Annons:
Etiketthittekatter
Läst 2238 ggr
Emmieline
9/16/12, 12:04 PM

hemskt men oxå lite lyckligt

ibland blir man så ledsen

igår kväll fick ja höra av en bekant att 4-5 katter hade blivit övergivna var av 2 st var inne stängda i en lägenhet som var uppsagd, jag som är sån djur vän ringer först polisen dom vägrade göra nått
jag får tag på kattägaren i morse och fick tilllåtlse att ta alla katter utom en stackare som han "måste" behålla. fick tag på 3 kattern 1hona ca 1år. 1 hane ca 1-2år och en stackars kattunge på ca 8veckor.
alla 3 magra och ledsena, honan och kattungen fick vara i min stora hundbur. fick mat och atten . dom drack så dom storknade nästan. magra var dom alla 3. försökte över tala ägaren att ge mig alla katterna men fick ett nej

hanen som vi fick tag på med fick vi tag på 10 min innan min taxi kom för att hämta oss och köra katterna till bergslagens katthem.

3 av 5-6 katter har nu kommit till ett bättre ställe med mat och vatten och kärlek.
dom "vuxna" katterna är i dåligt skick. hon som tog i mot oss sa att , dom vuxna kanske inte skulle fixa det, rädda och förvildade,

kattungen har större chanse om hon fixar det, kattungen som ja döpte till Lollo är mager och ser ut som en 5v kattunge, ballongmage och smal. Lollo var tigrerad Sköldpadda(ville ha henne men har inte plats)

Magda var 1åriga honan som vi fick tag på direkt efter att vi fick tag på kattungen som var instängd. Magda är svart/grå tigrerad

Nisse ca 1-2 år , var utestängd (nog tur det han var inte lika mager tack vare snälla grannar). fin röd hane.

nu fattas mammakatt och en till kattunge att få in och dit.

hur ja ska få dit dom vet jag ej efter som jag gjorde mig pank på denna resa…..

men nu får iallafall 3 st en ärlig chans till ett bra liv.

Lycka till Magda ,Nisse och lilla Lollo

Annons:
Josefa
9/16/12, 1:01 PM
#1

Se för allt i världen till att katthemmet inte avlivar de vuxna katterna. Att vara förvildad och rädd är inte någon sjukdom. Det gör dem inte till i så dåligt skick att de behöver avlivas.

Emmieline
9/16/12, 1:03 PM
#2

dom ska inte avlivas dom var aldeles för lugna, (fast osäkra,,) om hon gör det blir ja ledsen,,… för dom e så pass unga att dom har en stor chans att blir fina katter (fina redan nu om än lite förvilda)

Katthemsmatten
9/16/12, 1:08 PM
#3

# 2 Följ upp noga. Allt är inte alltid som det verkar. Dessutom finns det anledning att fundera på om man inte ska göra en vanvårdsanmälan. Finns ingen anledning att 'ägaren' ska få behålla några katter. Kan du ta hand om dem en period eller kan ett katthem hjälpa dig så det inte blir avlivade av LST?

Snygg insats har du gjort för dessa katter. Hör om du kan få ett bidrag från Daisys reskassa. Jag kan inte reglerna, men kolla i alla fall.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Emmieline
9/16/12, 1:11 PM
#4

jag har försökt att snacka med ägaren till katterna. men han e ett fullo. när vi har fått tag på dom andra katterna/katten så anmäler ja honom. (vill inte göra det förren dom andra e infånga så att han inte ändrar sig)

daisyss reskassa? vart finns det?

hon på katthemmet har lovat att uppdatera mig om katterna hon fick in av mig

Katthemsmatten
9/16/12, 1:14 PM
#5

Hoppas den här länken fungerar. http://hittekatter.ifokus.se/articles/4d7136b1b9cb46222104ea54-konto-till-daisys-reskassa-2

Ni som varit med länge kanske har fler tips?

Medarbetare Hittekatter iFokus

annebeate
9/16/12, 1:30 PM
#6

Emmieline, du skriver att katthemmet ska uppdatera dig. Det innebär väl att man ska kontakta dig innan man gör något tex avlivning så du kan agera?

Annons:
Emmieline
9/16/12, 1:35 PM
#7

Japp

då får ja ta den tillbaka och hitta nån som kan ta honom/henne då ja har 3 djur själv. som inte vill ha främmlingar (hunden blir galen)

Emmieline
9/16/12, 2:34 PM
#8

jahapp

då har man fått veta att mammakatt har kissungar vid ett annat ställe. får ta dom och köra till katthemmet med….

när vi har fått tag på fjolårets kattunge som e skygg omkring här

Emmieline
9/16/12, 8:37 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Ungkatta med en kattunge antagligen halvsyskon

Emmieline
9/16/12, 8:38 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

=D sköldpadda=D

Krullsvans
9/17/12, 8:35 AM
#11

Ett klart vanvårdsärende!! Dokumentera, ta kort, be om vet.utlåtande skriftligt. Det lät inte alls bra! :(

Upp till toppen
Annons: