Annons:
Etikettsajten
Läst 4031 ggr
Roslyn
9/19/12, 2:18 PM

Akut! Kattmamma/-pappa i Gbg

Ja jag vet. Alla har fullt. Försöker ändå. Två av fem ungar är i stödhem. Peppar peppar har de kanske fått permanenta hem nästa vecka. Dessvärre har vi inget mer jourhem till de andra som ocså måste komma in snart. De lever i farlig miljö men har världens bästa mamma. Därför vågar vi inte ta in mamman innan ungarna kommit in. Försöker hitta någon som kan bygga Drop trap så vi får in alla denna gång. Lilla mamma Sara har flyttat på sig hela tiden så nu vill vi inte gå på innan vi har jourhem och Drop-trap. Ungarna är ca 3-4 månader. En som är yngre som är på bild.( har förmodligen fått perm. hem) tillsammans med en siklvertigrerad.De som är kvar är en mörkt gråblå , en sivertigrerad och en bruntigrerad. De är skygga men har kommit sig bra i jourhemmet. Någon som har tid plats och tålamod? Mamma Sara har endast ett konvalesenshem och skulle också hon vilja ha ett jourhem. Många kullar har hon fött och en helt fantastiskt listig och underbar mamma har hon varit. Liten, liten svanslös . Blinkar snällt. ( innan h.on försvinner igen). Om du kan hjälpa till så ring 0709 375 425 eller skicka PM

Annons:
Roslyn
9/19/12, 2:23 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Mamma Sara Kyss Hon har enligt uppgift varit ute många år och fött många kullar. Många gripande historier har vi hört om denna lilla nomadkisse. Hon har b.la byggt riktiga värmebon till sina små. Hon ser så trött ut nu. Finns där någon för lilla Sara?

[helenal]
9/19/12, 2:43 PM
#2

Bor i gbg men är det kattmamman och kattungar som skall till samma hem eller kan man "dela" på dom?

MSH
9/19/12, 4:17 PM
#3

Känner för mamma Sara, nomadkisse…. innebär det att hon mer eller mindre kommer vara på rymmen jämt…?! Sen är det väl så att två honor inte är ngn toppenide?! Dessutom så finns det en möjlighet att vi kommer ha "huset" fullt…. Så tyvärr… Finns det inte någon för denna fina kisse??!!!

MSH
9/19/12, 7:02 PM
#4

Mamma Sara, vet ni var hon finns? Jamenar om ni hittar ett hem så tar ni in henne? Ska kolla med bekantskapskretsen!

majvi
9/19/12, 7:30 PM
#5

#3 Jag har 8 honor…….

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

MSH
9/19/12, 7:37 PM
#6

Är det så? Honor går bra ihop? Trodde inte jag..? Jag har hur som helst ställt frågan till bekantskapskretsen….

Annons:
Roslyn
9/19/12, 7:58 PM
#7

Hej!

Jag har fem honor och de är inte sams för fem öre = )  Är nog lite olika. Mamma Sara är nog antingen född ute eller rymt/dumpad.Historierna vi hört sträcker sig minst 4-5 år i tiden. Så hursom vet vi inte hur förvildad hon är. Blinkandet är en hint. Som jag tror är detta Saras eviga historia. De flesta kullar hon fött har blivit fångade eller dött. Vi rog in fjolårsungarna ivåras. Mycket speciella kissar. Märks att de blivit uppfostrade av en supermorsa.

Ungarna ska flytta för sig. Kanske en med mammis .

Alternativet för Sara är TNR tillsammans med pappan. Jag har en annan lite äldre mamma härifrån och hon går inte ut i onösan precis.

Fjolårsungen är en buse av rang. De är väldigt tuffa kaxiga kissar.

Ja nomad är nog rätta ordet. Har aldrig varit med om en honkatt med ett så enormt revir. Hon har gett mig gråa hår. Så mycket smartare än jag.

MSH
9/19/12, 8:09 PM
#8

Okey:-)! Vilken historia, ska fråga om de ev vill ha en kattunge också?! Jag "vågar" mig inte på ngn katt (till!) nu i alla fall…..

Roslyn
9/20/12, 12:01 PM
#9

Puttar för jourhem i första hand i Gbgområdet.Kyss

Roslyn
9/20/12, 12:10 PM
#10

Måste förklara också att de är kaxiga och tuffa på ett positivt sätt. Lilla Sofia klarade av både flytt från ett annat jourhem och två snabba veterinärbesök utan att det märktes på henne. Skakar av sig "obehaget"  och går vidare. Så menar inte att de är arga på något sätt.

Katthemsmatten
9/20/12, 1:20 PM
#11

Jourhem i Göteborg, någon?

Medarbetare Hittekatter iFokus

Lena
9/20/12, 2:45 PM
#12

Men ååå önskar vi kunde hjälp till! Men här är ju som ni vet fullt.

Jag har haft både honon och hanar ihop och inte haft några problem med det. Honkatterna har fungerat fint ihop. Det gör de flesta katter efter en liten inköringsperiod. Har de inte gjort det har det inte varit könsbundet utan mera berott på en för dominerande karaktär.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

martdat
9/20/12, 3:38 PM
#13

har fyra honor här, en är bitchig mot de andra men de är hon mot alla djur. vill ha matte för sig själv. men de andra samsas bra

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Annons:
MSH
9/20/12, 5:26 PM
#14

Tänkte mest på att det inte känns "rättvist" när Hon dyker upp! Annars så…. kanske man vågar sig på mer än en katt…?!

Lena
9/20/12, 5:33 PM
#15

#14 Absolut det brukar bara vara en fördel för katten ifråga.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

hairballs
9/21/12, 12:21 PM
#16

Jag har 5 katter, 1 kille och 4 flickor samt att jag har haft flera jourkatter.

Andra honor har alltid fungerat men så fort det kommit in en ny hane i hemmet har han snabbt blivit mobbad, så min erfarenhet är honor fungerar väldigt bra ihop. Iaf så länge de är kastrerade.

Katthemsmatten
9/21/12, 1:22 PM
#17

Jag har haft grupper med bara honor och det har fungerat bra. Nu har jag en tjej och 2 killar och kommer det in andra honor förvandlas världens fredligaste och undvikande lilla tjej till en lejoninna. INGEN annan hona får komma i närheten av hennes killar. Skrattande

Medarbetare Hittekatter iFokus

[helenal]
9/23/12, 12:02 PM
#18

Jag kan tänka mig vara jourhem. Har en honkatt hemma och en hund på deltid

Katthemsmatten
9/23/12, 1:09 PM
#19

Helena, PM:a TS också för säkerhets skull. Lämna gärna kontaktuppgifter så ni får personlig kontakt.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Roslyn
9/23/12, 11:55 PM
#20

helenal har  skrivit svar på PM.

Annons:
Roslyn
10/16/12, 1:15 PM
#21

Hej!

Söker fortfarande hem till lillaSara som nu äri läkehem efter kastrering. Kan ingen hjälpa fina Sara så hon slipper vandra runt därute?

Finns någon för lilla svanslösa tjejen.

Roslyn
10/16/12, 1:23 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#22

Fattar inte varför inte bilderna kommer. Kanske kommer det många på en gång nu.Skäms Datorn är riktigt dampig idag. Här kommer ett på Lille Sebastian en stilig silvertigrerad kille med vit svanstipp. Han är hos mamma i läkehemmet och vill gärna komma till jourhem/perm hem. Kanske med mamsen kanske med någon av sina syskon eller andra kattkompisar. Lite rädd fortfarande. Sebastian är ca 4 månader.

Roslyn
10/16/12, 1:25 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#23

Försöker med mamma Sarabilden en gång till.Kyss

Roslyn
10/17/12, 1:59 PM
#24

Puttar för jourhem till mamma Sara  sonen Sebastian och de andra syskonen. Vi vill inte släppa ut Sara igen.

Andina
10/17/12, 4:35 PM
#25

Åh, vad jag önskar jag kunde… Men kan inte… Gråter Håller tummarna för att någon känner sig manad snart!

Hon är ju hur vacker som helst, lilla Sara! Kyss Och lilla Sebastian, så söt!

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

kattassen
10/17/12, 5:34 PM
#26

Å vad du kämpar på och vi som inte har någon möjlighet att ställa upp. Så ledsamt med att det är så svårt att hitta någon lösning för alla behövandeGråter

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

[Skyggis]
10/17/12, 11:36 PM
#27

Puttar för hem åt trötta mamma Sara, så fin liten gumsa. Inte ska hon behöva hamna ute i kylan igen efter att ha kämpat ute så länge och fött kull efter kull. Inte undra på att hon är trött. Så bamseputt för ett kärleksfullt hem till henne där hon får vila upp sig och må gott!

Annons:
Roslyn
10/18/12, 6:36 AM
#28

Tack för puttar.

Läkehemmet kan klappa Sara utan problem så någon gång har fina mamma haft ett hem.

MSH
10/18/12, 6:57 AM
#29

Men så sorgligt…. Vi har "plats" men jag känner att det inte skulle vara rättvist mot lilla K…! Åh, familjen hade fullt, måste kolla med fler… Stackars fina lilla katt!!

Katthemsmatten
10/18/12, 10:22 AM
#30

Håller tummarna för att någon har plats för mamma Sara. Att hon kan klappas borde underlätta att finna ett bra hem till henne.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Roslyn
10/19/12, 5:17 AM
#31

Fortsätter putta för mamma Sara .

Katthemsmatten
10/19/12, 9:58 AM
#32

Puttar också!

Medarbetare Hittekatter iFokus

lailaj
10/19/12, 1:26 PM
#33

Kanske kunde hon flytta hem till oss i Vårgårda. Men frågan är hur hon går ihop med hund.Jag har en busig flat valp på 5 månader.

Hon kan få ett eget rum till att börja med eller bor vi för långt bort? Katterna tror jag inte är några problem.Är hon steriliserad?

Laila

Roslyn
10/20/12, 12:11 AM
#34

Hej Laila!

Ja hon är kastrerad. Är för trött just nu men skickar PM tillGlad dig i morgon.

Mvh Anette

Annons:
lillmymlan
10/20/12, 11:28 AM
#35

Håller tummarna!

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Katthemsmatten
10/20/12, 12:56 PM
#36

Hoppas, hoppas, hoppas att vi snart får ett glädjande meddelande!

Medarbetare Hittekatter iFokus

Roslyn
10/20/12, 10:52 PM
#37

Hej!

#33 Tack Laila för ditt fina erbjudande.Kyss Underbart att erbjuda hjälp.

Just nu ser det  dock ut som Sara fått ett permanenthem som innekatt med kattkompis och förstående ny matte.

Likadeles har Sebastian förmodligen ett hem . Båda hemmen ska givetvis få hembesök innan.

Samtidigt är man ju luttrad vid det här laget och vågar inte hoppas för mycket.

Håll tummarna igen att allt går vägen.

I går fick jag in en unge  till  så alla ungar inne nu.

Kvar ute är pappan och en fjolårsunge???

Roslyn
10/20/12, 11:03 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#38

Såhär måste Sara själv sett ut som bebis. Detta är ungen från den yngsta kullen. Lilla Sammet mamma upp idagen fast med svans. Hur söt får man vara?

kattassen
10/20/12, 11:30 PM
#39

#38 Å det var det sötaste på länge!! Lilla hjärtat så finKyss

Håller alla tummar vi har för att det blir fina hem till dessa underbara katter. Bra jobbat Roslyn!!

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

Roslyn
10/28/12, 10:36 PM
#40

Nu är alla fem ungar kastrerade,vaccinerade och chippade. Lille Sebastian har flyttat till eget.

Sammet / bedårande  tabbyfärgad hona

Silver/ stilig  mörkt gråblå  hane med vit fläck på bröstet

Sonja/ liten näpen grå tös

samt vackre gråtigrerade Sixten söker egna goda hem. De är ca 5 månader.

Tungan ute

Roslyn
10/28/12, 10:39 PM
#41

Mamma Sara är i jourhem men behöver ett eget hem alternativt ett jourhem där hon får stanna länge. Det är lite för stökigt för Sara där hon är nu.

Sara söker ett lugnt hem utan småbarn.

Annons:
Lena
10/28/12, 10:49 PM
#42

Önskar mamman allt gott i världen! Hade vi inte haft fullt hade hon varit välkommen hit! En sådan fin kisse kan man inte annat än älska.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Roslyn
10/29/12, 1:12 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#43

Skulle jag kunna be att få ändra titeln till " Akut  kattmamma/pappa i Göteborg"?

Kvar finns en svart katt som vi tror är pappan. Han är ganska  liten han också. Enligt de uppgifter vi fått när vi letat efter Sara så har även denna svarte sötnos varit här länge minst 2år.

Vi har ingen jättebra bild på honom. Här syns han lite grann tillsammans med Sofia som är hos mig.

Han heter Stefan eller Svarte Stefan och är inte jätteskygg. Kan ligga kvar tills man kommer några meter ifrån.

Vi hoppas hitta ett jourhem även till honom. Självklart ska han kastreras och vaccineras innan.

Sedan 2010 har vi hittills tagit in 13 katterfrån detta område. Det skulle vara skönt om Stefan kunde få bli nr 14 och att det sedan åtminstone tillfälligt blir tomt på katter här.

Katthemsmatten
10/29/12, 9:35 AM
#44

Vilket fantastiskt arbete ni gör/har gjort!! Håller tummarna för jourhem åt såväl Sara som Stefan.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Roslyn
10/29/12, 10:38 AM
#45

#44GladTack för ändringen och för vänliga ord

Katthemsmatten
10/29/12, 10:46 AM
#46

Ändringen kommer från Lena (#42) tillsammans med vackra ord :-)

Medarbetare Hittekatter iFokus

kattassen
10/29/12, 10:48 AM
#47

#45/46 Hihi… ändringen kom från mig - många kockar i soppanFlört

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

Katthemsmatten
10/29/12, 10:54 AM
#48

Så blev det en bra soppa också Skrattande

Medarbetare Hittekatter iFokus

Annons:
Roslyn
10/30/12, 11:21 PM
#49

Jourhemmet vill inte ha kvar Sara länge till så har haft panik. Ikväll ringde en dam som var intresserad av Sara och förmodligen tillsammans med en  av hennes ungar. Åh vad jag hoppas det är rätt denna gång.

Vet inte om det är bra eller dåligt att låta en unge flytta med. Å ena sidan kan de ha trygghet av varandra. Å andra sidan hämmar de kanske också varandra och blir nindre benägna av att söka sig till sin nya ägare.

Hur skulle ni ha gjort?Obestämd

Katthemsmatten
10/31/12, 9:41 AM
#50

Det kan nog vara skönt för mamman att slippa sin unge, i alla fall om den har kommit upp i 14-15 veckors ålder. Precis som du skriver är det så att de tyr sig till varandra och om Sara är skygg så lär hon inte underlätta för sin unge att lita på människor genom att överföra sitt beteende på den. Bättre i så fall att ungarna placeras i hem där det finns trygga katter och där människorna inte är rädda för 'fräsmaskiner' utan tvångsgosar maximalt.

Det är i alla fall så som jag tänker när det handlar om skyggisar och efter den erfarenhet jag fått genom att se rätt många fall av intagna skyggisfamiljer via katthemmet jag är volontär på.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Roslyn
11/4/12, 11:25 PM
#51

Puttar för jourhem till Svarte Stefan som vi snart ska fånga in. Hela hans familj är inne nu och det är ensamt, vått och kallt därute.Rynkar på näsan

Katthemsmatten
11/5/12, 10:33 AM
#52

Putt, putt!

Medarbetare Hittekatter iFokus

Roslyn
11/13/12, 10:18 PM
#53

Puttar för jourhem till Svarte Stefan eller Sotnos då vi inte är bombis på kön. Liten, liten men det luktar mycket hankattskiss på matstället.

Vi har fem daga i läkehemmet när haan/hon är infångad men inget jourhem ännu.

Finns någon?

Katthemsmatten
11/19/12, 6:17 PM
#54

Putt

Medarbetare Hittekatter iFokus

Roslyn
11/19/12, 7:47 PM
#55

Idag har jag varit och besökt en dam som vill vara jourhem till Svarter Stefan/Sotnos.

Så i nästa vecka kan vi förhoppningsvis äntligen få in pojken. Kyss

Annons:
Andina
11/19/12, 7:49 PM
#56

Åh, vad jag håller tummarna för att den lilla sötingen får ett hem att vara i nu! Kyss

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

MSH
11/19/12, 9:49 PM
#57

Vad du kämpar, nu håller vi alla tummar!

Upp till toppen
Annons: