Annons:
Etikettkattberättelser
Läst 998 ggr
Isatis
9/23/12, 4:46 PM

Älskade katter

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kanske har jag visat den här bilden tidigare. Det är i alla fall ett foto på Mormor (vit inflyttad kisse, otroligt tillgiven), Mao (röd hankatt, lite bufflig men snäll) och Mormors dotter Mamman 15 år, den enda som fortfarande finns i livet. Hon tar uppgiften att fostra lille Mösse på största allvar.

Vi har dessutom delat livet med Catastrophe (Sotis), en svart hankatt som flyttade in hos oss då hans matte dog. Catastrophe blev 24 år och vi saknar honom enormt. Sue-ellen, en grå långhårig hona med två kattungar kom samtidigt från samma familj. Ledsamt nog fick varken hon eller ungarna stanna kvar, de fångades då de lekte i trädgården och sköts. Sue-ellen var inte svår att locka, hon var så godtrogen och mjuk i sinnet. Catastrophe var mer misstänksam till sin natur och höll sig undan skytten.

Jag har bilder på andra hittekatter som har flyttat hit, alla älskade och saknade. Kan jag visa några till?

Nu har vi ju lille Mösse som piggnat till och hittar på nya hyss varje dag. Det senaste är att leka i handfatet.

Annons:
Magi-cat
9/23/12, 4:49 PM
#1

Vilka underbara kissar! Skrattande

Och så bra att det finns människor som tar hand om dem!

Har själv två grå herrar, hittekatter från ett djurhem. De förgyller verkligen livet.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Katthemsmatten
9/23/12, 4:56 PM
#2

Vilken fin bild på dina missar. Härligt att höra att Mösse har piggnat till så bra. Undrar vad det är som är så roligt med att leka i handfatet? Jag har en 3-åring som också älskar det.

Min älskade Sullivan brukade sova där - glöm sköna bäddar, han hoppade ändå upp och sov i handfatet om han inte låg bredvid mig förstås.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Isatis
9/23/12, 5:02 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Här är Mösse i handfatet

Katthemsmatten
9/23/12, 5:06 PM
#4

Man kan bli kär för mindre Flört

Medarbetare Hittekatter iFokus

Magi-cat
9/23/12, 5:18 PM
#5

haha, Mösse i handfatet var ju helgo! Skrattande


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

emjon
9/23/12, 5:40 PM
#6

Vilka fina kissar du har och det är alltid roligt att se välmående kissar som fått det bra.

Lille Mösse är ju bara för söt i handfatet och så roligt att han blivit så mycket bättre.

En av mina hittekatter älskar att hålla till i badkaret och utan vatten för då skulle det nog inte vara lika kul.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Annons:
Lena
9/23/12, 6:29 PM
#7

Härligt bilder på fina kissar! Vi älskar bilder på medlemmarnas katter på den här sidan. Ju flera desto bättre!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

viktoria91
9/23/12, 7:21 PM
#8

En av mina fd hemlösa bara älskar att vara i duschen när man duschat! Vi fick ställa ena kattlådan över golvbrunnen då hon alltid pillade upp den och puttade ner schampo och tvålflaskor där.Oskyldig

MSH
9/23/12, 9:35 PM
#9

Jättefina bilder, så söta!!

Visst hittar de på konstiga små saker…Vår lilla flicka älskade också att vara i duschen, kom liksom smygandes sådär när kranen skulle stängas av? Kanske gott med vatten på golvet?

Lustiga de är de små katterna;-

viktoria91
9/24/12, 11:25 AM
#10

#9 Min sambo skulle duscha efter mig igår och vad fanns där i duschen? Jo, 2 av 3 katter.Tungan ute

Isatis
9/24/12, 2:11 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Lillasyster, som kom en höst och var uthungrad. Hon försvann efter något år. Vi vet inte om räven tog henne eller om någon jägare sköt henne. Där vi bor har inte katter någon hemortsrätt, de ses och behandlas som skadedjur. Många överges efter sommaren, de är inte näpna längre och "ägarna" tycker att de är besvärliga och skall klara sig själva.

Magi-cat
9/24/12, 2:19 PM
#12

ofattbart att det fortfarande finns människor som tycker så…..Gråter

Men en vacker bild på fin kisse!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Isatis
9/24/12, 2:25 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Här är Gubben. Han överlevde flera vintrar genom att gnaga på åtlarna som var utlagda. Han hade flyttat in under taket på vår jordkällare. Så småningom kom han allt närmare verandan och slutligen in i köket. Riktigt avslappnad blev han aldrig men vi fick smeka honom och hjälpa honom att ta bort fästingarna ur hans päls, huden var skrovligt och sårigt. Med hjälp av mat och värme blev han bättre. Gubben vågade dock aldrig vara inomhus om ytterdörren stängdes, då blev han vettskrämd och klättrade på väggarna. Tyvärr hittade vi aldrig hans husse eller matte, ingen brydde sig om honom så han stannade hos oss. Nu är han sorgligt nog borta sedan i somras.

Annons:
Isatis
9/24/12, 2:27 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Sista bilden som jag tog på Gubben, sötnosen.

Katthemsmatten
9/24/12, 2:47 PM
#15

Så fina missar. Tur för dem att de kom i din väg. Förfärligt dock att katter är så totalt ofredade där du bor. Gör mig så ont att höra om Lillasyster. Vackra katter båda två. Förstår att du saknar dem.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Upp till toppen
Annons: