Annons:
Etikettkattprat
Läst 525 ggr
Debbiecat
9/9/12, 8:17 PM

Nu har Smulan flyttat in

Nu har jag fått hem Smulan som jag skrev om i den här tråden: http://hittekatter.ifokus.se/discussions/5037dce8d3b4fd37fb000da3-hjalp-en-katt-till?4d7123deb9cb4621410444f6-1 Stackars lilla Smulan, som verkligen är en liten katt, var stressad och rädd när hon kom hem till mig och såg mina jättekatter ( två skogisar av större format och två huskatter också de storlek större…). Jag har inrett badrummet till henne och satt upp ett nylonnät ut till resten av huset. Tycker att det verkar lovande hittills. Smulan morrar och fräser så snart hon ser de andra katterna men de verkar gaska coola. Jag släppte ut henne en stud idag och Dinki (hankatten) parkerade sig en bit ifrån henne och la sig ner och tvättade sig lite lagom nonchalant men försökte inte gå närmre. Äldsta honan Debby kom efter en stund och gick fram till henne och då smet hon tillbaka in i tryggheten i badrummet igen. Men Debby verkade inte aggressiv utan mest nyfiken. Jag har försökt att ge mina gammelkatter lite extra uppmärksamhet de här dagarna. De andra två har hittills bara ignorerat henne. Håller tummarna att det ska gå bra. Jag har redan fäst mig vid Smulan och vill gärna ha henne kvar.

Annons:
Katthemsmatten
9/9/12, 9:27 PM
#1

Heja, det låter som du vet vad du vill och hur du ska nå målet. Håll oss uppdaterade om med- och motgångar! Håller tummarna för att katterna snart kommer överens.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Upp till toppen
Annons: