03
#41

Tack Annebeate:-)! Ska kolla web-annonseringarna också:-)! Många små tassar håller vi:-)! Lilla lilla misse ….

Annons:
Katthemsmatten
2012-09-30 18:05
#42

12 tassar och 2 tummar kan vi bidra med härifrån. Och massor av positiva tanker så klart. Flört

Medarbetare Hittekatter iFokus

MSH
2012-09-30 18:12
#43

Tack snälla:-)!

Uppkatten
2012-09-30 18:13
#44

Neej, flyttat in hos någon i närområdet tror inte jag heller på. I så fall ska hon ha hamnat en bit bort, där MSH inte har hunnit lappa än Flört. Som katten som tog sig till Gotland eller nå´t….

Här bidrar vi med 8 tassar och 2 tummar!

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Lena
2012-09-30 18:21
#45

#39 Är det ingen alls som matar på kvinnans tomt nu? När upphörde matningen i så fall? Kan tänka mig att den som fått vana att äta på platsen går dit ett tag till efter att maten upphört. Men går det för lång tid söker sig djuret säkert till andra födokrokar.

Lapparna är viktiga - att ni fortsätter att lappa. Även repris på annons när det gått några månader om hon inte kommit tillbaka ännu. Som andra säger ska man absolut inte ge upp. Det som varit bra med Åtelkameran är att få veta om det är en katt (kocka eller annan katt) som äter eller om det är andra djur. Om det inte är det kan ni koncentrera sökandet på annat håll.

Det bästa i det här läget är att fortsätta att söka på bred front så man inte låser sig vid ett tips.

Funderar lite - När det gäller kvinnans tomt är det knepigt om Kocka först gav sig tillkänna genom att visa sig och skrika ganska kraftigt och sedan blir så skygg att hon bara visar sig på nattens mörka timmar. Man ska aldrig säga aldrig förståss - men det troliga är nog att hon gått vidare till någon annan plats efter det och att det är något annat djur som äter av maten.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

MSH
2012-09-30 18:41
#46

Funderar vidare; kvinnan matade på natten och när hon tände utebelysningen så gömde sig katten varje gång…?! Hon var mycket skygg enl kvinnan. Det konstiga är väl som sagt mjau- skrikandet innan och även "pratet" på natten…? Tror nog inte heller att hon är kvar…. Frågan kvarstår; VAR är hon??? OCH hur långt ska jag lappa…? To be continue….

Katthemsmatten
2012-09-30 18:50
#47

Lappa MYCKET längre bort än vad du tror är möjligt. Helst i form av en väldigt stor radie från området hon försvann. Så du inte bara går i en riktning menar jag.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Lena
2012-09-30 20:22
#48

Ja det är nog smart att utöka sökområdet till en vidare radie nu när det inte gett några napp.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Annons:
MSH
2012-09-30 20:46
#49

Menar ni lämnat länet? eller "bara" längre bort.. i Kolmården, Åby, Stavsjö och allt vad det nu heter…?! Annonsen i tidningen gav inget napp…:-(!

jasmina.p
2012-09-30 21:23
#50

Kommenterar här så jag ser uppdateringarna. har läst igenom alla tre trådar nu, det känns som en spännande, sorglig bok, kikar in varje dag och läser mig neråt och hoppas på ett lyckligt slut.

Som de andra säger, Fortsätt lappa och förnya lapparna med nya datum!

hade jag bott närmare hade jag också kunna tagit min hund och gått en dag och letat kisse.

pröva åka runt och knacka dörr på alla hus, även lägga lappar i brevlådorna hos alla som bor på"landet"

Här hålls det tassar och tummar här! :)

http://liveforthemoment-jasmina.blogspot.com/
Bloggen om kaninerna, hunden och hästarna även allt omkring!

Katthemsmatten
2012-09-30 21:30
#51

Jag menar i öht till ert hus i första hand. Kanske annons på.Blocket där du efterlyser någon som lämnat området med bil/släp vid tiden för hennes försvinnande.

Medarbetare Hittekatter iFokus

annebeate
2012-09-30 21:53
#52

MSH, har du lappat runt hela Kolmården? Om inte, gör det så ingen där ska missa att hon är försvunnen. Tänker på om hon skulle ha fått fristad hos någon annan familj i Kolmården.

Uppkatten
2012-09-30 22:44
#53

När det gäller kastrerade katter brukar man rekommendera att man lappar 400 meter i varje riktning i ett tidigt skede. Därefter utökar man sökområdet varteftersom tiden går.

För okastrerade katter gäller förstås ett större sökområde. En okastrerad hane kan t ex vandra flera mil.

Så utöka området som du lappar (hur stort är det idag?).

Har du lappat någonting på sträckan mellan Stockholm och Kolmården (inte bara digitalt menar jag)? Kanske vore bra med lappar längs den sträckan t ex i affärer mm?

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Lena
2012-09-30 22:56
#54

Blocket är ju bra att annonsera på med. När det gäller lappar - utöka lappningsområdet med några km. Om jag fattat det rätt har ni lappat mest runt sandviken - krokek än så länge?

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

MSH
2012-10-01 06:54
#55

Lena, det är riktigt, sedan har ju snälla Selma99, här på sajten lappat inne i Norrköping. Jag lappar mer överallt helt enkelt:-)!

Annons:
MSH
2012-10-01 07:12
#56

Blocket annons finns! Förnyad sedan ett tag dessutom;-

MSH
2012-10-01 07:13
#57

Kolmården är stort, jag försöker lappa i större utsträckning helt enkelt. Lappar i affär/pizzeria finns också….

MSH
2012-10-01 10:04
#58

Ja mina vänner det är som en sorglig bok, snart har det gått 1/4 dels år, 3 månader, 90 dagar -ja ni förstår…. Jag tycker att det känns "orättvist" för vi har inget djur fn. Min bror har en fin katthane, min mor har hund och nu har min far beställt en hund… Kämpar hur som helst vidare och ska försöka "tok-lappa" på lördag!

Selma99
2012-10-01 13:21
#59

Tar en vända i morgon och ser om jag kan sätta upp lite fler lappar! Ge inte upp MSH någonstanns finns hon….

jasmina.p
2012-10-01 13:41
#60

tips!

jag införskaffade mig en sån hundvisselpipa med reglerbar frekvens. prövade vissla och katten springer som en galning och hoppar upp i knäet. helt galet! hon är en en ung kisse.

prövade igen sen efter någon timme och samma sak händer! pröva köpa en sån visselpipa och ut och se om hon kommer?

i första hand så används de till att locka uppmärksamhet men man kan pröva. Ni kan ju pröva att vissla högt och långt när ni ger maten. så kanske den förstår sen? eller något?:)

http://liveforthemoment-jasmina.blogspot.com/
Bloggen om kaninerna, hunden och hästarna även allt omkring!

MSH
2012-10-01 13:44
#61

Tack Selma99, det värmer !

Katthemsmatten
2012-10-01 14:41
#62

#59 Du är ett fantastiskt stöd för MSH!

#60 Udda tips. Har aldrig hört talas om detta tidigare, men säkert värt att pröva.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Annons:
MSH
2012-10-01 15:47
#63

Tack, det är ett underbart stöd:-) att känna att "något händer" fast jag här i Sthlm:-)! Helt underbart!!!!!

Andina
2012-10-01 18:54
#64

Ja, jag vet inte vad jag ska säga! För jag förstår så väl att det måste vara outhärdligt att inte veta och att ständigt hoppas, hoppas, hoppas. Samtidigt har jag ju alldeles nyligen själv bevittnat hur en katt som varit försvunnen i 7 månader äntligen återförenats med sin familj - och de med honom.

Hoppet är ju det sista som överger människan - och tur är väl det. Samtidigt som det kan vara så vansinnigt tärande!

Jag följer tråden och hur det går! Och jag är djupt imponerad och tacksam för allt stöd du får av underbara djur- och kattvänner!

Jag fortsätter att hålla tummarna - d v s jag hoppas fortfarande också!

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Lena
2012-10-01 19:20
#65

Bra MSH att du fortsätter att lappa samt utvidgar sökområdet. Det tror jag är ett klokt drag i det här läget.

Selma99 - jättefint av dig att stötta och hjälpa till på detta utmärkta sätt. Sådant är guld värt!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

MSH
2012-10-02 09:29
#66

Hade svårt att sova i natt, tänkte på de tre kattbebisarna utan mamma… Började tänka en (till) katt, får skuldkänslor för det också… God morgon kattfolk:-)!

Andina
2012-10-02 09:33
#67

#66 - MSH - varför får du skuldkänslor för det?? Det ska du väl ändå inte känna! Det ena utesluter inte det andra. Kärleken till en katt utesluter inte Kärlek till en annan katt. Nej, såna känslor hoppas jag att du snabbt kan skaka av dig.

Go'Morron härifrån också! ;)

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

MSH
2012-10-04 15:57
#68

Tips samtal; Hej- jag såg din katt (ung tjejröst)…. Den gömmer sig under vårt vedskjul. Oj-jag försöker hitta ngn som kan komma till dig. Tack!

Andina
2012-10-04 16:04
#69

Menh… Förvånad Åh, vad jag hoppas att det är ett seriöst samtal och att det är din lilla Go'a Vän! Hoppas också att du hittar någon som kan ta sig dit snabbt! Håller tummar o tår - stenhårt!

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Annons:
Katthemsmatten
2012-10-04 16:25
#70

Tänk om underbara Selma99 skulle ha möjlighet att åtminstone utröna om det är seriöst innan du slänger dig i bilen till Kolmården!

Medarbetare Hittekatter iFokus

Uppkatten
2012-10-04 16:53
#71

Hoppas - hoppas - hoppas det är lilla Kocka den här gången!!!!!!!!!

Det är dags för henne att komma hem nu!

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Uppkatten
2012-10-04 17:02
#72

Be dem fotografera/filma katten innan den ger sig av!!!!! Ev. kan de väl ställa ut lite mat att locka med?!

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

emjon
2012-10-04 17:05
#73

Oj så spännande och jag hoppas också att det är seriöst.

Håller med om att det vore underbart om någon kunde hjälpa dig att kolla först.

I dag har många unga mobiler kan du inte höra om hon har möjlighet att försöka fånga henne på bild?

Hoppas hoppas att det är din lilla Kocka. Vi håller alla tummar och tassar vi har här för att det är rätt kisse.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

[eskils]
2012-10-04 18:00
#74

Be tjejen lägga ut mat där så katten stannar, tills någon kan kolla om det är Kocka. Kanske en inbjudande matta eller filt att ligga på också. Här hålls det också tummar…

MSH
2012-10-04 18:05
#75

Tack snälla ni:-) jag har sänt ut en spanare, väntar på svar….. Pulsen ör typ 200… Tänk om….. Ja-ni vet, hoppet….!

MSH
2012-10-04 18:16
#76

Ytterligare info (för den som tycker det är intressant) detta är över 6 km hemifrån…. Jag har satt upp några lappar i detta område, men inte så många.. Skulle ta min utvidgade lappningsrunda på lördag. Åh jag är så spänd….

Annons:
Andina
2012-10-04 18:26
#77

#76 - Katten jag hittade ägaren till, till slut, hade rört sig 1,5 mil, minst - "fågelvägen"! Hur långt han hade vandrat utmed vägar, buskar och skog, egentligen, vet ingen… Men säkert har han vandrat mer än så i alla fall, för hans mål var ju inte att komma till mig den kortaste vägen.. utan har säkert "irrat omkring"!

Jaaa, jag kan så väl förstå att hjärtat klappar och att du är så spänd! Jag hoppas sååå! Samtidigt som 'en' försöker vara "realist" och tänka, att man vet ju inte… Tittar in i tråden titt som oftast!

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

[eskils]
2012-10-04 18:28
#78

Hade tjejen sett dina lappar eller en tidningsannons?

MSH
2012-10-04 18:32
#79

Det frågade jag faktiskt inte, antog lappar, fast tidningsannonsen var ju i lördags… men det var ingen bild i tidningen…?! Ja, spänd är ordet, finns många katter, men färgen är ju lite speciell.. Det svåraste är ju att hon är så skygg…

[Amazona]
2012-10-04 18:44
#80

Håller tummarna så att knogarna vitnar! Hoppas hoppas….

annebeate
2012-10-04 18:51
#81

Måtte det vara lilla Kocka, hoppas så.

Uppkatten
2012-10-04 20:43
#82

Hur går det????????????????????????????

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

MSH
2012-10-04 20:48
#83

Åhhhhh väntar och väntar…….

Annons:
Selma99
2012-10-04 20:49
#84

Jaa hoppas hoppas på att det är din kisse. Var är hon sedd? Kan jag hjälpa till på nåt sätt?? Är ju på lite närmare håll än dig…

Selma99
2012-10-04 20:52
#85

6 km är inte mycket…jag har lappat inne i Norrköping och i en del djuraffärer. Kollade i dag och lapparna satt kvar…Har jobbat hela dagen så jag har inte varit här inne förren nu…

MSH
2012-10-04 20:58
#86

Tack snälla Selma:-)! Det betyder så mycket, en ros till dig! Jag väntar på uppdatering….. Hittar katter hem från 6km.. jag tycker det känns långt….?!

Uppkatten
2012-10-04 21:03
#87

Inte omöjligt, men min gissning är att hon kan vara vilse och därför mer "irrar omkring".

En del hankatter har ju annars revir som är betydligt större än så, och hittar hem.

Och en del katter vandrar många mil för att komma tillbaka "hem" sedan de t ex flyttat…

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

MSH
2012-10-04 21:05
#88

Hon är sedd i så fall i Sandviken; Lena här på Hittis känner väl till området där har jag förstått;-) Tänkte på det nu, det är norrut från oss, läste någongång någonstans att oftast "springer katter bort och hittas just norr-över"- undrar om det stämmer?! Hon är ju en riktig liten skyggis ute, så kanske "vår" spanare har svårt att se ngt/henne? Hoppet mina vänner, hoppet…….

Selma99
2012-10-04 21:07
#89

Jag börjar jobba tidigt i morgon men kommer att kolla in här då och då under morgondagen. Hör av dig om jag kan göra något. Håller tummarna på att det är din katt. Tror inte att (om det är hon) hon hittar hem, skulle snarare gissa som uppkatten att hon är vilse i så fall.

Selma99
2012-10-04 21:13
#90

Hoppas att de kan mata så att katten stannar kvar i området! Kanske de kan ta en bild när det är ljust ute. Nu ska jag dyka i sängen men väntar på fortsättningen:-)

Annons:
Uppkatten
2012-10-04 21:16
#91

Men visst ska du dit i helgen? Så även om spanaren inte får något "napp" nu i kväll så har du ju verkligen ett nytt hett spår i ditt sökande!

Försök få tjejen att ställa ut mat till misse fram till helgen isåfall, och be henne att fotografera katten om hon får syn på den igen. Ett foto vore ju verkligen till hjälp i det här läget!

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Katthemsmatten
2012-10-04 21:49
#92

Mata nu är viktigt så vem katten än är kan identifieras. Skulle det, Gud förbjude, inte vara Kocka får vi hjälpas åt för att den missen ska få en chans att komma in.

Medarbetare Hittekatter iFokus

MSH
2012-10-04 22:05
#93

Tyvärr så fick de inte syn på ngn katt….. träffade tipsaren. Jag har sms:at och bett tipsaren m familj snällt att ställa ut lite mat? Hoppas att de gör det? ! Får besöka platsen i morgon. Hoppet hoppet…..

Uppkatten
2012-10-04 22:12
#94

Har de sett katten flera gånger eller var det här första gången? Kunde de säga något om katten, tam/skygg, tjock/smal…? Vad gjorde att de lade märke till den?

Använd nu "allt du har lärt dig" i morgon när du kommer dit! Lappa i brevlådor, prata med grannar i det här området + med alla du möter, ställ ut mat + vatten, leta extra i skymning + gryning o s v.

Får ni tag på missen och det är Kocka så kolla noga om hon kan ha ungar någonstans just nu!!!!

Har svårt att göra ngt här hemma nu i kväll, har fullt upp med att hålla tummarna!!!

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

MSH
2012-10-04 22:24
#95

Tack snälla! Jag har ju "lärt" mig en del, kunskap som helt enkelt måste användas nu:-)! Även om det inte skulle vara K! Tack alla ni på sidan för den kunskapen !!! Jag har inte fått möjlighet att få svar i detalj om de frågor som jag har till "tipsaren". Åker dit i morgon kväll och "förhör" dem:-) Många nya lappar är fixade så det är bara att tok-lappa då helt enkelt. Hur kollar man ev. ungar? Jamenar finns det något man kan se på henne…? (om man inte ser själva ungarna?) Känns ju hemskt om man skulle lyckas fånga henne och så har hon ungar någonstans…?!

Uppkatten
2012-10-04 22:35
#96

Jag är inte jättebra på det där med kattmammor, men spenarna bör definitivt vara större och annorlunda jmf med tidigare, i alla fall om hon har rätt små bebisar. Men du hinner nog få svar här inne innan i morgon! :-)

Vore kanske bra med lite råd om hur man fångar hona med ev. ungar också…? Första steget är att försöka kartlägga hur många ungar och var de finns…? Men sedan då…?

Fundera lite kring om du snabbt kan få tag på fälla också, ifall det skulle bli aktuellt!

Och köp med dig massor av god väldoftande mat att locka med (t ex tonfisk).

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Katthemsmatten
2012-10-05 10:04
#97

Har hon ungar ser spenarna litet svullna ut och ofta har en del päls försvunnit runt dem.

Ser hon så ut, försök spana på henne vart hon tar vägen när hon ätit. Tar man det försiktigt leder hon er till ungarna. Försök då först och främst fånga in dem med hjälp av fälla. Se till att ni kan lösa ut den med hjälp av långt snöre för att undvika att någon liten baby blir skadad. En del honor försöker flytta kvarvarande ungar, så ni får bereda er på en lång tid som fällvakter för att få in alla bebisarna. Sist fångar ni modern.

Håller tummarna för dig så de blånar!

Medarbetare Hittekatter iFokus

Annons:
MSH
2012-10-05 10:20
#98

Tack:-)! Ska börja med att försöka hitta henne:-)! OM det nu är rätt lilla älskade katt som vi längtar så mycket efter!! I skymningen mina vänner är jag på KATT span, känns bra:-)!!

MSH
2012-10-05 11:05
#99

Tänkte på det där med ungar, om de är riktigt små? då kommer väl de inte fram? OM det nu var lilla K som kvinnan såg, 16:e augusti så var hon väldigt smal enligt henne ?! Åh, så många tankar… OCH såklart längtan och förväntan och och och och…… To be…..

Fidelia
2012-10-05 11:34
#100

I bästa fall är de väldigt små. Några veckor gamla kattungar är inte roliga att ta i. De är som nåldynor Flört. Om de är små så brukar de skrika rätt bra när mamman kommer. Så följ efter och se om hon kryper in någonstans och lyssna.

Har själv letat kattungar på detta sätt då ladugårdskatter gömt sina ungar. Känns sådär att sticka ner handen i ett mörkt hål och inte veta vad man hittar. Men jag har räddat många ungar på detta sätt. Hinner de bli 6v så är de i princip förvildade.

Hoppas hoppas hoppas att det är din kisse och att hon INTE har ungar.

MSH
2012-10-05 12:04
#101

Jag hoppas också såklart att hon inte har ungar, men OM det är vår katt och OM det skulle finnas ungar? så vill jag ta ansvar ansvar för dem.

Katthemsmatten
2012-10-05 13:17
#102

Självklart tar du ansvar för dem. Finns nog inte någon här inne som tror att du skulle strunta i dem. Du verkar alldeles för engagerad i katten för att strunta i hennes eventuella avkomma.

Nu hoppas vi på att det är lilla K och att hon inte har blivit dräktig under tiden hon varit ute, men 90 dygn eller så gör väl att det inte är så troligt att hon fortfarande är 'singel'.

Medarbetare Hittekatter iFokus

MSH
2012-10-05 13:49
#103

Ska bli spännande och se OM jag ser NGN katt….??!! Jag är alldeles uppe i varv… har handlat tonfisk och kattmat… Så mitt "fredagsmys" är klart, hahaha. Trevlig fredag gott kattfolk:-)!

jasmina.p
2012-10-05 16:26
#104

Är hund vakt till i morgon så nu håller vi 12 tassar och 4 tummar att det är din lilla kisse :) Önskar dig all lycka till ikväll!:)

Kan man ta en gammal glass burk fylla en med torr foder och "skrammla"? eller skrämmer man bara iväg den då kanske? :(

http://liveforthemoment-jasmina.blogspot.com/
Bloggen om kaninerna, hunden och hästarna även allt omkring!

Annons:
Katthemsmatten
2012-10-05 16:39
#105

#104 Visst kan man göra det, men om det ljudet inte har någon betydelse för katten så kommer det inte att göra vare sig till eller ifrån. För att katten ska förstå så måste man använda ett ljud som katten känner igen. Mina egna går igång på skramlet från Dentabits asken. Annars är det bättre att ställa ut starkt doftande mat (t ex grillat kycklingskinn, makrill, tonfisk), som katten kommer att känna på långt håll.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Katthemsmatten
2012-10-05 16:40
#106

#104 Visst kan man göra det, men om det ljudet inte har någon betydelse för katten så kommer det inte att göra vare sig till eller ifrån. För att katten ska förstå så måste man använda ett ljud som katten känner igen. Mina egna går igång på skramlet från Dentabits asken. Annars är det bättre att ställa ut starkt doftande mat (t ex grillat kycklingskinn, makrill, tonfisk), som katten kommer att känna på långt håll.

Medarbetare Hittekatter iFokus

jasmina.p
2012-10-05 17:04
#107

Ja för jag kommer ihåg när min han katt hoppade ner från balkongen 3e våningen! två gånger och rymde iväg så gick jag hela natten och skramla med mat burken för han va van att komma då. men sen gick jag hem och sov och en timme efter hörde jag honom jama nere på grannens tomt. Detta hände två gånger. otroligt att katten inte skadade sig. vi åkte självklart till veterinären. Den andra gången rymde han när mamma vädra, Efter detta blev det en kastrering.

men det kändes som om jag bara skrämde iväg honom eftersom han kom när jag hade gått hem och inte när jag va ute. Katten hade bråkat med andra katter de syntes..

http://liveforthemoment-jasmina.blogspot.com/
Bloggen om kaninerna, hunden och hästarna även allt omkring!

Uppkatten
2012-10-05 19:14
#108

Hur går det???!!!

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

MSH
2012-10-05 19:31
#109

Tack för support, är inte på plats förrän senare, uppdatering kommer då!

MSH
2012-10-05 22:28
#110

Såg ingen katt…. Besöker huset i morgon

Uppkatten
2012-10-05 22:59
#111

OK, vi håller tummar och tassar! Ta reda på då om det finns liknande missar i omgivningen…! Gissar att du kommer att ha fullt upp i morgon :-)

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Annons:
MSH
2012-10-06 12:41
#112

Tipsaren är "säker" på att det var K hon såg?! Hon var tjock och skygg! Jobbar så det ryker…. Med allt;-)

emjon
2012-10-06 14:31
#113

Oj oj vad spännande stämmer tipset så gäller det att du lyckas få in henne innan hon lägger sina ungar.

Riktig godismat som hon inte kan motstå.

Tum och tasshållning stenhårt!!!!!!

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Andina
2012-10-06 14:40
#114

Åååh, vad jag hoppas att tipsaren har rätt! Massor av lycka till och håller tummarna stenhårt för att du får tag i katten, MSH!

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Uppkatten
2012-10-06 14:56
#115

Känns som att du borde ha fälla på plats!!!???

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

ilb
2012-10-06 15:12
#116

Är det en dräktig katt måste den ju in vilken katt det än är! Ungarna dör om dom föds ute nu. Rynkar på näsan

MSH
2012-10-06 15:15
#117

Fälla kommer riggas:-), Lappat i brevlådor o på stolpar… Känns lite overkligt om vi skulle få återse henne efter så lång tid….?! Spänd, förväntansfull och bara lite nervös….. Har inte sagt ngt till barnen. Tipsaren verkade smått "förtjust" i katten som hon såg… Hade nog försökt "fånga" henne själv….. Håller alla tummar själv:-)!!!! Hoppet mina vänner hoppet…

Uppkatten
2012-10-06 15:34
#118

Skulle det nu vara din lilla Kocka så tänk på att hon kan vara rätt olik sig… Att hon kan vara skygg, rädd, orolig o s v. Du kan inte bara "släppa in" henne därhemma bland alla barnen och tro att det ska fungera "som förr", utan ta det lugnt och försiktigt och ge henne tid, utrymme ("eget rum") och lugn och ro. Fast det gissar jag att du redan vet numera :-)

Hoppas - hoppas - hoppas!!!!

Låt henne sitta kvar i fällan tills ni har kommit hem (akta så att den inte går upp av misstag), stäng in er i ett rum innan ni släpper ut henne ur fällan och låt henne stanna i ett rum tills hon har blivit mer trygg därhemma igen.

"Tjock" kan ju också innebära att det är en helt annan katt, det behöver inte betyda dräktig… Men självklart hoppas jag verkligen att det är din lilla Kocka!!!

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Annons:
Selma99
2012-10-06 18:47
#119

Vilken rysare det här är. Skulle bli glad för er skull och för Kockas skull om ni lyckas fånga "rätt" katt. Följer med spänning på fortsättning…

Katthemsmatten
2012-10-06 18:50
#120

Selma, du är ju en så viktig del i detta som har hjälpt TS. Förstår att spänningen är olidlig nu.

Medarbetare Hittekatter iFokus

MSH
2012-10-06 19:05
#121

Tack alla, jag vill så gärna hitta henne, för ER skull också:-)! Alla snälla fina tips och support som jag fått av er….blir rörd….

Katthemsmatten
2012-10-06 19:22
#122

Du vet att vi håller tummar och tassar för Kocka och dig!! Ut och leta nu som du gjort så många, många, många nätter förut. I natt tror jag du får 'napp'.

Medarbetare Hittekatter iFokus

MSH
2012-10-06 20:25
#123

Får ett tips nu ikväll på en katt vid Krokek..? Liten och smal… Åh alla katter..??!! Vad ska man tro… Jag säger bara det; hade gjort vadsomhelst för en gps just nu! (Kastrering pratar mannen om) hade det gjort att hon var närmre?) Svaret vet ni ju. I diskussionen om att jag lagt ner så mkt tid/energi på att hitta henne, och om vi hittar henne, får hon inte vara ute på landet ngt mer?) skulle jag leta lika mycket en gång till-(( ja det hade jag)) Vi kan väl sammanfatta såhär: Vi har lärt oss mycket tillsammans om katter;-))

Andina
2012-10-06 20:32
#124

MSH, du har så rätt, vi har lärt oss så mycket! Och under tiden vi lär oss mer, så fortsätter vi att söka! Och vi sänder pepp- och styrketankar till dig under ditt letande!

(Ja, jag lär mig väldigt mycket här inne, jag också, om att leta efter sina saknade, om att hitta en katt i diverse olika tillstånd o s v. Så jag är glad att jag hittade hit till Hittekatter! En härlig sajt med så engagerade människor!)

Kyss

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Katthemsmatten
2012-10-06 20:34
#125

Det du möjligen inte visste om katter tidigare vet du nu. Sök på alla spår du kan. Försök få hjälp om du inte hinner följa alla spår själv. Önskar för första gången i mitt liv att jag inte var stockholmare utan östgöte.

Go, Marie, Go!!

Medarbetare Hittekatter iFokus

Annons:
Uppkatten
2012-10-06 20:42
#126

Kan bara instämma med Katthemsmatten!

Och vad härligt med två tips nu när du är på plats!!!

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Lena
2012-10-06 23:03
#127

#125 & #126 Östgöte är inte alls så dumt att vara! (Säger en f.d. Östgöte) ;) Östgöte guskelov som  det brukar heta.

--

Håller tummarna så de blir blå! Hoppas, hoppas att det är Kocka något av tipsen!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

emjon
2012-10-07 11:18
#128

Väntar med spänning under tiden som tummar och tassar hålles!!!!

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

emjon
2012-10-07 13:19
#129

Har precis nu läst en berättelse i Hemmets Journal nr 40 under läsarnas egna berättelser.

Lisa överlevde tack vare snälla människor och bilden är en trefärgad kisse. Den är mycket intressant och MSH om du får tag i den så läs så inser du att det finns hopp.

Påminner så mycket om ditt sökande och denna kisse var också chipmärkt och registrerad men hjälpte inte när inngen hade kollat.

Tack vare att ägaren inte gav upp så fick hon napp på sin blocketannons 6:e månaden som hon förnyade den. Idogt letande gjorde att hon hittade kissen och allt slutade lyckligt.

Hoppas på samma tur för dig i ditt sökande efter Kocka lite som ett omen……

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Lena
2012-10-07 14:06
#130

#129 Precis den typen av läsning man behöver i situationer som denna!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Andina
2012-10-07 14:07
#131

väntar med spänning… …

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

pia-app
2012-10-07 15:57
#132

Vi ska se om vi kan åka ut med vår fälla men först måste mammakatt gå in i den så att vi kan ta in henne och hennes treveckors kattungar.

Selma99 du jobbar väl på Fia kan inte ni låna ut er fälla . Jag har nr till dom som trodde att de sett katten.

Annons:
Andina
2012-10-07 16:00
#133

#132 - ??? Betyder det att ni sett kattungarna? Förvånad Och mamman?? Jag är för ivrig för att riktigt hänga med…

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Lena
2012-10-07 16:06
#134

#133 Om jag förstått det hela rätt är det en annan honkatt med ungar än Kocka, som #132 åsyftar. När det gäller tipsen som kan vara Kocka har det inte setts några kattungar. Med tanke på att hon inte var kastrerad när hon försvann kan man dock misstänka att det skulle kunna finnas kattungar med i bilden.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Andina
2012-10-07 16:09
#135

#134 - Tack, Lena! Ja, nu förstår jag! Skrattande

Håller hårt i tummarna för alla katter som det jobbas så mycket för! Ni är guld!

/Förvirrade jag

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Lena
2012-10-07 16:10
#136

Lägger in en länk till en satelitbild över området där Kocka försvann. Området Strandvägen går utmed Bråviken och leder så småningom vidare mot Kolmårdens Djurpark.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Uppkatten
2012-10-07 17:35
#137

Bara en snabb blick på satelitbilden fick mig att - med en rysning - tänka på hur jag letade efter min egen lilla misse… Världen blir så otroligt STOR när man letar misse….

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

MSH
2012-10-08 08:16
#138

Tack kära vänner; Jag har inte sett ngn tre-färgad katt, känns nästan konstigt när jag får tips på sådana… Alltså ett tips till i söndags, en "liknande" fast svanslös?… Känns inte så troligt.. Så återstår två "heta" troliga tips: Tjock katt i Sandviken Smal katt nära Vårdcentralen och också då nära kvinnans hus..?! Den sågs med en annan katt i söndags… I bland önskar jag att hon inte var så skygg, hade liksom varit lättare att få fatt i henne då..? Fast och andra sidan så gillar jag ju det med att hon inte "smörar för allt och alla". Nu känns hon nästan lite "förvildad" dock och det får vi jobba med. Ska läsa artikeln vid tillfälle:-)! Tack för uppmuntran!! Är själv inte på plats vilket givetvis gör det hela så mycket svårare…

Katthemsmatten
2012-10-08 09:38
#139

Hoppas att det finns någon som kan hålla ett litet öga under veckan.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Annons:
Lena
2012-10-08 09:51
#140

#138 När kommer du till Kolmården nästa gång? Antar att du har åkt hem till Stockholm för denna gången. Tipset nära kvinnan verkar ju ganska lovande. Både geografiskt och utseendemässigt. Värt naturligtvis att kolla upp båda tipsen. Den svanslösa katten däremot verkar ju mindre trolig om det nu inte hänt henne något. Försök att få tipsarna att hålla fortsatt koll. Hör även med dem om de kan mata katterna mot lite ersättning så att de håller sig på platsen.

Katter som varit på rymmen ett tag blir i regel skygga. Har de dessutom varit det tidigare ökar skygghetsgraden. Förvildade blir de dock inte, det är katter som inte alls haft mänsklig kontakt som blir förvildade. I Kockas fall kommer hon med all sannolikhet bli social rätt snabbt igen om hon väl kommer tillrätta. Det är stor skillnad på en katt som tidigare bott med människor och en katt som aldrig gjort det. I förstnämnda fallet brukar det gå ganska snabbt att få dem att lita på människor igen meden en förvildad katt behöver längre tid på sig. Det kan dock vara svårt att veta hur pass skygg/förvildad en hemlös katt är. Många gånger verkar de skyggare/mer förvildade än vad de verkligen är. Vi har varit med om många positiva överraskningar här på Hittekatter när det gäller den biten.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

emjon
2012-10-08 12:08
#141

MSH du kanske har svårt att hitta artikeln så jag lägger ut den här som en pdf-fil.

Kan kanske vara av intresse för de som följer tråden och andra som har kisse på rymmen.

Artikeln berör mig väldigt mycket och jag vill gärna dela med mig till er.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Andina
2012-10-08 12:26
#142

Tack, Emjon! Härlig läsning! Glad

Jag fick ju ett levande bevis också, på att det händer att katter hamnar långt hemifrån och kan vara borta länge! Den katt jag haft här sedan i vintras (såg bara spår i snön efter honom i början) lyckades jag hitta ägaren till för bara några veckor sedan. Katten hade varit försvunnen i 7 månader.

Så, ja, så länge det finns hopp är det svårt att inte hoppas!

Jag hoppas så att lilla Kocka hittar hem snart!

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Selma99
2012-10-08 12:33
#143

#138 Kan förstå att det känns svårt hur man ska tro och hantera tipsen. Samtidigt så är det ju bra att Kocka är just tre-färgad då det inte är lika vanligt. Jag bor ju en bra bit från både kolmården och sandviken (bor i söderköpings kommun) men jobbar i Norrköping. Om du får något tips så kan du alltid höra av dig så kan jag åka om jag har möjlighet när du är i Stockholm.

Katthemsmatten
2012-10-08 15:26
#144

Du är en klippa, Selma!

Medarbetare Hittekatter iFokus

Uppkatten
2012-10-08 17:48
#145

När folk ringer med tips om att de sett "din" misse så be dem försöka ta kort på missen om de ser den igen. Det vore en fantastisk hjälp i ditt sökande! Sitter din efterlysning fortfarande uppe på vårdcentralen? För visst matar de katter där? Kanske har missen börjat eller börjar söka sig dit nu när kvinnan inte matar längre…? Låter ju väldigt hoppfullt, inte minst med den där smala skygga missen…!? Kommer ni att kunna vara där på höstlov eller liknande framöver?

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

MSH
2012-10-09 08:45
#146

Tack alla, nu kommer vi inte dit på två veckor:-(! På höstlovet ser det lovande ut:-)! En hel vecka på kattspaning i sådant fall:-)?! Lappar sitter uppe och jag ska be folk att mata om de ringer med tips! Jobbar vidare…! Och hoppas hoppas hoppas…….!!!

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
MSH
2012-10-09 09:54
#148

Ja, på något vis hade det varit mer troligt med nära vårdcentralen, vilket är nära kvinnan, eftersom det trots allt är närmre hem till oss..?! De matar ju katter fast ingen där har sett ngn trefärgad. Tipset som kom i söndags var på den gatan:-)! Katten hade sällskap av en annan katt och var enligt tipsaren skygg….. Ja mina vänner, hoppet om att hon kanske lever finns ju, men jag har ju trots allt fortfarande inte sett henne på över tre månader…! To be..

Katthemsmatten
2012-10-09 10:02
#149

#148 Det låter som om det skulle kunna vara ……….

Medarbetare Hittekatter iFokus

MSH
2012-10-10 08:38
#150

Ja tufft ar det…jobbar vidare pa distans och pa dotterns engelska tangentbord (sorry for det) !

Maste satta upp fler lappar i omradet kring centrala krokek…. snart maste jag val anda fa tips som leder till att jag far se ngt eller i alla fall far se ngn bild….?!

hoppas hoppas hela tiden……

Katthemsmatten
2012-10-10 09:58
#151

Vi håller tummarna för att det ska bli ett lyckligt slut. Du är beundransvärd som trots att du bor i Sthlm i veckorna inte bara ger upp. Fortsätt, fortsätt!!!!

Medarbetare Hittekatter iFokus

MSH
2012-10-10 19:08
#152

Tack kara ni, Vi borde val fa utdelning snart….ovissheten ar sa jobbig…

tank om hon inte lever..?

Vi haller alla tummar och hoppas och hoppas …..och hoppas annu mer…..

Uppkatten
2012-10-10 19:38
#153

Med så många tips om trefärgade missar som liknar din så borde iallafall ETT tips handla om rätt misse kan man tycka…! Det bästa vore ju om du fick ett foto från Kolmården som visar rätt misse! Då vet du att misse verkligen är i livet och kan koncentrera ditt sökande till ett visst område + intensifiera sökandet.

Lappar i brevlådorna där kring vårdcentralen känns högaktuellt, tycker jag! Skriv på lapparna att en snarlik katt har setts i området den senaste veckan. Skriv att du även vill få veta om andra katter med liknande utseende bor i området (d v s kan tipset handla om en annan katt som redan bor där?). Skriv också att du är väldigt tacksam om någon kan fånga misse på bild och mejla fotot till dig (uppge mejladress).

Känns ändå hoppingivande att folk faktiskt hör av sig med tips om missar med liknande utseende!

Jag hoppas att du får napp - snart, snart, snart!!!

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Annons:
jasmina.p
2012-10-10 23:25
#154

http://www.hittakatten.com/images/katter/september12/lillmisse.jpg

Detta är inte din lilla kisse? tycker färger sen likadan ut,

http://www.hittakatten.com/upphittade.htm

här har du två länkar, För din del hoppas jag att det är hon :) annars så fortsätts letningen!:) kolla på alla katthem du kommer på

http://liveforthemoment-jasmina.blogspot.com/
Bloggen om kaninerna, hunden och hästarna även allt omkring!

Uppkatten
2012-10-11 07:30
#155

Nej, det är inte Kocka, enl. min bedöming. Kocka har svart över ena ögat, + en mer sammanhängande brun-svart teckning över ryggen. Tyvärr…

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

MSH
2012-10-11 10:22
#156

Tack Jasmina,

Det ar tyvarr inte hon….Hon har som uppkatten skriver mer farg uppepa kroppen och ar helt vit undertill.

Men det fina lilla ansiktet paminde mig om henne……AH saknar henne sa……!!!

Ska fixa nya lappar igen med annan text som uppkatten skriver…..Det ska laggas i ladorna i centrala Krokek.

Haller med annars, manga tips pa katter med tre farger…..snart snart maste det val kunna vara hon……..???!!!!!

Hoppet hoppet och ater hoppet mina vanner ( fortfarande engelskt tangentbord)

MSH
2012-10-11 10:35
#157

HELT OT

Men nasta lilla katt (till)! far garna vara svart sager vi tjejer i familjen som tycker att OM nu mot alla ODDS vi inte skulle aterfa var lilla alskade katt garna tar emot en svart liten palskling!

Fattar inte varfor de skulle vara mindre attraktiva???!!!!

Katthemsmatten
2012-10-11 10:36
#158

Kolla tråden Chat Noir. Oemotståndlig video som visas i det inlägget. Historia om den svarta katten och dessutom en ljuvlig Top 10 lista till varför man ska skaffa just en svart katt.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Lena
2012-10-11 18:21
#159

#158 Bra med lite PR för svarta pantrar!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

MSH
2012-10-12 12:17
#160

#158 mycket bra PR! Det behovs tydligen, jag tycker att de ar sa vackra de svarta…..!!

Forsoker annars halla modet uppe, har kommit tre unga katter nara har…. de leker sa fint och de ar sa mjuka och gosiga. De later tom lilla minstingen klappa dem:-)!

Lilla fina Kocka, husse var bekymrad igar, lang tid har gatt, vad ar hon? Vad ska vi gora mer?!

Har inga bra svar, barnen tycker nog ocksa att det ar valdigt lang tid. Jag tycker anda att de ar sa positiva till sokandet och lappandet etc. De har nog ocksa lart sig en hel del……

Funderar pa hur "nya" lapparna ska se ut…. Hur mkt som far plats….vad ar vitkigt nu….hmmmm……

To be….

Annons:
pia-app
2012-10-12 12:47
#161

VI har tyvärr inte kunnat vara ute med fällan då vi jobbar med att fånga in kattmammor med ungar i veckan .Men ev har vi fällan ledig något i helgen. Hör av digför vi ska väl försöka vid dom ställen där dom ev sett katten.

Pia

9Liv

Uppkatten
2012-10-12 18:32
#162

MSH, vad tror du om att - på lapparna - erbjuda en hittelön på t ex 500:- till den som först skickar in ett nytaget foto på "rätt" katt? Syftet med detta skulle förstås vara att lokalisera var Kocka finns, och samtidigt få kännedom om ifall andra liknande katter rör sig i området. Fundera på om det kan vara något…?

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

MSH
2012-10-13 06:34
#163

Det kan ju vara en bra idé! Ska skriva in det på lappen, får nog bli en helt ny med endast en bild på så att all text får plats…?! Som jag har sagt tidigare, att leta katt är tufft skulle vilja "bli klar nu", få det färdigt, lägga åt sidan, -ja ni fattar! Jag drömde om henne i natt igen, hon lever alltid i drömmen och det känns alltid så verkligt allt som jag drömmer…… Konstigt det där….?! Hjärnan skulle nog behöva semester….

MSH
2012-10-13 09:12
#164

Så kattvänner 500:- för "rätt" katt på bild! Förening eller person som "stöder katter/eller på annat sätt" hjälper föreningar får 700:-) Infångad rätt katt 1000:-) Någon i Krokek som känner sig "manad"…..?!

Uppkatten
2012-10-13 10:05
#165

Med tanken på annat bedrägeri här på sajten får du väl ha koll så att ingen "klipper o klistrar" (photshoppar) för att få "rätt" katt på bild….

Och betala bara för första bilden, annars kanske någon skickar in 95 bilder och vill  ha 500:- för varje…..

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

[eskils]
2012-10-13 12:38
#166

#164 Fast jag skulle nog bjuda både två och tre tusenlappar för infångad rätt katt. Efter allt jobb med resor Stockholm-Kolmården och med tanke på den annalkande vinterkylan. Men det är förstås ditt beslut.

Hoppas med dig!

MSH
2012-10-13 15:43
#167

Ni har rätt, läskigt med bedrägerier…. Rätt infångad katt kan jag betala mer för:-)! Absolut!!!! Har lagt ut hittelön 1000 på blocket, därav förslaget. Tror ni ngn i Sthlm vill åka för kattfångst..?!

Annons:
Andina
2012-10-13 17:25
#168

Fortsätter att hålla tummarna!

Jag har sett din efterlysning lite då och då, på sajter. Men hittade inte din Kocka på hittadjur.se. Om du inte redan lagt in annons där, så kanske det är en liten droppe som skulle kunna vara avgörande… Man vet ju aldrig.

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

MSH
2012-10-13 20:53
#169

Tack Andina! Ska ordna nästa vecka. Nu högre hittelön!!! hade dock önskat att ngn kattförening kunde få del av pengarna så kan det i sin tur gynna hemlösingarna…(eller ngn som skänker en del av pengarna till en förening tex?!)

[sarasvati]
2012-10-14 00:32
#170

#169 Bara en parentes: tror inte alls att du behöver oroa dig för hittelönen. En kattvän som förhoppningsvis kan tipsa om din Kocka kommer inte att ta ett öre för det! Men det är bra som incitament (för barn etc) och visar engagemanget. Och du kan ju alltid själv skänka pengarna så att de gynnar hemlösingar då. Och så en åtelkamera tills vidare? Alla tummar och tassar för Kocka inför den annalkande vintern!

MSH
2012-10-14 06:05
#171

Du har säkert rätt om hittelönen, själv hade jag vägrat ta emot något om jag hjälpt ngn med en katt. Det känns så tufft med Kocka bara som är så långt bort från oss…… Vet inte vad jag ska göra mer… är inte i Kolmården..

MSH
2012-10-14 20:24
#172

Har smsat tipsaren med tipset om smal, skygg katt i Krokek. Han fick info om min "nya" strategi med hittelön för bild på henne:-)! Kändes bra att få en "till" i hjälpen och sökandet… Ju fler desto bättre:-)! Fick annars ett mms med bild på en katt från okänd person idag, det var inte Kocka, tyvärr! Mitt sökande får i alla fall lite "uppmärksamhet" från folk som noterar att jag FORTFARANDE söker…! Det är bra!!! Hemma i Sthlm igen, närme K, i samma land!, vi har varit i olika länder förut, lilla fröken och jag, fast då hon var ju "vår" fina lilla katt! Sthlm är bra fast vädermässigt mina vänner……27 grader mot 9 …..

Katthemsmatten
2012-10-14 21:52
#173

Skönt att folk fortfarande tipsar, även om det hade varit roligare om det varit rätt katt. Men så länge dina lappar uppmärksammas och man fattar att det är aktivt sökande fortfarande så finns det hopp.

Medarbetare Hittekatter iFokus

MSH
2012-10-15 13:59
#174

Idag ringde det en kvinna om en upphittad katt, hon trodde det var vår trefärgade….:-(! Men tyvärr så var det en annan katt i Norrköping. Det känns liksom som om det vore väl dags nu att det blir RÄTT katt eller vad säger ni….??!!!

Annons:
Katthemsmatten
2012-10-15 14:10
#175

Det finns väl bara ett svar på den frågan? Klart vi håller med! Komsi, komsi lilla Kocka!!!

Medarbetare Hittekatter iFokus

Lena
2012-10-15 15:31
#176

Bra ändå att det kommer in tips! Tråkigt förståss att de inte är på rätt katt. Förr eller senare blir det nog en fullträff känner jag på mig! Den smala katten verkar ff het tycker jag. Hoppas de kan fånga henne på bild!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

MSH
2012-10-15 15:37
#177

Håller med…. smal skygg… KOM FRAM!!! Snälla Krokeksbor håll utkik:-)! Hittelön!!!

jasmina.p
2012-10-15 21:58
#178

Idag såg jag en trefärgad kisse när jag cykla hem från stallet, fast detta är i Enköping kan ju ta en bild nästa gång bara för att bocka av den kissen :), Hoppas att din katt kommer hem igen snart!

http://liveforthemoment-jasmina.blogspot.com/
Bloggen om kaninerna, hunden och hästarna även allt omkring!

MSH
2012-10-17 11:07
#179

Lilla vännen hon har varit borta så oändligt länge…Har "glömt" vad jag köpte för foder sist? Känslan av "maktlöshet"…. Kan jag göra något mer?? Lever väl på det som kallas "hopp"…!

Uppkatten
2012-10-17 11:45
#180

Idealet hade nog varit att vara i Kolmården några veckor, att du rörde dig mkt i t ex området där den smala, skygga katten setts, pratade med många där, kunde åka snabbt på tips o s v. Systematiskt lappa område efter område… Det går ju inte just nu, men kanske på höstlovet? Just det där med TÅLAMOD är nog den svåraste biten när man letar efter sin katt…

Ett alternativ är att du återigen tar kontakt med lokaltidningen och försöker få ngn journalist att nappa på berättelsen om din misse och om hur du på alla sätt har sökt efter henne (o ev. ungar) under lång tid. Framhåll att det är extra viktigt att hitta misse nu när vintern är på väg (spec. om hon har ungar). Kolla om det finns ngn på lokaltidningen som brukar skriva om djur/familj, och som du tror kan nappa lättare än andra på din berättelse. Mejla eller ring direkt till den personen.

Har kvinnan i skogen varit där något mer den senaste tiden? Matat? Resultat? Tänker förstås återigen på det där med åtelkameran (som kan visa vad som händer i mörkret på kvinnans gård). Äts det fortfarande i kvinnans trädgård kan man förstås fortfarande också tänka sig att sitta på nattspan där (t ex i bilen) (och då avser jag inte att man sitter där i 10 minuter, utan att man sitter hela nätter om så behövs för att man ska bli på det klara med vilka katter/djur som rör sig i området om nätterna).

Vore så viktigt för dig att åtminstone få se misse på bild så du vet att du inte letar förgäves och för att du ska få veta var du ska koncentrera ditt letande/kunna placera ut fälla.

Själv skulle jag tillsvidare satsa lite extra på tipset med den smala, skygga katten, även om det kan visa sig vara helt fel.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

emjon
2012-10-17 12:00
#181

Jag har kanske missat något men vad hände med tipset du fick om tjejen som ringde om att hon hade "din" katt under sin vedbod?

Fick du visshet om det var din kisse eller ej?

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Annons:
MSH
2012-10-17 12:46
#182

Uppkatten; Kvinnan är inte mer på plats, ingen matar där så troligtvis finns det inte så mkt att leta efter där…. Tipset med den smala skygga är intressant, ska lappa mer där i helgen med hittelön för bild-" prof of life" känns viktigt nu efter så lång tid! Emjon; tipset med den tjocka katten är förstås med i bilden, jag såg ingen när jag var där, har bett tjejen mata(gett henne mat) och även försöka fota katten hon såg. Det "bor" ingen katt hos henne utan den gömde sig tydligen bara en kort stund under vedförrådet…:-( Ja, tålamodet tryter…. MEN jobbar vidare….

Andina
2012-10-17 13:03
#183

Skickar Tålamodsbubblor till dig, MSH! Och hoppas innerligt att din lilla Vän ska hittas snart!

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Uppkatten
2012-10-17 13:30
#184

Men den smala, skygga katten sågs ändå nära kvinnans hus, eller…?

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

MSH
2012-10-17 13:39
#185

Ja relativt nära, torde vara "samma" katt som den "tipsaren" sett och kvinnan sett tidigare (16 augusti)….

MSH
2012-10-17 13:39
#186

Ja relativt nära, torde vara "samma" katt som den "tipsaren" sett och kvinnan sett tidigare (16 augusti)….

Uppkatten
2012-10-17 14:33
#187

Man skulle önska att någon kunde mata i området (kanske görs fast vi inte vet om det).

Innebär också att missen kanske skulle hitta tillbaka till kvinnans trädgård om man började ställa ut mat där på nytt (missen kan fortfarande ha "sin kvällsrunda" genom trädgården).

Det KAN alltså fortfarande vara värt att ha span i kvinnans trädgård som jag uppfattar det.

Men det viktigaste är ändå att lappa hela området + att prata med de som bor där. Ställ frågor som: Har de sett katten? Finns andra snarlika katter som bor i området? Finns det någon som matar katter i området?

Ha kamera till hands när du letar!

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

MSH
2012-10-17 20:11
#188

Tack, ska jobba vidare med sökning. Puh det är mkt tid som är nerlagd, måtte det ge ngt resultat….?! Mobilen är alltid med (era tips och stöd bl.a.) så jag är snabb med bild om jag ser ngt!! Matning vet jag ju egentligen inte så mkt om? vet ju fortfarande inte om VAR hon befinner sig ((om hon lever vill säga)) Ibland tvivlar jag ju på det också.. FAST som vi "tänkt" tidigare så kan man ju verkligen hoppas att någon av alla tips på trefärgade små kissar borde väl kunna vara hon??!! Speciellt de skygga! TILLS motsatsen bevisats så…….

Annons:
MSH
2012-10-19 15:22
#189

Ett till tips på trefärgad katt idag, synlig tidigt i morse. I Krokek också. Hoppet mina vänner hoppet….

Katthemsmatten
2012-10-19 15:52
#190

Hoppas du har möjlighet att åka ned själv den här helgen för att försöka få syn på den lille missen.

Medarbetare Hittekatter iFokus

MSH
2012-10-19 15:57
#191

Jag åker på kattspan! Nu vill jag SE ngn trefärgad katt, gärna en liten skygg dam vid namn Kocka:-)!!!!

Katthemsmatten
2012-10-19 16:04
#192

Du vet att vi är många som håller våra tummar stenhårt för att det här är helgen när DET HÄNDER!!!!

Medarbetare Hittekatter iFokus

MSH
2012-10-19 16:13
#193

TACK:-)!!! Det hade varit SÅ underbart….

Katthemsmatten
2012-10-19 16:15
#194

Även om det inte är så troligt att det är lilla K kanske du ändå ska ta en tur till Herrbeta…….

Medarbetare Hittekatter iFokus

MSH
2012-10-19 16:22
#195

Hmm funderar på det, är ganska långt.. Finns det ingen närmre som kan fota bara??… Vill inte missa kattspaningstid… Please ngn i Linköping??

Annons:
Katthemsmatten
2012-10-19 16:25
#196

Hoppas att du kan få hjälp. Skriv i tråden om påkörd katt som finns på Djurpolisen också så fler har möjlighet att se ditt upprop ang. fotograferandet. Kanske ett litet PM till den TS?

Medarbetare Hittekatter iFokus

Katthemsmatten
2012-10-19 16:37
#197

Har hittat tråd om katten vid Herrbeta på ytterligare 2 sajter och skrivit och bett att någon fotograferar och kontaktar dig via PM. Hoppas det var OK för dig.

Medarbetare Hittekatter iFokus

MSH
2012-10-19 16:43
#198

Jättesnällt! Toppen!!

Andina
2012-10-19 18:28
#199

#189 - Åh, på rätt ställe också! Oj jiddrar om det inte är lilla Kocka nu! Väntar med spänning! Lycka till på Kattspaningsrundan nu! Glad

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Uppkatten
2012-10-19 22:53
#200

MSH, hur löd det senaste tipset? Är det den smala skygga missan igen?

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

MSH
2012-10-20 06:54
#201

Det var en kvinna som sett en liten katt med tre färger. Färgerna var fina och "klara". Hon vet att vi letar, hennes dotter ringde mig, hon hade också jämfört bilden på internet och tyckte att det var likt. Katten sprang upp på en tomt. Skygg….. Detta var på VÅR gata….., FAST längre bort. ca: 3 km…. Hon skulle då ha rört sig, (om tidigare tips var hon) i en liten cirkel lov mot vattnet och ner till "vår" gata…. inte omöjligt! Ibland tänker jag, tänk om hon har ett jätterevir och hittar hem men vill inte komma hem….??!! Kattspaning pågår

M.H.Sanna
2012-10-20 07:14
#202

Jag åker strax när det blivit ljust och försöker hitta den påkörda katten vid Herrbeta. Om jag hittar den så tar jag lite kort. Hoppas verkligen inte att det är din Kocka.

Annons:
MSH
2012-10-20 07:18
#203

Tack snälla:-)!! Jag hoppas också, fast alla besked är bättre än ovissheten som nu finns…..

Uppkatten
2012-10-20 09:01
#204

Oavsett vad lilla fröken K "vill" så är det dags att komma hem nu! Hon kan inte springa där hela vintern. Tycker det låter hoppfullt! Hoppas på glada besked under helgen! Min gissning är att fröken K skulle njuta av att få komma hem igen (om än hon förmodligen skulle vara stressad inledningsvis, innan hon "landat" hemma igen). Håller tummarna! Glad

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

M.H.Sanna
2012-10-20 09:14
#205

Jag hittade tyvärr ingen katt på motorvägen. Rynkar på näsan

Se mitt inlägg i tråden "Påkörd katt, Linköping E4"

Sorry - Jag ville så gärna hjälpa tillGråter

Uppkatten
2012-10-20 09:22
#206

Döda djur längs motorvägarna brukar samlas in regelbundet (sa de på radion för en tid sedan), så möjligen är katten upplockad av den anledningen, eller så har polisen eller kattens ägare varit där och hämtat misse. Det MSH kan göra nu är att ringa till polisen och fråga angående den här katten: har polisen hämtat den, har man kollat chip o s v.

Jättesnällt av dig att du åkte och letade!!!!

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

MSH
2012-10-20 09:29
#207

Tack snälla M.H Sanna!!!! Jag ska ringa till polisen på måndag. De meddelade mig tidigare att alltid ringa på vardagar när det gäller sådana här ärenden…. Letar vidare….har tänkt mkt på den döda missen… Lilla K hade också helt färgad svans…..

M.H.Sanna
2012-10-20 09:45
#208

#207 Då fortsätter vi här att hålla tummar och tassar för att lilla K ska komma hem i helgen.

emjon
2012-10-20 10:08
#209

#201 Detta låter ju hoppfullt och hoppas det är lilla Kocka. Om det är på er gata och om det är Kocka så kanske hon redan varit hemma men ingen var där.

Är det tomt runt om inga grannar som bor permanent och kunde hålla lite span och hjälpa till att sätta ut mat.

Jag skulle gå runt och knacka på hos folk som bor runt där tipset kom ifrån. Om fler sett till kissen så går det ganske att ringa in var den befinner sig.

Hoppas kattspaningen kommer ge bra resultat och att det är lilla Kocka de sett håller tummar och tassar för det.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Annons:
Katthemsmatten
2012-10-20 13:10
#210

#205 Du har ju hjälpt till efter allra bästa förmåga. Att det inte är så lätt att upptäcka en katt från en personbil vet vi. Och det kan ju också vara så att kroppen är bortforslad. Jag är övertygad om att Kockas matte och alla läsare av tråden är glada över den hjälp du givit.

MSH, det blir mindre roligt att vara ute och springa nu när det blir våtare och kallare. Jag tror att K är på väg hemåt om än i vida lovar. Det kan ta tid för henne att våga hela vägen, men med färre människor i rörelse kommer även en skygg liten K att närma sig det hon vet är 'hemma'. Nu håller vi fortsatt tummarna för att du får en chans att åtminstone se henne den här helgen, eller få inringat en litet mer plats där hon syns.

Medarbetare Hittekatter iFokus

MSH
2012-10-20 13:32
#211

Tack:-) är och lappar i duggregn… Inte så kul…:-(! Vill verkligen ha ett "prof of life", jobbar och jobbar med spaning, om det bara kunde regna lite mindre….:/(

Uppkatten
2012-10-21 10:37
#212

Hur går det? Hört eller sett något? Fortfarande regn?

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

MSH
2012-10-21 10:46
#213

Tyvärr inte sett ngn katt, dåligt kattspanarväder…..:-(!! Lappat på nya ställen och i brevlådor och nya lappar på Konsum, Ica, dagiset samt på Konsum i Åby……. Hua, vilket jobb…. Fortsättning följer kan man väl säga, återigen styrt om familjens aktiviteter o planer för att vara i Kolmården mer…

Uppkatten
2012-10-21 10:50
#214

Den där tomten då, där det slank in en liten skygg misse. Har du pratat med de som bor där? Har de sett missen tidigare? Kanske kan vara idé att kolla med dem? Kan ju vara så att hon ändå rör sig inom ett visst begränsat område (man får ju den känslan).

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Lena
2012-10-21 11:01
#215

#214 Ja de tär nog smart att följa upp allt i tipsväg så noga som möjligt. Om inte annat för att kunna avskriva dem.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Uppkatten
2012-10-21 11:12
#216

#215 Systematik är nog rätta ordet i sökandet efter Lilla K.

För är det Lilla K som har skymtats gång på gång så vet vi ju att hon inte har gjort sökandet särskilt lätt för sin matte så här långt…

Vore bra att kunna ringa in en plats där Lilla K rör sig ofta för att kunna prova med fälla igen.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Annons:
MSH
2012-10-21 11:36
#217

Ja, området är dessvärre inte så litet…:-(! Hon är (om det är hon som setts) mycket bra på att inte visa sig… Nästan ingen får se henne…?!

Uppkatten
2012-10-21 11:44
#218

Sover kanske mycket under dagtid och rör sig i mörkret. Dessutom regn - då ligger katter gärna och trycker… Ge inte upp! Sök extra där smal skygg tre-färgad katt har setts! Återkom dit. Locka. Ställ ut mat. Åk dit och locka igen. Prata med alla du kan i närheten av där hon(?) setts.

Hoppas på fler tips!

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Uppkatten
2012-10-21 11:51
#219

Fundering: Om Lilla fröken K är vilse men fortsätter vandra omkring där ute så "borde" hon ju förr eller senare komma tillräckligt nära hemmet för att känna igen sig…? Finns det då någonstans där hemma där hon kan "gå in"/gömma sig/vara skyddad tills ni kommer dit nästa gång? (Förutsätter då att hon kan skaffa mat själv). Finns det något "kryp in" där man kan bädda lite extra åt henne IFALL hon skulle dyka upp? En låda med halm i på verandan eller nå´t?

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Lena
2012-10-21 12:27
#220

Skygga katter är mycket bra på det där att vara osynliga. Ju skyggare desto bättre är de. Nyckeln till skygga katter är mat. Därför så viktigt med regelbunden matning på bestämda platser. Det gör att de håller sig i närheten av matplatsen.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

MSH
2012-10-21 12:34
#221

Så nu har jag återigen förberett lilla verandan med barnvagn, mat och vatten! Hoppas att ngn liten katt kommer medans vi är borta….

MSH
2012-10-21 14:30
#222

Snart borde väl typ de flesta i Krokek veta att jag letar efter en liten trefärgad katt… OT, mannen går inte att "rubba" i dagsläget (om en till katt)! Han kanske så smått har börjat "gilla" mitt envisa arbete, jag vill ju tex ALLTID åka till landet;-)…..

[sarasvati]
2012-10-22 01:33
#223

Men Kocka måste väl ha fått kattungar nu. Det är förfärligt sorgligt. Men lilla Kocka försvann i början av juli, eller? Och kan inte ha fått p-piller sedan dess. Hur kan det då inte vara fråga om kattungar nu, om levande katthona?

Kanske sköter hon om dom. Då ska kanske även möjliga kattungar efterfrågas i sökandet. De klarar sig inte heller själva.

Annons:
MSH
2012-10-22 07:30
#224

Jag har skrivit på söklapparna att det kan finnas kattungar eller alt om hon är dräktig?! Eftersom jag inte vet om hon lever, eller befinner sig, så är det tyvärr svårt att veta var jag ska söka efter ev kattungar….?!

MSH
2012-10-22 10:08
#225

Den påkörda katten på  E4:an var inte polisanmäld enligt polisen i Östergötland.

Nu har jag i alla fall återigen bett dem kolla alla upphittade katter och vår lilla dam finns inte hos polisen.

Fidelia
2012-10-23 10:31
#226

Det är ju inte så att hon med automatik måste få ungar bara för att hon är okastrerad. När jag var liten var det inte jättevanligt att honkatter kastrerades. Vi hade flera okastrerade honkatter och kastrerade hannar som alla var ute. Men vi hade ju inte kattungar jämt för det. En av våra honor fick aldrig ungar och de andra fick bara nån kull var.

Så det är ju inte säkert att hon har fått ungar även om risken finns.

Lena
2012-10-23 19:32
#227

#226 De flesta okastrerade honkatter får kattungar regelbundet, i regel 2-3 kullar per år. För att en honkatt ska kunna bli med ungar behöver den löpa. Det gör de givetvis inte hela tiden. Hur ofta de går i löp styrs bland annat av ljuset och klimatet. I södra Sverige löper katterna oftare och får unga året runt, medan det i norr är mer styrt till årstid. Sedan finns det även individuella skillnader. Vår och sommartid är det störst sannolikhet att den okastrerade katten löper och blir med ungar.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

MSH
2012-10-23 20:49
#228

Nu hoppas jag på tips om att ngn har sett henne. Hon har bara löpt ett fåtal gånger tidigare så det är svårt att veta ngt om ev löp eller ev dräktighet eller ev ungar? OM jag bara visste om hon lever eller ej?!

Uppkatten
2012-10-26 20:22
#229

MSH, skulle du själv kunna skriva någon insändare i lokaltidningen (eftersom de tydligtvis inte nappar på din önskan om deras hjälp med att söka efter Lilla K)? Ta upp t ex problematiken med hemlösa katter, att s k "vildkatter" inte är något annat än tama katter som dumpats/kommit vilse (+ deras avkommor). Berätta om lilla K och ditt sökande efter henne. Berätta om hur du fann o räddade hennes liv från början. Om oron inför vintern. Om oron för att hon ev. har fått kattungar som far illa där ute. Berätta om hur du tidigare såg på det där med kastrering och märkning. Att du trodde (som jag förstått det) att p-piller var ett bra alternativ. Om hur du ser på det i dag. Uppmana folk att kastrera och märka sina missar. Att lära sig av din berättelse. Att hjälpa de hemlösa katterna. Be om hjälp att söka efter lilla K.

Vad tror du? Skulle det kunna vara en väg vidare i ditt sökande efter lilla K?

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

MSH
2012-10-26 21:38
#230

Ja, det är ingen dum idé . Ska ta och försöka skriva ner ngt… Känns som om tidningen här är svårflörtad… Jag bad dem så snällt att få annonsera med bild bland annonserna om köpes och säljes-men icke… Lilla K, hon som var så frusen… stackars liten, klarar hon sig..?! Det är så kallt så kallt nu….

Annons:
MSH
2012-10-27 10:37
#231

Glömmer katter sitt hem? Har funderat på det, hur det ligger till med det?

MSH
2012-10-27 14:42
#232

Igår kväll kom ett tips, utan preciserat läge; bara -vill du ha din katt, sitter i ett dike här….!! Svårt, troligen några yngre män som roar sig med att "bus ringa"… har tyvärr inget nummer till dem så jag kan inte ringa och följa upp….?! Har skickat in ett bidrag (insändare) till tidningen… Tänk om de kunde nappa på den? och vilja göra ett reportage..?! Hoppet mina vänner hoppet, dag…. snart 4 månader senare….

annebeate
2012-10-27 15:31
#233

MSH, håller tummarna  för att din insändare snart kommer in i tidningen. Har du bett dem göra ett reportage? Det borde de nämligen absolut nappa på inte minst med tanke på vilket engagemang runt om i landet Kockas försvinnande och din kamp för att finna henne lett till. Bara på detta forum har du många som stödjer dig och bara vill se en sak, nämligen att Kocka snart är hemma igen.

MSH
2012-10-27 16:08
#234

Jag har försökt en annan väg för att nå tidningen….?! Jag har mailat dem många många gånger med "min story" med olika vinklingar, mest hemlösa vinkeln eftersom den ligger mig varmt om hjärtat. Har tyvärr inte fått napp någon gång utan nu har jag skrivit en insändare…?! Kanske kan det leda till något? Mailar nog reportern ytterligare en gång med vinkeln "kattungar"..på vift eller nått…?! Hoppas hoppas… Tack för allt stöd, det betyder SÅ mycket:-)

MSH
2012-10-28 13:35
#235

Så nu står det på Konsum o Ica att vi ger 500:- i hittelön för bild på rätt katt! Kanske ngn nappar…..

Katthemsmatten
2012-10-28 13:38
#236

Kom nu Kocka, matte kan inte hålla på så här. Fast hon lär inte ge sig förrän hon fått in dig eller vet vad som hände med dig.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Lena
2012-10-28 13:51
#237

#235 Värt ett försök! Nu kanske det blir fart på fotograferandet!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Annons:
MSH
2012-10-30 21:07
#238

Höstlov, lediga, barnen och jag på utflykt… Vad händer; tror ni inte att det kommer en journalist och vill höra reportage…..! Men hallå, jag har något mycket viktigare att berätta, än om vad barn kan göra på sitt höstlov…. Kan jag inte snälla få berätta min historia…det hade varit så bra! Har idag även funderat vidare på en till katt, mannen verkar dock fortfarande lika orubblig…. Hur lyckas ni kära kattfolk "få ha så många" katter..?! Ni kanske inte har så många barn som vi…:-). hahaha, enkelt svar!

pia-app
2012-10-30 21:34
#239

Det där att mannen inte vill ha en katt det får vi ofta höra. Jag har som tur ör en man som är lika knäpp som jag, Men i ditt fall tycker jag att det är självklart att ni kan skaffa er en katt till. För det första har ni ju haft en katt och det har fungerat . Skulle sen er gamla katt hittas vilket vore underbart så är det inte mer jobb med två. Att låta barnen växa upp med katt är väl också ett bra argument.

Sen ör man ju två i ett förhållande och det kan inte alltid vara mannens åsikt som ska gälla. Vill du och barnen ha en katt så får han kanske ge sig. Mannens röst kan inte vara mer värd än era.

Lycka till

Pia

Katthemsmatten
2012-10-31 09:29
#240

Så klokt skrivet, Pia!!

Medarbetare Hittekatter iFokus

MSH
2012-10-31 09:38
#241

Verkligen, tack Pia:-) Det handlar nog mest om "sorgen" efter lilla K tror jag… Jag känner nog också samma som mannen där ibland…. Vacklar hit och dit….,

Lena
2012-10-31 20:46
#242

Man kan även vända på det och tänk att det bästa sättet att hedra den försvunna kissen är att ta hand om en annan katt som har det/har haft det svårt. En farbror som gjorde det fick sedan tillbaka sin bortsprungna katt. Den bara kom hem en dag och då hade han två.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

majvi
2012-10-31 21:23
#243

Tänk om lilla K kommer till ett hus långt borta och de vill inte ta in henne för de väntar på att deras katt ska komma hem.

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

MSH
2012-11-02 20:52
#244

En man ringde just och berättade att han matar två "vildkatter" i sitt garage?…. Vet inte vad jag ska tro, en var tydligen väldigt liten och hade mycket vitt undertill. Detta är i Sandviken. Kan lilla K ha hamnat där?,eller kanske befunnit sig där länge?, eller "pendlar" hon dit också?, eller är det en helt annan katt…? Ja ni fattar… Mannen sa också, att han åker Strandvägen varje dag och han har inte sett ngn påkörd trefärgad katt-tack för den obervationen:-)! Så i morgon blir det en sväng till Sandviken.

Annons:
Andina
2012-11-02 20:59
#245

Åh, vad jag håller tummarna, MSH!!!

Ja, en katts vägar äro outgrundliga!!! Så varför skulle de inte kunna passera via Sandviken…

Håller tummarna igen! Och framför allt för att lilla Kocka ska få komma hem till sina kära igen!

Kyss

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

annebeate
2012-11-02 23:26
#246

Håller tummarna för att en av katterna är Kocka.

Tråden nu så lång att det är dags för en ny tråd angående Kocka.

Uppkatten
2012-11-03 08:31
#247

Får ni inte syn på missen så be mannen fotografera/filma missarna när de får mat. Vore fantastiskt om det är Lilla K, och kanske har Lilla K redan fixat det där med "en till katt" åt familjen…? Glad För självklart måste väl kompisen också med hem i så fall Flört !?

Ni får resonera lite med mannen kring de båda katterna o deras situation även om det inte är Lilla K!

Håller tummarna!!!

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

MSH
2012-11-03 08:51
#248

Tack;-)! Uppdaterar er senare!

MSH
2012-11-03 11:23
#249

De matar katter i sitt garage, med kattlucka…. Har lovat att filma med webbkamera:-)! Berättade om "hemlösa" katter och att det är bra att de hjälper de med mat-MEN sen då….?! Grannarna till paret hade sett en svart sköldpaddsfärgad katt för några veckor sedan, lik K med halsband? Nåväl båda nya spanarna har fått liv om hittelön vid foto på henne, ju fler ögon desto bättre! Nu har jag fått lite hopp igen…..

Uppkatten
2012-11-03 11:39
#250

Mat och skydd är bättre än ingen hjälp alls. I bästa fall kan info/kunskap få "matarna" att så småningom vilja göra mer för missarna.

Tror du att katten med halsband är samma katt som matas i garaget, eller är det två olika sköldpaddor?

Hur långt är det här från där ni bor?

I den bästa av världar är halsbandet påsatt av någon som vill veta om katten tillhör någon: "Ring mig om detta är din katt".

Vi fortsätter hålla tummarna!

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Lena
2012-11-03 15:06
#251

Spännande med det nya tipset! Hoppas det ger något!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Annons:
MSH
2012-11-04 16:37
#252

Tipsaren trodde nog dessvärre vid närmre titt på kort av henne att det var hon som varit i deras garage. Hur som helst så kommer de "rigga" med en webbkamera och får på så sätt veta vilka katter som är där. Jag har i alla fall fått "sprida vår efterlysning" till några till… Känns annars ganska tungt nu… 4 månader har gått och vi har inte sett henne en endaste gång…..

Lena
2012-11-04 17:12
#253

#252 Synd att det inte verkar vara napp denna gång heller. Brå ändå att de försöker fotografera katterna och att ytterligare en person är involverad i kattletandet.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

MSH
2012-11-04 17:36
#254

Jag tänkte göra om och sätta upp lite nya lappar nästa gång vi kommer… Hoppas på tips…..eller nått….

Lena
2012-11-04 18:00
#255

#254 Du kan pröva med en annan mer uppseende väckande design på lapparna så märker folk att det fortfarande är aktuellt och att det är en ny lapp.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

MSH
2012-11-04 18:15
#256

Alltså grannarna hade sett en svart sköldpadda m halsband ? Hon var mkt social, så troligtvis inte lilla K? Matarna, dvs de som tipsade (m garaget) trodde nog inte att den katten de matar var svart och brun uppepå… Webbkameran får utvisa. Men jag tror nog inte att hon är i Sandviken…?! Fast VAD vet jag=ingenting egentligen!! Önskar att jag visste nått……..

Andina
2012-11-04 19:10
#257

Lilla Kocka! Nu får du ta och hitta hem! Nej, det är så svårt när man inte vet någonting som helst… Men jag fortsätter att hålla tummarna, stenhårt!

(Vill du ha hjälp o tips m lapputseendet så hojta bara till, men du kanske har program själv i datorn så att du kan fixa det. Men tänkte ifall att…)

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

MSH
2012-11-04 19:17
#258

Tack:-)! Jag hojtar gärna till…….Vad snällt!!!!

Annons:
Andina
2012-11-04 19:23
#259

Skicka bara en (helst ganska högupplöst) bild + den text ungefär som du vill ha med, så försöker jag pussla ihop nå't så snart jag kan. Och du får det som en jpg-bild (eller psd-fil om du själv har Photoshop). Har du egna tankar o idéer om hur du vill ha lappen så säg bara till om det också. Annars kan den bli lite som exemplet jag gjorde i Lucifertråden - det är inte viktigt att den ser bra ut, utan att den fångar de passerande ögonen. ;)

Nämn också om du vill ha den i A4- eller A5-format (halvt A4).

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Uppkatten
2012-11-04 20:19
#260

Finns fortfarande flera katter som setts i trakten som skulle kunna vara Lilla K, inte ge upp alltså! Tänker på katten som slank upp på den där villatomten, katten som kvinnan matade mfl.

Kanske finns det fler ställen på nätet där du kan annonsera? Har du testat t ex Efterlysta djur på Facebook? Kolla om det kan vara något!

Kanske finns det fler ställen på nätet som andra här i tråden kan tipsa om?

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

MSH
2012-11-05 08:23
#261

Tips nu på morgonen ! Tack och lov för kattvänner och kattälskare och djurvänner!!!!! En kvinna har sett mina lappar många gånger och sagt till sin man-de där paret kan nog sluta leta nu-så lång tid har gått, utan att de har hittat sin katt…! OCH så ser hon (tror hon) nu på morgonen lilla K vid vår gata, samma läge som ett annat tips… en trefärgad med mkt vitt, katt! Hon tycker att katten är tjock och haltar lite…. ngn skada på ett framben tror hon…? Tipsaren är SÅ gullig så hon kommer att åka till platsen i eftermiddag för att knacka dörr och söka vidare! Så snällt så nu är jag alldeles rörd……. Hoppet mina vänner hoppet………….

Andina
2012-11-05 09:16
#262

Nämen oj, MSH!!! Jag ryser när jag läser dina rader!!! Jag har bett hela Universum att hjälpa och föra hem lilla Kocka! Nu hoppas vi att våra böner givit resultat!

Åh, vad jag önskar att kvinnan ser och får tag i henne (och har mat med sig, förstås)!! Vilken härlig kvinna! Hon är värd belöningen!

Nu ska lillKocka hem!

Vilken katt det än är, så hoppas jag att katten får hjälp nu i alla fall!

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

MSH
2012-11-05 11:08
#263

Tack för det, hela universum, inte dumt det:-)!Glad

Andina
2012-11-05 11:19
#264

Ja, vi har hela Universum att tillgå, så varför inte be hela alltet att hjälpa till! Flört

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Gatukorsning
2013-10-06 18:46
#265

Hur har det gått för Kocka?

Är hon funnen?

Lite extra tid, lite extra omtanke, lite extra tålamod och så lite extra kärlek är allt som behövs för att låta en skyggis tassa sig in i ditt hjärta!

Annons:
Lena
2013-10-06 18:58
#266

#265 Tror tyvärr inte det. TS var inne och skrev i en annan tråd för inte så länge sedan och då var Kocka fortfarande bortsprungen.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Gatukorsning
2013-10-06 19:00
#267

😕

Lite extra tid, lite extra omtanke, lite extra tålamod och så lite extra kärlek är allt som behövs för att låta en skyggis tassa sig in i ditt hjärta!

Djurälskaren87
2013-10-06 19:06
#268

jag undrar också!

Uppkatten
2013-10-06 22:08
#269

Jag och TS har haft kontakt då och då fram till nyligen och Lilla K är tyvärr alltjämt försvunnen såvitt jag vet. Kan bara vädja till alla att fortsätta hålla ögonen öppna efter henne. Vet att hon är mycket saknad! ❤️

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

MSH
2013-10-07 05:56
#270

Tack Uppkattten och tack Lena! Ja, lilla fina saknade lilla K är fortfarande borta:-(! Vi har gjort allt, men har fortfarande inte sett henne eller att ngn har fotat henne, sedan den dagen hon försvann, 3 juli 2012. Jag uppdaterade nyligen ett inlägg på hitta djur om henne;-, har dock inte varit så aktiv på hittekatter. Vad säger man- hoppet hoppet eller nått!

annebeate
2013-10-07 11:13
#271

❤️Lilla Kocka glömmer man inte. Hoppet måste finnas kvar att hitta henne. Att fortsätta ha hennes efterlysning  inlagd på olika kattsajter  kan med tiden ge resultat.

Jag har inte sett att Kocka efterlysts på Kattjouren Facebook. MSH, kontakta Kattjouren och be dem lägga ut en efterlysning. Kattjouren når ut till väldigt många människor dagligen och under senare tid har jag noterat att man även lägger ut efterlysningar på katter som varit försvunna lika länge som Kocka. ❤️

Lena
2013-10-07 11:36
#272

Kattjouren kan vara en god idé och värt att pröva. Även om tiden går finns alltid hoppet kvar. Vi har ju våra solskenshistorier där katter kommit tillbaka efter många år. Det kan även vara värt att ånyo sätta upp lappar i området där hon försvann för att påminna om att hon fortfarande är saknad.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Annons:
MSH
2013-10-08 10:56
#273

Sådär, nu har jag mailat hennes efterlysning till Kattjouren:-)!

Lilla fina lilla katt, vi hoppas och glömmer inte dig!

Katthemsmatten
2013-10-08 15:17
#274

Då håller vi tummarna!!!

Medarbetare Hittekatter iFokus

Upp till toppen
Annons: